• cid

~~~Västervik ~~~

Ännu en Västervikstråd går mot sitt slut så här kommer en ny!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 20:51:43:
    Självklart ser vi till att ses nån gång ibland. För att planera våra träffar använder vi den här tråden;

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m19977689.html

• Svar på tråden ~~~Västervik ~~~
  • Marie med två barn

Är lite orolig nu. Min dotter har en knöl på halsen under örat. Vi var på vårdcentralen för tre veckor sen och då sa de att det är en svullen lymfkörtel och att vi skulle komma tillbaka om den är kvar om tre veckor.

Det var den så nu idag var vi tillbaka på vc. Då säger läkaren att det är en vätskefylld cysta och att vi ska få gå till öron-näsa-hals för provtagning. Och därefter blir det troligtvis operation. Så lägger han till att det är ingen fara för det är troligtvis helt ofarligt. Vadå troligvis? Det kan vara farligt alltså! Cancer?

*Carpe Diem*
  • Ankan217

Marie: Tänker på dig!!! Vad jobbigt när man inte vet vad det är!! Hoppas allt går bra!! Hoppas ni får komma till öron-näsa-hals väldigt snart så ni får svar fort!

Kram!!

• Majalaja

Marie: usch, vad jobbigt att vara orolig! Men jag tror ändå att när de säger att det "troligtvis" är ofarligt så är det nog det. Men som läkare kan man ju inte säga att man helt uteslutit allt innan man verkligen vet, så det är nog mest en säkerhetsgrej att säga så! Jag håller tummarna och hoppas att du får besked snart!

Shooting: jag svarar i din gästbok...

• sunzhine

Marie.- hoppas allt går bra o att ni slipper oroa er länge till. Tänker på dej o familjen.

• sunzhine

Vilken värme det blev idag, kvavt o äckligt...

Idag började inskolningen för Emma på dagis, gick kanonbra. Men kan ju inte annat än o önska det va på Ängslyckan, saknar personalen och de underbart fina lokalerna som finns där. Men men, bara o bita ihop o göra det här till nåt positivt för Emma. hon kommer ju inte veta nåt annat så det går nog bra. Men jag o Jocke är ju inte riktigt vana vid ett "traditionellt" dagis arbetssätt...

• Marie med två barn
    sunzhine skrev 2007-08-08 18:08:38 följande:
    Vilken värme det blev idag, kvavt o äckligt...Idag började inskolningen för Emma på dagis, gick kanonbra. Men kan ju inte annat än o önska det va på Ängslyckan, saknar personalen och de underbart fina lokalerna som finns där. Men men, bara o bita ihop o göra det här till nåt positivt för Emma. hon kommer ju inte veta nåt annat så det går nog bra. Men jag o Jocke är ju inte riktigt vana vid ett "traditionellt" dagis arbetssätt...
    Vi på Ängslyckan blir väldigt glada om ni kommer och hälsar på nån dag! Känns skönt att ni var nöjda med oss!
    *Carpe Diem*
  • sunzhine

Marie- självklart kommer vi gärna o tittar in en sväng på besök. Jezzie säger fortfarande "mitt dagis" om er... Men det blir väl ändring när skolan börjat.

Svar på tråden ~~~Västervik ~~~