• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (knubbis)

kix 01

ja man måste nog stå på sig lite....lustigt att en del människor är så.

hmmm nu har jag iaf ring till den där andra läkaren men han var på semester ... det är ju typiskt när man gått och stirrat på luren hela dagen och när man väl vågar ringa är gubben på semester

Vad tror ni andra? är kvinnliga läkare bättre att gå till om man vill ha R utskrivet eller tror ni manliga läkare mer förstår att det inte är kul att väga närmre hundra kg som 25 åring kvinna???

• Kix01

Min läkare är en man och han förstod mig hur bra som helst!

• Anonym (Helt Ny)

Kikar in här och hittade denna tråd.
    Va hos läkaren idag och hon skrev ut Reductil åt mej så det är min första dag som jag äter det.
    Ska bli spännande att se om detta funkar för mej.
    Åt Citalopram för 2 år sedan och va deppad o då gick jag upp 12kg mellan Sep-Feb o det va inte kul
    Förra året så fick jag Xenical utskrivet men det tyckte jag va rena jävla skiten
    Så nu hoppas jag på dessa tabletter och har ni tips och råd så får ni gärna dela med er av dom
    Hoppas vi kan stötta varann...

Ha en bra dag!!

• uniMog
    Anonym (Helt Ny) skrev 2007-07-19 22:39:02 följande:
    Kikar in här och hittade denna tråd.Va hos läkaren idag och hon skrev ut Reductil åt mej så det är min första dag som jag äter det.Ska bli spännande att se om detta funkar för mej. Åt Citalopram för 2 år sedan och va deppad o då gick jag upp 12kg mellan Sep-Feb o det va inte kulFörra året så fick jag Xenical utskrivet men det tyckte jag va rena jävla skitenSå nu hoppas jag på dessa tabletter och har ni tips och råd så får ni gärna dela med er av domHoppas vi kan stötta varann...Ha en bra dag!!
    rena skiten *fniss* Bra beskrivning
    What do they need such good eyesight for anyway?
  • mammacatta
    Vimmelkantig skrev 2007-07-18 09:44:30 följande:
    Och jag har först nu vid 43 års ålder insett att jag nog kommer att stanna på 171 centimeter...
    *fniss*
    Jag borde väl vara 270 eller så.
  • Anonym (Helt Ny)

Pejgan

´Hahahahahahahha

Ja det kan man väl verkligen säga!
    Inte kul o springa o skita så fort man ätit något.
    Tror mer på de här och hoppas att det kommer positiva resultat

• Anonym (om 2 v)

Om 2 veckor ska jag börja med Reductil 10mg. Är överätare utan kompenasatoriskt beteende. Har ätit Fontex 40 mg tills nu utan framgång mot min överätning- Binge Eating Disorder BED.
    Min läkare har nu satt ur Fontex som dock har en lång halveringstid och därför ska jag vänta 2 veckor innan Reducilen påbörjas då interagerar med varandra.
    Är det någon annan som stått på SSRI innan Reductil?
    Hur mår ni utan SSRI men med REductil som också verkar antideppresivt?

Hoppas att mina överätningattacker ska minska. Hänger mycket på amerikanska forum där Meridia ( Reductil i USA) används just mot Binge eating disorders.

• Helena 82

Bara en fråga, vad är de för skillnad på Reductil och tex Xenical??

• uniMog
    Helena 82 skrev 2007-07-20 01:25:33 följande:
    Bara en fråga, vad är de för skillnad på Reductil och tex Xenical??
    xenical gör att kroppen inte tar upp det fett du äter, det går rakt igenom.

Reductil (och accomplia?) manipulerar istället hungerskänslor, mättnad, matsug och ämnesomsättning (tror jag)
    What do they need such good eyesight for anyway?
Svar på tråden Reductil