• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Kix01

Hej alla kämpare! Jag är nu under 70 sträcket trots semester och en del illa mat, känns fantastiskt. Kul att ni andra mår bra/är på bättringsvägen!

• mammacatta
    Rosarin skrev 2007-08-01 12:21:09 följande:
    Ah jag ar sa glad att jag antligen har lyckats fa min ammande vaninna att sluta ata R medans hon ammar!Visade henne och oversatte det som star pa Fass.se och da antligen lyssnade hon.Tack den som kom med forslaget att visa dem fass.se, minns inte vem det var. Det var nagon i den har traden i alla fall :)Hur ar det om man gor uppehall med R?Fungerar det lika bra nasta gang man borjar igen? ( lovade att fraga at min vaninna eftersom hon tanker borja med R igen nar hon har ammat klart.)tack pa forhand :)
    Jag gjorde det iallafall, men vi var flera tror jag.

Va bra att hon lyssnade!
  • Anonym (tjockis)

Ni som bor i Göteborgsområdet, vilken läkare har ni vänt er till?

• Anonym (kanske?)
    Kix01 skrev 2007-08-03 23:06:21 följande:
    Hej alla kämpare! Jag är nu under 70 sträcket trots semester och en del illa mat, känns fantastiskt. Kul att ni andra mår bra/är på bättringsvägen!
    Vilken vikt började du på?
  • Kix01

Anonym, kanske, jag vägde 77.5 kg ca.
    Anonym, tjockis, jag bor inte i gbg men jag har hört att de är bra med R på Backa Läkarhus.

• Anonym (2 månader)

Har ni som går på reductil behövt ändra er styrka på medicinen... när och hur mycket?

• Missix
    Anonym (2 månader) skrev 2007-08-07 15:55:23 följande:
    Har ni som går på reductil behövt ändra er styrka på medicinen... när och hur mycket?
    Jag har ätit Reducil 10 mg sen 18 april. Jag känner nu att jag skulle nog behöva trappa upp. När min läkare kommer tillbaka från semstern ska jag ringa och boka ny tid.

Btw; Jag har gått från 97,6 kg i februari till 81,8 kg igår
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • 6628

Missix: GRATTIS!!

Det är sånt här gör som gör att jag sätter lite fart. Har haft en rejäl svacka men försöker ta mig ur den.

Vill ner i vikt!

Ha en trevlig kväll!

• Anonym (nytt liv)

å va bra du gått ner missix, grattis!

tror också jag behöver trappa upp, ska höra med min läkare när hon kommer tillbax.

• Anonym (Helt Ny)

Tjenis!
    Jag började med R den 19:e Juli och imorse så vägde jag mej och har gått ner 6 kg!!! Jag kan säga att min startvikt va på 97kg och jag ska ner 20-25kg har jag tänkt mej. Blev så paff över att jag tappat så mycket redan, Har ätit mindre och tagit 1 timmas promenader

Svar på tråden Reductil