• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Nanny:
    Ni får inte komma hem för solbrända... då måste ni ju gå på minst 5m avstånd från mig, så jag inte ser ut som en rymd fånge från isoleringscellen på Alcatraz...
    Ha så KUL nu och NJUT!!!!!!!

Maria:
    Herre jisses vad många bollar du har i luften! Du kanske skulle känna dig mindre stressad med typ ETT jobb utöver dina superaktiva barn! Vad är du uppe i nu? *måste räkna*
    Föräldrarledig
    Bankjobb
    Nageljobb
    Me&I
    Festklänningar

Shit pommes frites! Fem! Usch vad LAT jag känner mig nu!!!

• Maria från Bahia

Hedda: Du har säkert rätt, men man måste ju överleva på något sätt och jag vill inte behöva gå tillbaka på heltid på mitt gamla jobb eller rättare sagt, det är omöjligt med det jobb Mark har och barn på olika dagis. Så ju mer hemifrån desto bättre!!! Jag tar ju liksom bara bort tid från bankjobett till det andra då det krävs totalt heltid för att överleva

Men det här är ju inte när man är med barnen så på så vis ingen skillnad. Mark hinner jag liksom inte träffa så mkt ändå för han måste ju hjälpa till med en del saker framförallt ute när han kommer hem och det blir ca 23 innan vi brukar ses ens..... Skulle og vara superensam utan mina projekt.

Men vi hoppas ju på att han hittar ett jobb med lite mer betalt och färre timmar.

• Maria från Bahia

Glömde tillägga att jag inte är SÅÅÅÅ duktig. Är ju lite naglar och föräldraledig som jag är. Resten kommer ju vara när jag inte är föräldraledig

• hejlis

Hej hej! Har läst lite till om Volv v70/ babayskydd. Tror vi först får åka upp till typ babyland och testa. Första valet var just en Akta, men då jag provbar den i butiken, så kändes den för tung + att solskyddet var så stort . Och ja, jag kommer att bära det mkt. Gjorde det med Hanna iaf. Känns då nästan som att man måste ha en sådan där vagn till, och det vet jag redan nu att jag troligtvis kommer att vara för LAT att ta ur bilen, åsså blir det svordomar istället...Hannas spände vi med bältet varje gång, och det gick på 2 röda, så det känns inte som ngt hinder. Men om bältena är för korta kanske man måste ha en sådan ändå, sån där "klicka i " grej. Sen har jag tänkt ut att bebisen ska vara lika liten som Hanna, å då kan vi ha babyskyddet till hanna e 4 och kan byta stol = lillasyster/lillebror kan ta den som hon har nu. Hanna satt ju i babyskyddet till hon var 1år och några månader. Lånar vi då Agges kanske Marie & Danne vill ha tillbaka det INNAN vi ska byta hehe...ja, ja, vi får se. jag kanke kommer tassande som vill låna sedan iaf

• HeddaBigBum
    Mia.:
    Du får mer än gärna testa vår (om era bälten räcker). Bältena i vår V40 räcker, men bälten i pappas Toyota räcker preciiiiis. Vi ska inte ha fler planerade barn och blir det en oops-unge hinner er Junior hinna växa ur den innan dess.
  • fairymi

Hejlis: vi har ju ett graco babyskydd som vi snart måste uppgradera Finns tillgänglig att låna eller för billig peng. Vi är nöjda med den dock lite tung att bära på. Kan´ske kan vara nåt?

• JessicaåIda

Fragglerock hade ingen bra start på semestern, hennes bagage har försvunnit & räknas vara åter till på onsdag Skrikandes

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • hejlis
    JessicaåIda skrev 2007-07-29 15:47:14 följande:
    Fragglerock hade ingen bra start på semestern, hennes bagage har försvunnit & räknas vara åter till på onsdag 
    Nej men vad f*n då!!!!!! Sånt händer bara inte!!!
  • HeddaBigBum

Och i hennes bagage låg allt, inklusive bikinin till hennes nya smäckra kropp... Men... vem behöver en bikini när en unge ska tillverkas? *hehe*

• Maria från Bahia

Usch vad jobbigt att bli av med bagaget men om man får tillbaka det är det ju åtminstone LITEN tröst. Men fy så irriterande!!

Ang babyskydd hade vi en supergammal - minns ej märke tror britax. Sån som man sätter runt bältet varje gång och det fungerade utmärkt i vår Volvo men det är ju en gammal 740

Svar på tråden Go Fika!