• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Deborah

Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-14 08:43:00 följande:

Hur gaamal är hon?
    Tack för ditt svar. Tösen min är 4 år i sep. Men om det finns ADHD nära släkt...gör dom inte utredning tidigare?

Hoppas min tösabit är "normal" tror snarare att det är jag som oroar för minsta lilla just nu.

Mvh Dee

ps. JAG LYCKADES FRITERA KYCKLING UTAN BRAND! ds
  • miniminja
    Deborah skrev 2007-07-15 02:27:14 följande:
    JAG LYCKADES FRITERA KYCKLING UTAN BRAND! ds
    GRATTIS!!!!

Idag har jag redan lyckats hälla vatten på mig själv. Jag har lite dålig koordinationsförmåga, missar liksom munnen, fast det fattar jag inte, så jag vänder på glaset iaf :D Händer skitofta.
  • Anonym (add+anhöri)
    Deborah skrev 2007-07-15 02:27:14 följande:
    Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-14 08:43:00 följande:Tack för ditt svar. Tösen min är 4 år i sep. Men om det finns ADHD nära släkt...gör dom inte utredning tidigare? Hoppas min tösabit är "normal" tror snarare att det är jag som oroar för minsta lilla just nu. Mvh Deeps. JAG LYCKADES FRITERA KYCKLING UTAN BRAND! ds
    De kan nog vara dags för en utredning ialla fall.
    Grattis till inte bränd mat. Hehehe jag hade fixat mat till dotter. Hon sitter framför tvn och äter, jag ligger i soffan. Jag får ett jätte ryck så jag hoppar upp för jag tänker på maten till dottern som jag glömt i köket på spisen men i samma ögonblick kom jag på att "ah va faan hon äter ju finns inget på spisen"
  • Snowwoman

Jaha då har vi kommit hem från våran semester i västervik.
    Fick hem en lapp på min läkare att hon har mottagit mina papper som mina föräldrar har fyllt i och nu är jag kallad till en lurator första veckan i augusti men tiden har jag inte fått ännu men väntar spänt.

Psykolog ska jag träffa i alutet av detta år har dom sagt men jag hoppas det blir innan jul i alla fall så man kan få sig en diagnos snart. Har ju som sagt väntat i 2 år på denna så nu vill man ha den klar.

Mitt humör är inte det bästa och leka med. Nu på semestern blev jag sur på sambon för vi hade 900 kr kvar och han ville spara dom till räkningar tills vi kommer hem men jag ville köpa en t-shirt till min dotter och det var en sådan som hon själv ville ha. En rosa t.shirt med en prinsessa på samt hennes egna namn på så jag kallade han för snål så till slut fick hon den i alla fall.

Tjatar era sambos om att få sex? När ni säger nej blir dom tokiga då och säger att dom ska ha en annan?

♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Emil i Lönneberga

Jag är anonym (add+anhörig) startade en tråd om just relationer och adhd så nu vet ni vem som döljde sig bara de anonyma nicket.

• Emil i Lönneberga

Skriv gärna i min tråd. Relationstråd mellan en med adhd och en med inte adhd (ingen diagnos alls).

• wellah
    Snowwoman skrev 2007-07-15 19:21:28 följande:
    Tjatar era sambos om att få sex? När ni säger nej blir dom tokiga då och säger att dom ska ha en annan?
    Nej, det låter helt vridet. Gör din sambo så? Vilket arsel sådana fall!
  • Emil i Lönneberga

Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-13 23:43:44 följande:

Fråga 1.Finns det fler här som är äldre? Jag börjar närma mig de 40 snart.Hur upplever ni att era symtom ändras med åldern? Det sas ju förr att ADHD växer bort. Är det något ni kan skriva under på?Lär ni er leva med diagnosen?Själv tycker jag att jag kanske kan hantera och ffa förekomma en del bättre nu, men jag tycker verkligen inte att det känns lättare för det. Samma ansträngning.Svar på fråga 1:Jag är närmare 30 och tycker inte att det är nän skillnad på mig. Mamma säger att det visade sig redan då jag började skolan. Skrev lappar och kastade runt och blev utkastad ur klasrummet ofta än jag var kvar och gjorde jag skulle göra.Jag har lärt mig och leva med diagnosen även om mina "problem/brister" visar sig mer i vissa situationer än andra.Fråga 2.Stämmer det att man inte får börja medicinera över en viss ålder pga ovan resonemang? (eller annan orsak)Har ingen aning gällande det där. Måste jag kolla upp.
    Rättar mig själv lite. Jag har lärt mig leva med adhd`n till en liten del. Ibland brister de super mycke. Beror på vilken sinnesstämning jag är *enligt min sambo*
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-14 08:43:00 följande:
    Hur gaamal är hon? Man brukar helst låta dom börja skolan innan man startar en utredning. Jag misstänker på min dotter men jag låter henne börja skolan och kanske gått 1 år innan.
    Och till mig säger det att jag borde låta utreda så snart som möjligt. Har en dotter på 5 år nu som vi misstänkt i några år (sen hon var 2-3 år).
    Elinar skrev 2007-07-14 16:18:06 följande:
    ..blir bara så lycklig att den här tråden finns! Sitter i Denver Colorado och hittade ett trådläst nätverk på en Starbucks och skulle ä-n-t-l-i-g-e-n komma igång och jobba, men å snart laptopen fann nätet kastade den sig på den här tråden som en lycklig hund som komit hem.. och ungefär så kände jag mig också! kram tjejer och kämpa på, med brända ägg och blåa näsor!
    *Vinkar glatt* Hoppas allt är bra!!

Dee: Ser du några symtom hos henne då? Jag har en dotter jag misstänker och hon har rätt tydliga symtom.
    Sen har jag en bonus som är diagnostiserad, även hon har haft tydliga symtom.
    Som diagnosperson själv tycker jag man ser rätt bra om de har eller inte.
    Emil i Lönneberga skrev 2007-07-15 19:37:24 följande:
    Skriv gärna i min tråd. Relationstråd mellan en med adhd och en med inte adhd (ingen diagnos alls).
    Finns det inte en anhörigtråd redan ? Som vi hänvisar till i TS till denna tråd?
    Vi har diagnos båda två så jag håller mig kvar här, men tack ändå för inbjudan.
    Välkommen ut ur anonymiteten! Själv håller jag mig kvar.

Snowwoman: Öhh, neij. Min kallar jakt&fiske för porr så han är nöjd bara jag låter honom hålla på med sånt.
    Jag förstår inte riktigt frågan, hade det något att göra med diagnoser eller? Tänkte att annars finns det väl någon sex-rubrik här där du säkert får bättre svar än i den här tråden.
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!