• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Finesse

vinter81: det går nog bra med dom... är ju inte så insatt.. matar dom ju bara ibland när jag kommer ihåg det.. hihi

jaguarerna har typ 10 yngel kvar..

• imp

jag har ett 200liter med svärbärare neon och kardaltetror. guppy och en mosaikgurami som inte vill ha något sällskap av samma sort plus en mal. sen har jag ett nytt 21l till yngel har ca 33 yngel av sorterna guppy och svärdbärare och där är fler fiskar som ska yngla

• Weird One

Här har ni en akvariefrälst person till!

Vi har ett 375L med Tropheus Duboisi.

Vi hade ett 720L med Jaguarer  och annat i men det såldes när vi flyttade.
    Det gick inte upp för trappen

Ironi är min religion
  • qenzo

Vi har nu lfyttat över ancistrus "gold" till 200 L och låtit 2 Eldbukssalamandrar flytta in i 105L...

• Vinter81

Hej tittar in och kollar vad ni skriver.

• Lycaon pictus

Finns det några bra sidor på nätet som säljer växter?

• qenzo

Det är svårt att köpa växter på nätet om de ska vara levande och i bra skick.
    Ett tips om du ska ha billiga och bra växter är att bli medlem på Plantswap och kolla in deras annonser.

• Lycaon pictus
    qenzo skrev 2007-08-01 22:25:28 följande:
    Det är svårt att köpa växter på nätet om de ska vara levande och i bra skick.Ett tips om du ska ha billiga och bra växter är att bli medlem på Plantswap och kolla in deras annonser.
    Tack för tipset, får kolla sidan
  • Vinter81

Hej en av min nya fiskar verkar hålla på att dö det känns ju inte roligt hoppas bara att han inte smittar de andra med något.

• Mammanseko

Här dog en av de röda platyn jag ahft hela tiden igår, den såg hängig ut ett par dagar och så vips låg den på botten igår så vi spolade ned den då.

Har ju inte fått hem ngt test så jag kan kolla vattenvärdena men de andra är pigga och välmående.

Hade planerat ett vattenbyte till helgen men kanske får göra det redan ikväll.

Svar på tråden Akvariefiskar