• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Vinter81

Hej
    Alla nya välkommna
    Har just varit och köpt två siamensis till mitt 200L kar det ser så små ut.

• Finesse

vinter81: var köper du dina fiskar?

• Vinter81

Finesse
    Jag köper mina fiskar på akvariecenter.

• imp
    norgesessan skrev 2007-07-27 20:55:54 följande:
    Någon som bor i malmöområdet? vi handlar mest på Jägerzoo. Lite på zoogiganten..
    hörbu området bor jag i och handlar med fisk på zoogiganten
  • Finesse

vinter81: läste i tråden att du bodde i västerbotten, trodde det kanske kunde vara umeå.. men då är det skellefteå?

• Vinter81

Finnes ja kanske det.
    Men ni har ju mycket fina akvarie affärer i Umeå också.
    Brukar alltid handla där.

• sordin

Jag bor i Umeå men jag handlar min fiskar i Holmsund

Lev i nuet och njut av det.
  • Vasen

Bor i Malmö och har handlat fiskar på Akvariepiraten. Vi har inte köpt så många fiskar sen vi startade akvariet för ca 10 månader sen. De flesta köpte vi första månaden tror jag. Nu har jag funderat på om man kan ha lite silverhajar i akvariet också? Vad tror ni, vi har fyra  praktbotior, tre malar, tolv (tror jag det är) svärdbärare, i olika storlekar och ålder. De är de enda som har ynglat och ett par av original svärdbärarna har dött också, fyra scalarer och sex barber. Kommer inte riktigt ihåg vilken sorts barber de är, de är nästan kolsvarta med röda fläckar uppe på nacken.

Skulle hemskt gärna vilja ha lite silverhajar i akvariet också, har alltid haft en skräckblandad förtjusning i riktiga hajar och tycker det skulle vara kul att ha lite akvariehajar, även om de ju inte är riktiga hajar, förstås. De blir ju ganska stora vad jag förstår, och är väl stimfiskar så man ska ha några stycken väl? Två av scalarerna ska bort, då vårt scalarpar går hårt åt de två "singelfiskarna". En del av svärdbärarynglen kommer också att flytta när de blir lite större. Blir det för fullt i akvariet med tre, fyra silverhajar också tro? Silverhajar lär väl vara ganska fredliga och inte ge sig på andra fiskar (om de inte är jättehungriga då)?

Svar på tråden Akvariefiskar