• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (orkar inte) skrev 2007-06-25 22:10:26 följande:
    Jag lever med en man med misstänkt ADHD, vet inte om jag pallar mer, vi har två små barn...Han vill inte söka nån hjälp för sina depressioner, eller perioder som han har, vad gör jag?
    Det finns ingen annan i hans bekantskapskrets som kan påpeka och få iväg honom? Här tjatade jag bra länge på sambon ända tills hans arbetsförmeldare påpekade hans problem och fick iväg honom på utredning.

Vad är det du vill ha hjälp med förresten? Jag tror anhörigtråden nästan är bättre. Se länk här i trådstarten. De kan nog hjälpa dig, de verkar rätt bevandrade i hjälpbiten och vilka rättigheter man har osv..

Här finns ju mest vi som är jobbiga att leva med, vi vet mer om hur vi har det än hur vår omgivning har det.
  • idiblon

Men Snowwoman väntar väl också på utredning, eller har jag fel?

• Anonym (Ida)

Jag har inga problem med kramfronten.... jag trodde det var ett mer autistiskt drag, men det kanske förekommer hos personer med ADHD också?

• idiblon

Ida: Jag tror att jag både är autistisk, har aspergers och adhd. Jag är livrädd för att den som utreder inte ska ha en möjlighet att reda ut och se hela mitt spektrum. Jag vet inte vad jag gör om jag får en diagnos jag inte är nöjd med.

Jag är sjuk i huvudet.

• Anonym (Ida)

idiblon: Oj, det var mycket... Jag blir helt slut. Vad jobbigt... Jobbar du eller är du sjukskriven då??

• Snowwoman
    idiblon  ja jag väntar på min utredning och har träffat läkaren 1 gång och nu ska hon einga mig för jag vill veta vad som kommer hända fram över samt se om hon kan skriva ut en medicin som kan hjälpa mig.
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Snowwoman

Äter alla conserta medicin eller har ni någon mer medicin?

• Anonym (vissautism)
    Snowwoman skrev 2007-06-27 20:41:40 följande:
    Äter alla conserta medicin eller har ni någon mer medicin?
    Jag ammar så jag medicinerar inte just nu, men har medicinerat med metamina och antidepressiva.
  • Alvia

Hej tjejer.

vill bara säga att jag tittar in till er ibland.

Just nu har jag lite svårt att följa med i långa diskussioner. Har vart ovanligt hyper den senaste veckan. ska testa att höja concerta till 54mg. hoppas det funkerar för mig.

hoppas ni har det bra!

*kramar om hela gruppen*

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Snowwoman
    vissautism: Har dom hjälpt dig? den där metamina vad gör det för någe? försökte hitta den på fass men hittade den inte.
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!