IssaPissa skrev 2007-08-06 15:57:29 följande:
Har köpte algtabletter och givit en om dagen, kanske för mycket?[/citat]
Hur många malar har du? Jag har 5-6 st + en ål som tuggar tabletter, och jag lägger ner ca 10 tbl varannan dag ung.
[citat]
Har fått hålla igen lite med flingfodret efetrsom platyna käkar en massa på dessa och i stort sett tar den ur munnen från malen.
[/citat]
Ge flingfodret först så är Platyn upptagen med det då tabletterna dimper ner.
[citat]
Matar numera grodorna utanför akvariet i egen burk med mygglarver annars äter nog fiskarna ihjäl sig![/citat]
Nja de äter inte ihjäl sig, och hur matar du grodorna utanför karet? Tar du upp dom varje gång de matas... Isf bäddat för stress.
[citat]
Här har vi precis gjort ett delvattenbyte och "möblerat om". Var inte riktigt nöjd med växternas placering, de är så många, men lyckades komma på hur jag ville ha det.Tog filtret på en gång så det blir ingen mat på nån dag nu när allt är "rent".[/citat]
Ops... Iom att du rengör ditt filter samtidigt som en större rengöring i karet så tar du därmed även bort alla nyttiga bakterier som ett kar behöver.
[citat]
Har beställt och betalat ett innerfilter nu också till vårat 160 liters så det borde komma närsom! Vid tillfälle ska jag också införskaffa mig EN till kardinaltetra till det lilla karet då jag retar mig på det ojämna antalet. De är 9 nu!
*s* Ojämt är inte bra ;)
Jag har 2 arter där det bara simmar en av varje... 1 neon och 1 kopparbarb. Kan de dö nångång?