• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (plattbränn)

har ni timer på spisen i erat hem? kan nått bidrag till det? eller via någon försäkring om man har adhd?

• miniminja

Anonym (plattbränn) skrev 2007-07-16 11:57:49 följande:

har ni timer på spisen i erat hem? kan nått bidrag till det? eller via någon försäkring om man har adhd?
    Jag tror att man kan få bidrag...har hört nåt om det.

---
    För mig är det dock inte aktuellt då jag har gasspis :O (gissa hur många handdukar och grytlappar jag satt eld på :D )
    Ärligt, jag har glömt lågan på ett par ggr, men då har jag som tur var inte haft ngt på lågan. Men det är LÄSKIGT för tänk om npnting blåser dit då man är ute :O
  • JennySpindel

Adhd.. då snackar man mycket om hyperaktiviteten.
    Ni tjejer, är det fler som upplever att om ni har för lite stimulans i vardagen, att ni lätt bir inåtvända och passiva då? Utåt alltså - inuti tänker jag på allt och lite till de perioderna, och skapar rädsla för allt möjligt genom att tänka på allt som KAN gå illa? Typ hyperaktiv bara på insidan, tankarna rusar runt.
    Usch vad svårt att förklara - hoppas ni fattar

Nån annan som blir så? Kanske inte har med Adhd:n att göra - vet inte :S

• wellah
    JennySpindel skrev 2007-07-16 18:31:36 följande:
    Adhd.. då snackar man mycket om hyperaktiviteten.Ni tjejer, är det fler som upplever att om ni har för lite stimulans i vardagen, att ni lätt bir inåtvända och passiva då? Utåt alltså - inuti tänker jag på allt och lite till de perioderna, och skapar rädsla för allt möjligt genom att tänka på allt som KAN gå illa? Typ hyperaktiv bara på insidan, tankarna rusar runt.Usch vad svårt att förklara - hoppas ni fattarNån annan som blir så? Kanske inte har med Adhd:n att göra - vet inte :S
    jag är så..... precis så!
  • Emil i Lönneberga
    JennySpindel skrev 2007-07-16 18:31:36 följande:
    Adhd.. då snackar man mycket om hyperaktiviteten.Ni tjejer, är det fler som upplever att om ni har för lite stimulans i vardagen, att ni lätt bir inåtvända och passiva då? Utåt alltså - inuti tänker jag på allt och lite till de perioderna, och skapar rädsla för allt möjligt genom att tänka på allt som KAN gå illa? Typ hyperaktiv bara på insidan, tankarna rusar runt.Usch vad svårt att förklara - hoppas ni fattarNån annan som blir så? Kanske inte har med Adhd:n att göra - vet inte :S
    När jag får för lite stimulans bråkar jag. Är utåtagerande. Finns dom som är inåt.
  • Vanna K

Min hyperaktivitet riktar sig nästan bara inåt och utåt blir jag ännu mer passiv än vanligt.
    Fast jag känner igen det där med att starta bråk från när jag var yngre.

• Snowwoman
    wellah skrev 2007-07-16 09:24:21 följande:
    Nej, det låter helt vridet. Gör din sambo så? Vilket arsel sådana fall!
    MMm men han kan göra det.
    Anonym (vissautism) skrev 2007-07-16 11:48:43 följande:

Ursäkta om detta kom med i det jag skrev innan men täntke bara fråga.
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Anonym (plattbränn)

hur lång tid tog era utredningar?

står i kö för utredning själv! Det tar ju en liten evighet att ens få börja utredningen, kan bara tönka mig hur lång utredning d e sedan....

• wellah
    Anonym (plattbränn) skrev 2007-07-16 20:28:52 följande:
    hur lång tid tog era utredningar?står i kö för utredning själv! Det tar ju en liten evighet att ens få börja utredningen, kan bara tönka mig hur lång utredning d e sedan....
    hmmm.... *tänker* tog ungefär 6 månader.... men då födde jag barn mitt i allt och vi avvaktade sista mötet.... själva testerna tog väl hmmm 2 månader? sen skulle en av mina föräldrar på en 3-timmars intervju hos psykologen osv. det tog också tid att få det att tajma. Gud vad dåligt minne jag har, minns att jag va såååå slut efter varje testdel att jag sov ungefär 20 timmar....
  • Snowwoman
    Anonym (plattbränn) skrev 2007-07-16 20:28:52 följande:
    hur lång tid tog era utredningar?står i kö för utredning själv! Det tar ju en liten evighet att ens få börja utredningen, kan bara tönka mig hur lång utredning d e sedan....
    Jag har fått vänta i 2 år på att få kommapå denna utredning och nu harjag nyss börjat och det gjorde jag den 27 april och sen fick mina föräldrar svara på frågor och nu väntar jag på att få träffa en kurator första veckan i augusti så vi får väl se hur lång tid detta tar och så. Men det är i alla fall skönt och ha börjat på utredningen.
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!