• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Elias Emil

Jag har haft jättebra två veckor nu. R gör mig så pigg och jag tycker att det är underbart att röra på mig. Just nu har jag en sån otrolig motivation så jag hoppas verkligen att det håller i sig.

• Anonym (nytt liv)

Ja, jag har ätit från den 20 juni. har haft feber och ont i kroppen så jag har nu jort uppehåll på 2 dagar. Käner mig i alla fall mätt å får ändå inte i mig mycket mat.

Jag har minskat 6cm runt midjan och 4 runt brösten.

Det sägs att R stannar i kroppen ett par dagar å för mig stämmer det nog. Börjar igen på måndag då jag inte kommer ta några fler migräntabletter.

• uniMog

lägger till den här tråden också i mina favoriter och går och lägger mig i soffan... har varit ute och joggat och är helt sluuut...

What do they need such good eyesight for anyway?
  • CeeJay

Jag har skrivit ett brev till läkaren som jag hoppas ska vara ett underlag till att jag ska få testa Reductil - jag är ju inte uppe i den BMI som "rekomenderas" men jag har en himla massa andra skäl som jag hoppas väger tungt.

Är sååå trött på min övervikt nu att jag testar vad som helst

• Anonym (knubbis)

hej alla....jag har en lite fråga till er som fått reductil utskrivet.
    har ni gått till vanliga vårdcentralen eller privatläkare? och vilka kriterier är det man behöver uppfylla? jag har ett bmi som är högt men vågar inte ta mig till vc för jag tror att de ska neka mig pillrena och bara skratta åt mig. Vad säger man när man ringer och bokar tid? "hej jag vill ha bantningspiller" eller beställer man bara tid för vanlig hälsokoll??? tacksam för svar

• Elias Emil

Anonym (knubbis) skrev 2007-07-17 13:47:10 följande:

hej alla....jag har en lite fråga till er som fått reductil utskrivet.har ni gått till vanliga vårdcentralen eller privatläkare? och vilka kriterier är det man behöver uppfylla? jag har ett bmi som är högt men vågar inte ta mig till vc för jag tror att de ska neka mig pillrena och bara skratta åt mig. Vad säger man när man ringer och bokar tid? "hej jag vill ha bantningspiller" eller beställer man bara tid för vanlig hälsokoll??? tacksam för svar
    Hej! jag ringde till vc och fick en tid för att prata med en undersköterska. Där berätade jag att jag vill ha hjälp att gå ner i vikt eftersom jag inte klarar det själv. jag sa att jag hade hört talas om reductil och att jag ville ha mer information och att jag ev ville börja med dom. Hon kollade mitt blodtryck och så fick jag väga mig. hon gav mig informationsbrocshyrer. Bokade en ny tid två veckor senare när jag hade mer info. Efter det mötet fick jag telefontid hos min husläkare och hon skrev ut ett recept. nu går jag på kontroller varannan vecka.

Kriterierna står på Fass.se.
  • Vimmelkantig

Hej knubbis!

Jag mejlade till vc och förklarade att jag behövde hjälp med att komma tillrätta med övervikten. Fick tre veckor senare träffa en läkare som jag känner stort förtroende och som tar mig på allvar.
    Mitt BMI var då 40 och jag ordinerades Reductil 10 mg som jag nu ätit i snart fem veckor.

Anonym (knubbis) skrev 2007-07-17 13:47:10 följande:

hej alla....jag har en lite fråga till er som fått reductil utskrivet.har ni gått till vanliga vårdcentralen eller privatläkare? och vilka kriterier är det man behöver uppfylla? jag har ett bmi som är högt men vågar inte ta mig till vc för jag tror att de ska neka mig pillrena och bara skratta åt mig. Vad säger man när man ringer och bokar tid? "hej jag vill ha bantningspiller" eller beställer man bara tid för vanlig hälsokoll??? tacksam för svar
  • Anonym (knubbis)

emil elias och vimmelkantig tag för era svar, hur har det gått för er har ni lyckats bli av med ngr kilon?? ringde till vc idag och de sa åt mig att ringa på tele tid imorgon vilket jag åxå ska göra bara barnen håller tyst i 5 minuter haha.

• Vimmelkantig

Jag gick ner sex kilo de första tre veckorna. Vägning igen nästa torsdag, 26/7.

Anonym (knubbis) skrev 2007-07-17 20:37:41 följande:

emil elias och vimmelkantig tag för era svar, hur har det gått för er har ni lyckats bli av med ngr kilon?? ringde till vc idag och de sa åt mig att ringa på tele tid imorgon vilket jag åxå ska göra bara barnen håller tyst i 5 minuter haha.
  • Elias Emil

jag har gått ner 4 kilo på fyra veckor och har vägning nästa fredag.

Svar på tråden Reductil