• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Deborah

Anonym (vissautism) skrev 2007-07-11 21:13:16 följande:

Jag har medicinerats med antidepressiva (typ prozac) utan att det hjälpte. Fick sedan nefadar (förbjudet läkemedel numer), har även provat efexor. Nefadar var underbart, fick livslusten tillbaka.Slutade med nefadar och fick metamina. Mådde dåligt av den (ångest och hjärtklappning). Nefadar sattes åter in + metamina. Då funkade det. Då blev jag som en "vanlig" människa, inga adhd-symtom kvar.Jag har gått hos psykolog, kurator mm från och till sedan jag var tonåring. Jag har nu, över 30 fyllda, insett att det är något jag behöver bara. Jag kommer aldrig att bli färdigbehandlad, jag behöver "prat-kontakt" kontinuerligt.
    Tack för ditt svar.

Tråkigt med alla dessa biverkningar av medicinerna. Alltid ska man få nåt skit för att förbättra nåt annat.
    Hoppas du idag mår "bra", så bra som man kan må.
    Jag har oxå kontinuerlig samtalskontakt med v-psyk. Ringer och kommer hem varje vecka.
    Det tycker jag är jätte bra, hon hjälper mig att komma igång lite. "Få fingrarna ur" som det nu så fint heter, med sånt som känns jobbigt att göra.

Mvh Dee
  • Deborah
    madlun skrev 2007-07-12 10:38:50 följande:
    Men det vore också väldigt skönt att kunna fokusera på en sak i taget. Slippa glömma grytor på spisen...

Kunde inte låta bli.... Det är ju jag i ett nötskal.

Lyckades BRÄNNA äggen, när jag kokade dem! Förra veckan.

Förstår rastlösheten, datorn funkar bra för mig. Men då får jag absolut inget gjort här hemma den dan.

Mvh Dee
  • Anonym (vissautism)
    Deborah skrev 2007-07-13 03:00:40 följande:
    Anonym (vissautism) skrev 2007-07-11 21:13:16 följande: Tack för ditt svar. Tråkigt med alla dessa biverkningar av medicinerna. Alltid ska man få nåt skit för att förbättra nåt annat. Hoppas du idag mår "bra", så bra som man kan må. Jag har oxå kontinuerlig samtalskontakt med v-psyk. Ringer och kommer hem varje vecka. Det tycker jag är jätte bra, hon hjälper mig att komma igång lite. "Få fingrarna ur" som det nu så fint heter, med sånt som känns jobbigt att göra.Mvh Dee
    Jodå, det är bättre idag.
    Jag får också samma effekt av samtalskontakt "fingrarna ur".
    ...och bränna ägg är du inte ensam om att ha gjort... Visst blir de fina när de blir överhettade på botten och skalet spricker?
  • idiblon

Fint med brända ägg. Går t.o.m att äta, har jag erfarit allt för många gånger. Ofta är det ju när det skramlar på spisen jag hajjar till... Tur det iallafall.

• Anonym (add+anhöri)

Yes!! En utredning ska göras på mig. Läkarn ska skicka remiss till en psykratrin.

• carita1974

Hej Deborah!

Det du skrev :madlun skrev 2007-07-12 10:38:50 följande:

Men det vore också väldigt skönt att kunna fokusera på en sak i taget. Slippa glömma grytor på spisen...

Kunde inte låta bli.... Det är ju jag i ett nötskal.

Lyckades BRÄNNA äggen, när jag kokade dem! Förra veckan.

Förstår rastlösheten, datorn funkar bra för mig. Men då får jag absolut inget gjort här hemma den dan.

Mvh Dee

*Skrattar* Det är juh precis så jag är....Kram

• Anonym (vissautism)
    Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-13 11:11:27 följande:
    Yes!! En utredning ska göras på mig. Läkarn ska skicka remiss till en psykratrin.
    Grattis!

Hej idiblon!! Allt väl?

• Anonym (add+anhöri)

Anonym (vissautism) skrev 2007-07-13 14:34:59 följande:

Grattis! Hej idiblon!! Allt väl? 
    Tack!
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej ja min man har ADHD men de märks inte så mycket på honom,
    han är nervös och orolig av sig
    ska hålla reda på allt så tvättar städar och plocka undan är hans sak är typ
    Det är ingen ide att ja försöker göra det för, han gör om de direkt en då
    Flört
    ***Filip***
  • Anonym (vissautism)
    Filips mamma81 skrev 2007-07-13 14:41:20 följande:
    Hej ja min man har ADHD men de märks inte så mycket på honom, han är nervös och orolig av sig ska hålla reda på allt så tvättar städar och plocka undan är hans sak är typDet är ingen ide att ja försöker göra det för, han gör om de direkt en då
    Ok... du vet att det finns en anhörigtråd väl? Fast kanske du också har diagnos?

I den här tråden tycker vi sådant är helt normalt nämligen.
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!