• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Ylwis

måste bara skriva av mig lite här, läser här och på många andra forum om reductil och  andra sajter, där jag får känslan av att folk tror att de kan  äta precis som vanligt och  bara gå ner i vikt för det allts inte ända sin kost till en  bättre utan minst två gånger i veckan  äta chips eller snabb mat.

det är INTE tabletterna som ska göra jobbet, det är vll en SJÄLVKLARHET tycker jag att man ändrar kost och livsstil till det bättre? eller är det jag som är ute och  cyklar?

Mamma till Alvyn 051015
  • 64ulla

Ja, Ylwis, jag håller med dig. Ändrar man inte kost/ätvanor tillsammans med motion så är man med största sannolikhet tillbaka i XL-vikt snart. Har en kompis som gick på Cambridge förra året och gick ned 25 kg, nu är 15 tillbaka. Jag kan se sopp/pulverdieter som en bra start att komma igång, men som kur, nej - det gäller att lära sig hur kroppen reagerar på det man stoppar i sig.

R är inte en mirakelmedicin som gör jobbet! Först krävs en massa järnvilja för att komma igång sedan kommer motivationen som belöning, men R hjälper definitivt till så att motivationen hålls på topp. (för min del iaf)

• 6628

Ylwis:
    Nej, han sa bara att Reductil ska ges med försiktighet om man har epilepsi. Han sa inte att det gäller med VISSA mediciner. Hm, jäkla läkare. Skulle han ha sagt att jag kan byta medicin, så hade jag i så fall fått vänta MINST 1 år innan jag hade fått prova. Det är inte bara o byta medicin. Den gamla måste trappas ner, sakta, samtidigt som den nya måste trappas upp,sakta. Så jag hade inte velat. O dessutom så har jag nyligen bytit till den här medicinen, just på grund av att gamla medicinen hade viktpåverkan som biverkning. Har gått ner 11 kg bara av att jag bytit medicin.
    Men jag nöjer mig med Xenicalen. Med rätt kost o motion så funkar det nog. hoppas man.

En fråga: måste jag lämna tråden nu? Äter ju inte Reductil.

• Ylwis
    6628 skrev 2007-07-11 21:47:13 följande:
    Ylwis:Nej, han sa bara att Reductil ska ges med försiktighet om man har epilepsi. Han sa inte att det gäller med VISSA mediciner. Hm, jäkla läkare. Skulle han ha sagt att jag kan byta medicin, så hade jag i så fall fått vänta MINST 1 år innan jag hade fått prova. Det är inte bara o byta medicin. Den gamla måste trappas ner, sakta, samtidigt som den nya måste trappas upp,sakta. Så jag hade inte velat. O dessutom så har jag nyligen bytit till den här medicinen, just på grund av att gamla medicinen hade viktpåverkan som biverkning. Har gått ner 11 kg bara av att jag bytit medicin.Men jag nöjer mig med Xenicalen. Med rätt kost o motion så funkar det nog. hoppas man.En fråga: måste jag lämna tråden nu? Äter ju inte Reductil.

jo ta det inte på fel sätt, jag vet hur  jobbigt det kan  vara att byta medecin, jobbar på en medecinavdelning på lasarettet i stan så jag menade inte då, men  tog det som ett alternativ.

men jag läste på acompalia och den  borde du få öta.

har själv ätit xenical och  kan  tyvärr inte rkomendera den , bara hoppas den fungerar för dig.

Mamma till Alvyn 051015
  • 6628

Nemen, jag blev inte sur. Jag tog det inte fel, toker.

Acomplia ska visst den också vara opassande till epileptiker. Sa min läkare iallafall.

Hm, undra om man ska byta läkare?

• 6628

Funkade inte xenicalen bra för dig? Vad är det som gör att du inte kan rekommendera den?
    Det är många som säger det, att den inte är bra.

• Ylwis
    6628 skrev 2007-07-11 21:56:47 följande:
    Funkade inte xenicalen bra för dig? Vad är det som gör att du inte kan rekommendera den?Det är många som säger det, att den inte är bra.

jag kunde inte äta NÅGOT fett förren det rann ut igen om man så söger. jag fick leva på sallad och knappts det.

magen var ständigt bubblig och det som rann ut var fett men i färgen  brunt och det är ingen hit när  det är kalt vatten i toalettena, förstörde bra många toalett borstar och fick koka hett vatten och hälla i, jag slutade vara social för jag kunde fasen inte gå på toa hos vänner, var ju pinsamt. sen så kunde man inte hålla tätt, kom det så kom det så jag förstörde kläder i massor som inte gick att få rena.

åt jag bara sallad, endast sallad kansek det gick bra men  en  kropp fingerar ju inte  på att bära äta sallad.

har oxå hört många som tycker de är hemska tabletter.

gick kanske ner 2 kg på 3 månader....

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    6628 skrev 2007-07-11 21:55:06 följande:
    Nemen, jag blev inte sur. Jag tog det inte fel, toker.Acomplia ska visst den också vara opassande till epileptiker. Sa min läkare iallafall.Hm, undra om man ska byta läkare?
    hmm vad jag kunde läsa mig fram så skulle det gå men  en  läkare vet kanske bättre men det är ju olika från läkare til läkare oxå.
    Mamma till Alvyn 051015
  • 6628

OJ! Ne fy, så vill inte jag ha det!
    Förstörde du kläder? För att det kom i byxan?
    Ne, jag ber till gud att det inte blir så för mig. Blir fan ledsen annars. Då funkar ingen medicin på mig i såna fall.

• Ylwis
    6628 skrev 2007-07-11 22:05:53 följande:
    OJ! Ne fy, så vill inte jag ha det!Förstörde du kläder? För att det kom i byxan?Ne, jag ber till gud att det inte blir så för mig. Blir fan ledsen annars. Då funkar ingen medicin på mig i såna fall.
    japp ja visst, var inte alls kul. läste i gymnasiet då och  mådde illa psykiskt då, kunde ju knappt vara i skolan iom att jag var konstat dålig i magen
    så det var verklligen en  jobbig tid men jag slutade med dessa för jag bara inte orkade  ha det så.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Reductil