Bor i Malmö och har handlat fiskar på Akvariepiraten. Vi har inte köpt så många fiskar sen vi startade akvariet för ca 10 månader sen. De flesta köpte vi första månaden tror jag. Nu har jag funderat på om man kan ha lite silverhajar i akvariet också? Vad tror ni, vi har fyra praktbotior, tre malar, tolv (tror jag det är) svärdbärare, i olika storlekar och ålder. De är de enda som har ynglat och ett par av original svärdbärarna har dött också, fyra scalarer och sex barber. Kommer inte riktigt ihåg vilken sorts barber de är, de är nästan kolsvarta med röda fläckar uppe på nacken.
Skulle hemskt gärna vilja ha lite silverhajar i akvariet också, har alltid haft en skräckblandad förtjusning i riktiga hajar och tycker det skulle vara kul att ha lite akvariehajar, även om de ju inte är riktiga hajar, förstås. De blir ju ganska stora vad jag förstår, och är väl stimfiskar så man ska ha några stycken väl? Två av scalarerna ska bort, då vårt scalarpar går hårt åt de två "singelfiskarna". En del av svärdbärarynglen kommer också att flytta när de blir lite större. Blir det för fullt i akvariet med tre, fyra silverhajar också tro? Silverhajar lär väl vara ganska fredliga och inte ge sig på andra fiskar (om de inte är jättehungriga då)?