• HuntedByAFreak

Unga som längtar efter barn !

Hej!
    Visste inte riktigt under vilken rubrik jag skulle ha detta inlägget under, men det fick bli under "Övrigt"..

Här tänkte jag att alla unga som längtar efter barn kunde samlas och skriva med varandra, de som planerar och de som tar det som det kommer osv. Följas åt och bli vänner och prata om allt mellan himmel och jord. Kompisar via internet helt enkelt ! Kompisar är ialf ngt jag inte kan få för många av :)

Kram
    Johanna

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn !
  • AngelicaJ

Jag fick min mens i måndags, bara att ta nya tag denna månad och hoppas på resultat =)
    Vad har ni för sysselsättning?
    Jag pluggar distans och hoppas på att kunna fortsätta plugga även om jag skulle få en liten, tror ni det funkar?

• Niccisen

Jag pluggar också på distans men hoppas på att bli klar innan dess Men jag hade tjejer ien av mina kurser som fick bebis... När bebisarna var riktigt små hade de med de på de föreläsningar vi hade. Vi läste ju till förskollärare så :P det fungerar, men mkt beror väl på barnet, har man ett kolik-barn är det kanske ingen höjdare... annars får man väl ta studieuppehåll?

• maja 85

Jag läser min fjärde termin av sju nu, ska bli förskollärare och lågstadielärare. Jag hoppas att jag blir gravid i år så jag kan ta studieuppehåll nästa vår, har då två terminer kvar att plugga. jag tror att det funkar bra att ha småbarn och plugga, man har ju ganska dagar om man jämför med de som jobbar. allt går om man bara vill :)

• AngelicaJ

Jag läser lärarprogrammet med inriktning mot fritishem. och jag vet att det är en del som har med sig bebisar på föreläsningarna. Men många av föreläsningarna vi har är via datorn. Sen tänkte jag att sambon min kanske kan följa med de dagar jag ska vara på skolan och ha barnet på hotellet och använda sig av ersättning? Är det en jätte dum idé`?

• maja 85

nej varför inte. Så du ska alltså inte ta något studieuppehåll och vara mammaledig?du tänkte bara köra på? Om man läser på distans så kan det säkert funka, skulle inte funka på min utbildning dock.

• AngelicaJ

Kanske ska berätta de att jag pluggar väldigt långt bort och bor på hotell medan jag är där. Brukar vara mellan 2-3 dagar per gång ca 4 ggr per termin.

• AngelicaJ

Jo jag är ju hemma hela dagarna som det ser ut nu och plugget tar inte spec många timmar i veckan. Så jag tror att det skulle fungera. Det är så mina planer är men dom är ju inte ristat i sten :P Så ett studieuppehåll kan kanske behövas, jag vet inte.. Är ju nybörjare när det gäller barn :P

• maja 85

Du skulle ju kunna ta studieuppehåll bara en termin, för att kunna koncentrera dig på BARA bebisen liksom, kan ju vara skönt. Själv tänkte jag ta studieuppehåll två terminer den dagen då det är dags för mig att bli gravid, men det är ju som sagt för att jag pluggar heltid och kan omjöligt plugga och ta hand om bebis samtidigt.

• AngelicaJ

Jag studerar också heltid, men det känns som att uppgifterna vi har inte kräver 8:a timmar per dag.
    Jag e lite rädd för det där med studieuppehåll, men det kanske jag inte behöver vara. Jag är rädd för att inte börja igen :P

• maja 85

äsch. klart att du kommer börja igen. det är bara att bestämma sig för att man ska börja sen ikgen. om man inte börjar igen så har man ju kastat bort en massa tid, och det är ju inget man vill.
    Gör det som känns rätt för dig helt enkelt, men det kan ju som sagt vara skönt att bara ha bebisen att koncentrera sig på i början, att inte behöva läsa böcker osv.

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !