• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • jeannette

va underbart att höra!!(läsa menar jag)
    Jag äter mycket söt. och den enda gång jag verkligen inte kände sug på söt var när jag blev gravid...o det var så underbart att gå förbi godis o inte känna den där behov
    Hoppas att det blir bra för mig med med R
    jag har inte tagit det än för jag tar medicin för ryggesmärta så vi få se efter det börjar jag med reducil.

CeeJay skrev 2007-08-17 11:04:15 följande:
    jeanette: JAG var/är en stor gottegris och är även sockerberoende och coca-colaberoende... Nu har ju jag bara tagit R sedan i tisdags men har ändå gått ner 0,9 kg redan och mitt sug har förvunnit nästan helt. Jag tror på en kombination av det kemiska och att man verkligen SER viktnedgången och då VILL man inte äta så mycket snask för att förstöra...
    [/citat]
    MrsAndersson skrev 2007-08-17 06:33:27 följande:
    [citat]
    *räcker upp handen* Jag var en riktig gottegris förut, älskade fikabröd och hade väldigt svårt att tacka nej när någon bjöd, samma ak med tårta, och det räckte oftast inte med en bit utan man ville ha minst två. Kakor var mycket bra och enkelt att knapra på framför tv:n när man hade lite tråkigt.Nu går jag inte ens och tänker på sånt. Känner mig inte det minsta frestad av fikaröd, kakor, godis el. liknande. Det bara finns inte där!
  • CeeJay

Nu i helgen är jag ensam hemma med barnen och igår kväll tänkte jag mig inte för utan blandade till lite dipp och la upp några chips - tog typ två och sen var det stopp.. Jag vet inte om det bara är kemiskt eller om det även sitter i huvudet nu att man faktiskt ser minskning på siffrorna på vågen varje morgon

jeannette skrev 2007-08-18 19:11:33 följande:
    va underbart att höra!!(läsa menar jag)Jag äter mycket söt. och den enda gång jag verkligen inte kände sug på söt var när jag blev gravid...o det var så underbart att gå förbi godis o inte känna den där behovHoppas att det blir bra för mig med med Rjag har inte tagit det än för jag tar medicin för ryggesmärta så vi få se efter det börjar jag med reducil.
  • mammacatta
    CeeJay skrev 2007-08-18 19:24:54 följande:
    Nu i helgen är jag ensam hemma med barnen och igår kväll tänkte jag mig inte för utan blandade till lite dipp och la upp några chips - tog typ två och sen var det stopp.. Jag vet inte om det bara är kemiskt eller om det även sitter i huvudet nu att man faktiskt ser minskning på siffrorna på vågen varje morgon
    Det är kemiskt.
    Jag har glömt några gånger och då går jag som en zombie till köket...

*sorry*

Men jag tänkte att man kanske får in bra vanor under tiden och att man hellre är ute och joggar eller nåt sen när man är smal.

Jag vet inte, men på NÅT sätt hoppas jag att effekten är permanent.
  • Anonym (Anonym)

Jo jag tänkte försöka bli gravid igen efter att jag bantat lite. Hur länge ska man låta det gå efter avslutad medicinering tills man vågar försöka bli gravid en eller flera mensperioder?

/L

• CeeJay

För mig spelar det ingen roll om det är kemiskt eller psykiskt - bara det funkar

mammacatta skrev 2007-08-19 16:52:11 följande:
    Det är kemiskt.Jag har glömt några gånger och då går jag som en zombie till köket...*sorry*Men jag tänkte att man kanske får in bra vanor under tiden och att man hellre är ute och joggar eller nåt sen när man är smal.Jag vet inte, men på NÅT sätt hoppas jag att effekten är permanent.
  • mammacatta

Anonym (Anonym) skrev 2007-08-19 19:07:37 följande:

Jo jag tänkte försöka bli gravid igen efter att jag bantat lite. Hur länge ska man låta det gå efter avslutad medicinering tills man vågar försöka bli gravid en eller flera mensperioder?/L
    3 dagar tror jag innan det gått ur kroppen.
    Men jag rekommenderar www.fass.se
  • jeannette

mina frågor igen är:

de som har gott ner i vikt o sluttat med R, blir det så att man känner igen sug o behov av någon av dina gamla last?

Om man äter reducil o så får du vanligt ont o huvet någon gång kan man ta alvedon fast man äter R?

kan någon svara till det?

• MrsAndersson
    jeannette skrev 2007-08-20 10:23:03 följande:
    mina frågor igen är:de som har gott ner i vikt o sluttat med R, blir det så att man känner igen sug o behov av någon av dina gamla last?Om man äter reducil o så får du vanligt ont o huvet någon gång kan man ta alvedon fast man äter R?kan någon svara till det?
    Fråga nr. 1 kan jag inte svara på eftersom jag fortfarande äter Reductil. Men jag har ätit både Alvedon och Ipren utan att ha märkt nånting konstigt, så det är nog ingen fara. Annars skulle det ju ha stått i Bipacksedeln. Men det är alltid bättre att kolla på www.fass.se för att se vilka mediciner man får ta och vilka inte.
  • mammacatta
    jeannette skrev 2007-08-20 10:23:03 följande:
    mina frågor igen är:de som har gott ner i vikt o sluttat med R, blir det så att man känner igen sug o behov av någon av dina gamla last?Om man äter reducil o så får du vanligt ont o huvet någon gång kan man ta alvedon fast man äter R?kan någon svara till det?
    Jag käkar alvedon som andra byter underkläder.
    Har inte läst nånstans att man inte får ta sånt.
    Läs bipacksedeln.

Slutat med R: det finns en som hänger här i trådarna som är inne på andra omgången, du får läsa lite så hittar du henne säkert. Kolla de trådarna som har en vikttabell inne i tråden. (medlemsgrupper)
  • Anonym (Jag vill)

Började med Acomplia idag, har hållt på förut men det händer alltid något som gör att jag inte kan fortsätta. Men nu har jag bestämt mig för att ge det 8 veckor med bra kost och motion vill så gärna  gå ner från 92 till 72..  Så tänkte ta hjälpen av acomplian första tiden.. Va tror ni får man hänga med??

Svar på tråden Reductil