• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Missix

Tack för grattis
    Det är så tufft vissa dagar. Ett riktigt helvete. Men jag har mycket stöd och hjälp så det går. Tränar spinning två ggr i veckan också och det hjälper mig så klart på traven.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • jeannette

hur mycket går man ner på en månad med reducil???

jag vet att det varierar från krop till kropp...men får man höra några exempel

• Ylwis

jag skulle säga ca 0,5 kg per vecka är normalt.

men när man nystartat med dem går det fortare...

jeannette skrev 2007-08-10 22:18:15 följande:
    hur mycket går man ner på en månad med reducil???jag vet att det varierar från krop till kropp...men får man höra några exempel
  • jeannette

Ylwis

jag undrar för jag har fått tid med en läkare får att få den nu på mån o jag vill använda de bara två månader för jag har planer pom att bli gravid igen och jag måpste rensa kroppen o jag kan tänka mig att det tar sin tid att gå ur kroppen o den andra är att jag är lite rädd att få obehagliga hjärtklappning läste att man får det.

har du fått det?

• Anonym (orolig)

Hej!
    Funderar ochså på reducil men jag har hört skräck historier om tabletterna och att de har blivit förbjudna utomland. Stämmer det? Har problem med högt blodtryck och hjärtklappning och törs därför inte prova tabletterna.

Finns det någon som jag med högt blodtryck och hjärtklappningar(hög puls ofta) som har använt reductil.

Tacksam för svar

• MrsAndersson

Anonym (orolig) skrev 2007-08-12 23:08:19 följande:

Hej!Funderar ochså på reducil men jag har hört skräck historier om tabletterna och att de har blivit förbjudna utomland. Stämmer det? Har problem med högt blodtryck och hjärtklappning och törs därför inte prova tabletterna.Finns det någon som jag med högt blodtryck och hjärtklappningar(hög puls ofta) som har använt reductil.Tacksam för svar
    Du får nog inte Reductil utskriven om du redan har problem med högt blodtryck, eftersom det är just den mest vanlig biverkningen. Man får ju även gå på regelbundna kontroller för att kolla blodtrycket.
    Men jag vet att det kommit en ny medicin som heter Acomplia, vet dock inte hur den fungerar.
  • jeannette

jag bor i cypern o där är de förbjudet totalt p g a några fick hjärtatack

jag ska få de nu när jag är påp semester här
    men jag räknar med att jag inte kommer att stressa som de gör där
    typ jobba fara hit o dit ..jag har det inte jag har aircondition hela tiden hoppas inget hände söker för 2 månader eller 3 om det går.

Hej!Funderar ochså på reducil men jag har hört skräck historier om tabletterna och att de har blivit förbjudna utomland. Stämmer det? Har problem med högt blodtryck och hjärtklappning och törs därför inte prova tabletterna.Finns det någon som jag med högt blodtryck och hjärtklappningar(hög puls ofta) som har använt reductil.Tacksam för svar
  • Ylwis
    har du högt BLTR och  hjärtklappning får du INTE reductil utskrivet. det är en  biverkning man kan  få därför ska man egentligen gå på blodtryckskontroll var 14:edag  när man äter R i 3 månader.
    Mamma till Alvyn 051015
  • jeannette

var till apoteket o jag frågade hur det är om man kan ta det om mn är i ett varmt land...om man kan sola t ex...hon sa ju du kan sola....solen o värme ska inte påverka dig på nåt sätt

jag va...ok...är lite orolig för hjärtklappning...nääää men det jag rekomenderar att du blir mera med ögonen öppna är nerstämd depression för det förekommer mer o då kanske det är bättre att du kontakta läkare o så.

• Anonym (Helt Ny)

Hoppas det går bra för er som använder Reductil!

Idag ställde jag mej på vågen efter att ha ätit en förpackning Reductil på 28 dagar och nu har jag minskat 7 kg!
    Det känns jättehärlgt! Hoppas verkligen inte att det stannar av nu för jag vill verkligen nå mitt mål och då har jag ca 15-20 kg kvar. Men det är så kul o se att de händer nåt!

Hur var det för er andra? Gick ni ner mest i början?

Svar på tråden Reductil