"I alla fall så ser jag alltid allting i svart och vitt, antingen eller, jag eller nej. Aldrig mår jag sådär, ok, utan det är antingen bra ELLER dåligt. Nån som känner igen sig????"
Jag känner igen totalt till 100% mig MEN jag har under de senaste 5 åren arbetat så otroligt hårt med mig själv när det gäller den aspekten. Numera hamnar jag i ett ingenmansland, i ett mellanläge där jag inte vet vilken reaktion som är rimlig. Jag står där i mitten och vet inte om jag ska välja höger eller vänster, för båda är lika riktiga eller oriktiga men båda extremer är ju motpoler och går inte att kombinera! (Någon som överhuvudtaget förstår ett skvatt av vad jag menar?) I vilket fall som helst så har det lärt mig att hamna lite närmre mitten, att inte åka ut och slå mig gul och blå på båda kanter, (Någon som förstår?) utan att försöka kompromissa med mig själv och så fort som möjligt välja mest rimliga reaktion. Det här ska då helst kunna ske på enbart någon sekund, och ska innebära att jag utvinner mesta möjliga effektivitet och minsta möjliga dålig konsekvens för både mig och alla inblandade. Jag har arbetat hårt med att programmera om mig själv för att fungera bättre och inte hamna på djupt vatten. Därmed INTE sagt att det alltid fungerar, jag jobbar mig fortfarande framåt, men jag har blivit bättre! (Sjukt?)
Jag kan ju tillägga att denhär omprogrammeringen påbörjades när jag började självmedicinera, för det var först då jag tillhandahölls medel att styra mitt inre...
Jag drar enbart en slutsats från det.
För övrigt så har jag läst allt i tråden, men det har varit för mycket för att jag skolat kunna reda ut och kommentera allt.
Skönt förresten, carita! Grattis får jag väl säga.