• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (ADD)

Jamen nu har jag snöat in totalt på det här...  måste släääppa taget och gå och sova!!! MetylfenidatKemiskt namn:Metyl-2-fenyl-2-(2-piperidyl)etanoat

Bild på substansens strukturformel

• Anonym (ADD)

Det ville sig visst inte att formatera texten så allt blev lite ihoptryckt...

• Anonym (ADD)

Fel smily... nä nu går inget rätt... 

• Anonym (vissautism)
    Anonym (ADD) skrev 2007-05-29 00:46:57 följande:
    Jamen nu har jag snöat in totalt på det här...  måste släääppa taget och gå och sova!!! MetylfenidatKemiskt namn:Metyl-2-fenyl-2-(2-piperidyl)etanoat

"De va fan det finaste jag hört sen jag konfirmerades".
    -fritt snott från karl bertil jonssons julafton...
  • Anonym (vissautism)
    illern i mitt liv skrev 2007-05-27 20:06:07 följande:
    Det var inte min mening att göra er upprörda när jag skrev ordet "dom" men ändrar ord o säger "ni" istället.Hade nämliget bara hört att medicin som ad/hd patienter får skulle vara en typ av drog som man i efterhand blev beroende av !Förlåt än en gång ''
    Ja, det är mycket man ska höra innan öronen faller av men jag kan trösta dig med att dels faller inte öron av och dels är påståendet du har hört inte sant.

"Charlie Babbit made a joke".. som vi brukar säga här hemma när störda jag försöker skämta...

(det är sent, därav att jag är flamsig... jag orkar inte vara allvarlig just nu, det är absolut inget mot dig eller ditt inlägg, det har öht inte med saken att göra)
  • illern i mitt liv

Okej , tack för info . ska in på fass o läsa om de.
    Blev bara lite skärrad när jag hörde om de.
    Hoppas bara jag inte gjorde nån upprörd eller så..

• Elinar

Vissautism: ;-D

Jag läser och hänger med........

....kommer tillbax när jag boppat ut ur afasin........

• Anonym (vissautism)
    illern i mitt liv skrev 2007-05-29 01:17:07 följande:
    Okej , tack för info . ska in på fass o läsa om de.Blev bara lite skärrad när jag hörde om de.Hoppas bara jag inte gjorde nån upprörd eller så..
    "Metylfenidathydroklorid är ett milt centralstimulerande medel. "
    -fass.se
    (understrukning gjord av undertecknad)
  • Alvia

Tjänare tjejer!

Jag ska börja med concerta imorgon 36mg! jag undrar, kände ni skilnad redan efter den första tabletten?

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Anonym (ADD)
    Alvia skrev 2007-05-31 19:29:44 följande:
    Tjänare tjejer! Jag ska börja med concerta imorgon 36mg! jag undrar, kände ni skilnad redan efter den första tabletten?
    Japp, lite vilse i pannkakan den första dagen/dagarna. Det tar lite tid för kroppen, huvudet att ställa in sig. Men sen kommer det kanske kännas som om någon har öppnat dörren till "de andras" värld, gjorde det för mig i alla fall. Livet blir lättare att hantera. 
    Gläds med dig!
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!