• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • miniminja

Jag fick högre poäng hos psykologen än på IQtest jag gör via nätet. Troligen för att jag stessar jären och är för otålig för att tänka. Hos psykologen blev jag uppmuntrad till att gå tbx till de frågor jag hade hoppat pga jag inte kunde dem genast.

En sak som jag har tänkt på rätt såmycket är att jag typ har tal och skrivsvårigheter. Jag är ofta osammanhängande när jag pratar. Jag VET ju vad jag vill säga, men så fort jag öppnar munnen så blir det en massa "typ, liksom, såhära, vettere". Och det är så oerhört irriterande. Sen så kan jag typ bara säga en mening i taget...svårt att förklara, men alla meningar blir på nåt sätt lösryckta från varandra. Det blir liksom ingen tråd, utan jag talar lite hipp som happ.

• Emil i Lönneberga

Men hjälp. Svårt som faan ju.

• Emil i Lönneberga

Jag är på minne och på fråga 2. Kommer ingen vart

• wellah

115 och då orkade jag inte ens titta på siffertjafset, vilket kasst minne

• Anonym (add+anhöri)
    wellah skrev 2007-07-30 16:38:51 följande:
    115 och då orkade jag inte ens titta på siffertjafset, vilket kasst minne
    Siffergrejen kunde inte jag. Förväxlade siffrorna hela tiden eller vad jag gjorde. Kom inte vidare.
  • Emil i Lönneberga

Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-30 17:40:35 följande:

Siffergrejen kunde inte jag. Förväxlade siffrorna hela tiden eller vad jag gjorde. Kom inte vidare.
    Nej men jag skulle inte vara anonym. Hur kom man vidare??
  • carita1974

hej wellah!Här har du en till *ler*
    HATAR siffror...*s*
    Kram

• wellah

jag minns testet hos psykologen då hon rabblade siffrorna man skulle rabbla upp igen efter 30 sek eller vad det var.... fyyyy jag fick typ aldrig rätt.... hann ju börja tänka på vad jag skulle handla från mataffären, göra till middag och vilka gardiner jag skulle sätta upp osv.... snacka om tankspridd, tusen nya projekt på g hela tiden

Svar på tråden vuxen adhd/add!!!