• Anonym (nytt liv)

Reductil

Idag fick jag Reductil av min läkare. Detta ska hjälpa mig på traven ner till min målvikt och ett sundare liv. Jag har själv lyckats gå ner 18kg och har inte så mycket kvar att gå ner.
    Min viktuppgång beror främst på en svacka i livet samt min ämnesomsättning.
    Någon mer som precis fått reductil och vill följas åt. Du får om du vill vara anonym liksom jag.
    Jag vet att det finns trådar om reductil men jag har inte stött på någon där man får lov att vara anonym om man så vill.

Jag ska väga mig imorgon på dag 1.

Jag har gått ner mina 18kg genom att ändra kosten samt röra på mig...

• Svar på tråden Reductil
  • Anonym (Anonym)

Hej jag började med Reducil i morse, har ett BMI på 30. Min läkare skrev ut dem till mig och jag ska på läkarkontoll varje vecka eller varannan vecka.

Känner mig orolig nu när jag läst en del i denna tråd ang att det kan vara amfetaminliknande substans i tabletterna??? Eller missförtod jag.

Jag väger 96 kg och ska ner minst 25kg till min längd.
    Hur lång tid kan detta ta?

/L

• Missix
    Anonym (Anonym) skrev 2007-08-16 13:20:03 följande:
    Hej jag började med Reducil i morse, har ett BMI på 30. Min läkare skrev ut dem till mig och jag ska på läkarkontoll varje vecka eller varannan vecka.Känner mig orolig nu när jag läst en del i denna tråd ang att det kan vara amfetaminliknande substans i tabletterna??? Eller missförtod jag.Jag väger 96 kg och ska ner minst 25kg till min längd. Hur lång tid kan detta ta? /L
    Jag vägde också ungefär som du och har gått ner hälften på ett halvår. Så räkna ca 1 år. 0,5-1 kg minskning varje vecka och några veckor med +-0
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • mammacatta

Anonym (Anonym) skrev 2007-08-16 13:20:03 följande:

Hej jag började med Reducil i morse, har ett BMI på 30. Min läkare skrev ut dem till mig och jag ska på läkarkontoll varje vecka eller varannan vecka.Känner mig orolig nu när jag läst en del i denna tråd ang att det kan vara amfetaminliknande substans i tabletterna??? Eller missförtod jag.Jag väger 96 kg och ska ner minst 25kg till min längd. Hur lång tid kan detta ta? /L
    Ja du har läst rätt. Men det är ingen fara.
    R användes som antidepp förut, men fungerar bättre som antiät.

Seriöst: hur tror ni att man blockerar suget annars?
    Det är klart att det är droger av nån sort!
  • jeannette

någon av er är mycket för att äta godis eller kakor eller söt överhuvutagen...o som tar tabletten just nu o inte kännder den sort av sugen?

• MrsAndersson
    jeannette skrev 2007-08-16 23:53:32 följande:
    någon av er är mycket för att äta godis eller kakor eller söt överhuvutagen...o som tar tabletten just nu o inte kännder den sort av sugen?
    *räcker upp handen* Jag var en riktig gottegris förut, älskade fikabröd och hade väldigt svårt att tacka nej när någon bjöd, samma ak med tårta, och det räckte oftast inte med en bit utan man ville ha minst två. Kakor var mycket bra och enkelt att knapra på framför tv:n när man hade lite tråkigt.
    Nu går jag inte ens och tänker på sånt. Känner mig inte det minsta frestad av fikaröd, kakor, godis el. liknande. Det bara finns inte där!
  • CeeJay

jeanette: JAG var/är en stor gottegris och är även sockerberoende och coca-colaberoende... Nu har ju jag bara tagit R sedan i tisdags men har ändå gått ner 0,9 kg redan och mitt sug har förvunnit nästan helt. Jag tror på en kombination av det kemiska och att man verkligen SER viktnedgången och då VILL man inte äta så mycket snask för att förstöra...

• LilaStar

har inte läst hela tråden....
    Men vet ni om att det finns ett relativt nytt medel på marknaden som heter Acomplia? Effektivt med klart mycket mindre biverkningar.

Jag äter det och det fungerar alldeles utmärkt!

• CeeJay

LilaStar: Japp jag vet om det

Hur mycket har du gått ner och under vilken tid?

• LilaStar

jag har gått ner 6 kg sen 1 februari.
    Det gick fort i början. Från maj juni har jag inte motionerat alls så därför ahr jag inte gått ner så mycket det sista

Svar på tråden Reductil