• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Usch vad jobbigt att bli av med bagaget men om man får tillbaka det är det ju åtminstone LITEN tröst. Men fy så irriterande!!

Ang babyskydd hade vi en supergammal - minns ej märke tror britax. Sån som man sätter runt bältet varje gång och det fungerade utmärkt i vår Volvo men det är ju en gammal 740

• JessicaåIda

Det jä****aste är väl ändå att Apollo tycker att Fragglis ska betala 1000;- för att åka till flygplatsen å hämta sin väska när den väl kommerFörvånad  Men hallå lite service får de väl ändå ha, kör ut väskan...

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • hejlis

Men...dom kan inte mana allvar...Inte köra ut väskan!! Fan vad tråkigt...Dels att bli av med väskan, sedan vänta på den..och sen då behöva slösa både tid och pengar på att HÄMTA den!! Arbetar inte Apollo med service eller???? DOM borde ju BETALA ersätning för att man inte haft tillgång till sitt bagage!

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-07-30 14:17:31 följande:
    Men...dom kan inte mana allvar...Inte köra ut väskan!! Fan vad tråkigt...Dels att bli av med väskan, sedan vänta på den..och sen då behöva slösa både tid och pengar på att HÄMTA den!! Arbetar inte Apollo med service eller???? DOM borde ju BETALA ersätning för att man inte haft tillgång till sitt bagage!
    Precis vad jag undrade... hur mycket ersättning hon skulle få. Att HON skulle få lägga ut ännu mer pengar hade jag liksom inte en tanke på!
  • JessicaåIda

P fick 3200:- i fortkörningsböter idag...... *hehe* De hade märkt om en väg som han kör nästan dagligen i sitt jobb & han körde på rutin & kollade inte noga på skylten. Har varit 70 i 4 år & i förra veckan hade de tydligen märkt om till 50 enligt polisen som stoppade honom - sk sommarskyltning?!

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-08-01 18:48:52 följande:
    P fick 3200:- i fortkörningsböter idag...... 
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då hade jag börjat gråta tror jag...
    Men snart är det nog vår tur. Dino kör 140-150km/h till och från Småland...
    Kunde han inte sagt något i stil med "mmeeeen, det är ju min namnsdag idaaag!"
  • HeddaBigBum

Finns det fler barn som redan väntar på Tomten?

När vi var nere i Småland höll Alexis på att slita bland mamma och pappas tidningar och kataloger. Mamma tog fram en leksakskatalog från förra året, eller ännu äldre, som Alexis kunde få slite i bäst hon ville. Men Luke hittade ju DET tåg-setet han bara skulle ha. ÅH, vad han tjatade. Vi förklarade att han fyller ju inte år.
    Men jag vill!
    Jo, det förstår jag. Men du kanske kan önska dig ett sånt tåg av Tomten?
    NU kommer Tomten!!
    Näe, Tomten kommer inte förrän det blir vinter och det snöar ute. Nu är det sommar.
    Men jag vill! Jag VILL att Tomten kommer NUUUUU! Jag VILL!!!

Han lugnar ner sig och accepterar att det varken är hans födelsedag eller tid för Tomten. Senare sitter vi på soffan och bara umgås och då pekar Luke entustiastiskt mot fönstret och utbrister:
    Mamma!! Titta! Nu snöar det!!

Och han har sån orolig fantasi just nu. Han sa det som om han verkligen trodde på det själv. Han är så go!

• JessicaåIda

Fantasi ja.... Här flödar den i massor. Ida blivit uppäten & utspottad av en krokodil, tomten jagar henne, det bor troll i toaletten & under soffan, maten äts upp av hemliga sniglar, pappa jobbar på cocacola åt tomten(bilen är ju röd ) Bosse är egentligen en STOOR björn etc etc  Och vilka fantastiska berättelser hon kan berätta, det är underbart att sitta i soffan på em och lyssna på allt som hon varit med om under dagen

Fick en härlig kommentar igår; Mamma jag älskar dig, men bara just nu... näe nu är det bortaRäcka ut tungan

• HeddaBigBum

Jessica:
    Men visst är det härligt! Gratis comedy show!
    Hur är det med Elsa?

• JessicaåIda

Hon äter å mår bra. Lite väl mycket gaser i magen men lite gratis sömnmedel är väl inte felRäcka ut tungan

Svar på tråden Go Fika!