• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Mammanseko

Squasch har jag en snutt hemma som blev kvar efter leguanen fick sin mat men hur ger man det?
    I små bitar?

• Mammanseko
    En skiva squash fastsatt i botten var hur populärt som helst!
    Skönt, så slipper jag åka in idag! Köper vi hem mat på söndag då vi kommer hem igen!
  • qenzo

De flyter lätt upp så man kan tra en sked genom allt så ligger den kvar.
    Det duger inte som foder men det är gotta för dom små liven :)

• Mammanseko

Lite i magen iaf till söndag! Hinner ju eg inte åka inte till stan idag eftersom vi åker bort vid 3 så till söndag måste det iaf funka?

• qenzo

Ja gud ja... jag menade att det inte duger som foder på heltid alltså... inte att man inte kan ha det som stödfoder :)

IssaPissa skrev 2007-07-27 13:30:31 följande:
    Lite i magen iaf till söndag! Hinner ju eg inte åka inte till stan idag eftersom vi åker bort vid 3 så till söndag måste det iaf funka?
  • Mammanseko

Vad bra!

Haha. Kom o tänka på min praktik då jag gjorde delvattenbyten på 3 väggar med akvarier! Jisses, jag kan lova att jag fick i mig flera klunkar äckligt akvarievatten!

Är det ngn som har damlatinermolly här?

• qenzo

Hehehe hade de ingen hävert??
    Göttigött :D

IssaPissa skrev 2007-07-27 14:08:57 följande:
    Vad bra!Haha. Kom o tänka på min praktik då jag gjorde delvattenbyten på 3 väggar med akvarier! Jisses, jag kan lova att jag fick i mig flera klunkar äckligt akvarievatten!Är det ngn som har damlatinermolly här?
  • djmugg

Ok, tack för era båda svar.
    Blir till att köpa betongnblock och en valnötsskiva istället.

Någon som har betongblock under akvariet, så jag kan få se någon bild?

Jo, en fråga också... Har ett guppyfruntimmer som var på smällen när jag köpte henne. Hon fick 10 ungar efter ett par veckor. Men sen så tyckte jag hon fortfarande var tjock och igår märkte jag att hon hade fått ytterligare 8 ungar.
    Kan hon ha blivit befruktad två ggr på djuraffären eller var det min hanne som var pappan denna gången?
    Är ungefär 2 månader sedan jag köpte henne och de senaste ungarna måste ha kommit nu i dagarna.

qenzo skrev 2007-07-27 11:20:45 följande:
    Men man kan ju inte säga så heller, eftersom det beror på hur mkt sand/grus, sten och annat man har i sitt kar.Mitt 105 liter ligger runt 200 kg uppfyllt och iordninggjort.
  • qenzo

Du kan göra en egen snygg bänk av betongblock, träskiva och sedan klä allt med panel. Kostar inte mkt heller.

Guppy får ungar typ jämt så det är säkerligen din egen hane som är pappa till de nya små :)

djmugg skrev 2007-07-27 15:50:59 följande:
    Ok, tack för era båda svar.Blir till att köpa betongnblock och en valnötsskiva istället. Någon som har betongblock under akvariet, så jag kan få se någon bild? Jo, en fråga också... Har ett guppyfruntimmer som var på smällen när jag köpte henne. Hon fick 10 ungar efter ett par veckor. Men sen så tyckte jag hon fortfarande var tjock och igår märkte jag att hon hade fått ytterligare 8 ungar. Kan hon ha blivit befruktad två ggr på djuraffären eller var det min hanne som var pappan denna gången? Är ungefär 2 månader sedan jag köpte henne och de senaste ungarna måste ha kommit nu i dagarna.
  • djmugg

Haha, ok, det var snabbt jobbat då! Tur att jag köpte ett större akvarium.

Svar på tråden Akvariefiskar