• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (vissautism)
    Snowwoman skrev 2007-06-27 20:52:41 följande:
    vissautism: Har dom hjälpt dig? den där metamina vad gör det för någe? försökte hitta den på fass men hittade den inte.
    Det är ung samma sak som ritalin /concerta men ändå lite annorlunda. Det är ett licenspreparat så det finns inte i vanliga fass.
    Jag har inte bestämt mig om metamina eller ritalin är bäst för mig (har provat båda), men för min man är metamina klart mycket bättre än ritalin / concerta.
  • idiblon

Hah, nu får jag ju skriva igen! Drog på mig en varning i förrgår...

Igår fick jag äntligen besked om att jag ska få träffa psykolog. Om en månad har jag fått tid. Det ska bli spännande att se om det blir hon som håller i utredningen eller om jag slussas vidare. Ett steg i rätt riktning iallafall!

• Snowwoman
    Vissautism: Ja vi får se vad denna läkare vill ge mig om det blir någe med det för den delen. Men någe måste hon ge mig tycker jag själv.

idiblon Ja i morgon ringer min läkare kl. 9.00 och då får vi se vad som händer i min utredning. Hoppas på att få träffa någon mer som jag kan prata med och som kan ställa en diagnos så man slipper vänta längre. har väntat i 2 år att få komma på utredning och nu har jag börjat i slutet av april men inge mer har hänt sen dess :(
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Elinar

Hej allihop... jag läser er och hänger med så gott det går, men kan inte sitta längre än några minuter så brakar något slags helvete lös ... är så enormt glad att ha er att kika in hos mitt i en värld där folk verkar ha en sådan fantastisk jävla kontroll på sig själva, sina liv, sina hem, sina barn och sina strålande framtidar...

• Anonym (Ida)

Snowwoman:
    Vad otroligt lång tid du får vänta. Att det inte hänt något sen i april är ju SKANDAL. Hoppas det går bra imorgon nu då!

Elinar: vad är det för helvete som brakar lös om du sitter längre än någon minut?

Sen har jag en fråga till er allihopa. En fråga som alla läkare ställer till mig. Förstår eran partner hur dåligt ni mår??? Ställer eran sjukdom till med problem i förhållandet och i såna fall hur?

• Snowwoman

Ida ja jag hoppas med att det går bra i morogn när lkaren ringer m ig. hoppas få reda på någe mer nu och vad som händer.

♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Anonym (vissautism)
    Elinar skrev 2007-06-28 10:58:27 följande:
    Hej allihop... jag läser er och hänger med så gott det går, men kan inte sitta längre än några minuter så brakar något slags helvete lös ... är så enormt glad att ha er att kika in hos mitt i en värld där folk verkar ha en sådan fantastisk jävla kontroll på sig själva, sina liv, sina hem, sina barn och sina strålande framtidar...

Du är bäst!!

/fjäskisen
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (Ida) skrev 2007-06-28 15:07:46 följande:
    Snowwoman:Vad otroligt lång tid du får vänta. Att det inte hänt något sen i april är ju SKANDAL. Hoppas det går bra imorgon nu då!Elinar: vad är det för helvete som brakar lös om du sitter längre än någon minut?Sen har jag en fråga till er allihopa. En fråga som alla läkare ställer till mig. Förstår eran partner hur dåligt ni mår??? Ställer eran sjukdom till med problem i förhållandet och i såna fall hur?
    HA, HA, HA, HA!!!!! *TOTALT ASGARV!!!!!*
    Nä, jag har ingen aning om hur dåligt min karl mår och han vet förmodligen inte hur jag mår heller.  Men det man inte vet mår man ju inte dåligt av heller!

Vi brukar säga att vi förtjänar varandra. Sen brukar vi titta på varandra några sekunder för att sen konstatera att det nog inte är någon annan som skulle stå ut med den andra.

/familjen Taikon
  • Anonym (vissautism)

Önskar ett kollektivt helt ärligt menat LYCKA TILL med allas utredningar och medicineringar som är på gång!!

...och ber skamset om ursäkt för att jag spammar tråden...

• Anonym (Ida)

Anonym (vissautism) skrev 2007-06-28 18:11:28 följande:

HA, HA, HA, HA!!!!! *TOTALT ASGARV!!!!!*Nä, jag har ingen aning om hur dåligt min karl mår och han vet förmodligen inte hur jag mår heller.  Men det man inte vet mår man ju inte dåligt av heller! Vi brukar säga att vi förtjänar varandra. Sen brukar vi titta på varandra några sekunder för att sen konstatera att det nog inte är någon annan som skulle stå ut med den andra./familjen Taikon
    Okej... menar du att man inte ska vara ärlig mot sin partner hur man mår?? För att de mår bättre att inte veta? Hur ska man då få nån förståelse för den andra?
    Det kanske går bra när bägge är sjuka men jag har en till synes helt frisk man!
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!