• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • Emelle

Ja jag fattar inte varför alla ska ha problem med vad man väger...
    Jag har fått höra att jag är för smal nu 110 ggr om dagen sen Max föddes. Jag har aldrig varit stor. Någonsin. Måste man vara fet för man fått tre barn eller?
    Kan bli riktigt vansinnig på folk som ska påpeka detta i tid o otid.
    Betvivlar starkt att man till någon på frukostfikat på jobbet skull säga: - Men du, Ulla. Hur tjock har du tänkt att bli igentligen. Det där ser inte hälsosamt ut. I mórgon får du ta med dig en macka mindre...
    Men till oss som råkar ha motsatt "problem" är det tillåtet att vräka ur sig vad f--n som helst...

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • Endag

Emelle-
    Känner igen mig i det du skriver, bara för man är smal ( nja var det nu innan jag blev gravid ialf iofs är det ju bara magen som är större nu så  )  så betyder det ju inte att man vill höra det flera ggr om dagen, verkar som om att folk tror dom har rätt till att få vräka ur sig det då i tid o otid Skrikandes ... men om någon skulle säga något till en överviktig människa om vikten då är det plösligt typ "förbjudet" ..

♥ Bf 30 nov ♥
  • ludicrous

ja tycker det är bra att dom kollar BMI tidigt, men man behöver inte säger "DU är fet", utan man kan väl bara lägga om matvanor istället, prata med hela familjen, ser man ett överviktigt barn på stan så ser man oftast stora föräldrar brevid.

Förstår inte heller varför man ska få vräka ur sig "fy vad smal du är" när man inte ens skulle kunna säga "oj, du är lite större om baken än jag". tragiskt..

• sunzhine

Ludiceous- instämmer fullständigt!

• Marie med två barn

Sådär! Nu har lillan blivit en stor 4-åring. Vuxenkalaset är avklarat, barnkalaset får vänta tills dagis börjat igen.

Kom på idag att mer än halva semestern redan gått.

Har varit hos veterinären idag också. Våran katt har haltat i 6 dar. Vill inte alls stödja på ena frambenet. Hon har en stor svullnad och tydligen också feber (det visste jag inte att katter kan få). Veterinären trodde att hon blivit biten av någon annan katt, fast hon inte fått något sår. Så nu ska hon äta penicillin i 10 dar. Hoppas det går över då.

*Carpe Diem*
  • Ankan217

Någon som var på monsterbilarna igår? Vet någon vad inträdet är? Det står ju inte någonstans vad det kostar.

• Ankan217

Marie: Grattis till lillan som blivit 4 år!

• sunzhine

du kan hyra billit på bb, har ej kostnaden i huvet...

Svar på tråden ~~~Västervik ~~~