• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-08-15 18:02:40 följande:
     och så härmar han alla ljud som tex mixern och det vi säger så ibland säger han helt rena ord utan att han fattar dårå.,
    Känner igen det där!
    För ett tag sen sa Alexis "love you" efter att jag sagt det till henne (med stor reservation för uttal, men det hördes att hon härmade mig). Och igår sa hon "vänster" väldigt tydligt när jag tog på henne vänsterskon.
    Jag kan ju inte vara helt säker, men jag tror inte hon har koll på höger och vänster än...
  • fairymi

Wilmer vaknade inte en gång i natt!!! Jag är mäkta förvånad. Han sov från 19 till 6. Miljöombytet gjorde susen minsann. Eller så är det för att jag inte hör honom...

• HeddaBigBum

För ett litet tag sen svimmade Luke! Förvånad
    Han hoppade runt här mellan soffan och kuddar och golvet... som han alltid gör typ. Han landade på golvet och slog svanken (längst ner på ryggen) i soffkanten. Han börjar gråta hysteriskt. Han gråter sådär så man vill andas åt honom... andas andas andas... Han andas till slut och sen tuppar han av i famnen på mig. Han blev precis slapp och bara låg där.
    Luke? LUKE!!!!!
    Då vaknar han till (rycker till ordetnligt) och ser helt totalt förvirrad ut. Som om han inte ens vet var han är.
    Are you ok?? (vet inte varför jag pratade på engelska, men det var det som kom ut)
    Näe!! Och sen börjar han gråta igen. Han hostar och låter som om han har något i halsen.
    Vi gosar och sjunger lite från en av sångböckerna, och han verkar ok.
    Usch, fan vad rädd jag blev!! Och nu kan jag inte låta bli att titta på hon var 3:e sekund, så han inte beter sig konstigt eller nåt.

... undrar om jag kommer vara den där mamman som spenderar flertal timmar på akuten per år  med en Luke som brutit både ben och armar? *suck* Varför gillar han inte att pyssla?????

• Fragglerock

Shit va läbbigt! Jag hade skitit i brallorna, det är säkert! Har du ringt och frågat på upplysningen hur man ska göra när barn tuppar av? Låter otäckt tycker jag!

Agaton har börjat spela ut Danne och mig mot varandra. Han är otroligt komisk ibland när han inte fattar att vi hör vad den andra just sagt. Man undrar ju hur han kommer bli som tonåring när han redan börjat fila på tekniken...

A: Pappa! Jag vill ha glass!
    Danne: Nope, ingen glass i kväll.
    A: Men jag vill ha glass!
    Danne: Nej, ingen glass i kväll, vi ska äta middag ju!

Tyyyyyyyst länge. Sen kommer han ut i köket där jag är.

A: Mamma, jag vill ha glass.
    Marie: Jasså?
    A: Pappa har sagt att jag får! FörvånadFlört

Mammas lilla pussgurka!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • JessicaåIda

Den där sista känner jag igen. Ida sa idag, när vi satt hos min mormor(superbagerskan) att pappa ringt till henne och sagt att hon fick glassFörvånad

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-08-16 18:47:46 följande:
    Shit va läbbigt! Jag hade skitit i brallorna, det är säkert! Har du ringt och frågat på upplysningen hur man ska göra när barn tuppar av? 
    Jo tack, jag var mäkta rädd! Det kändes som han låg avsvimmad i min famn i evigheter, men det var nog inte så länge i realtid.
    Vi ringde till Mama Elf, som jobbade på Children's Hospital innan hon gick i pension. Hon jobbade på sjukvårdsrådgivningen, så det känns tryggt att fråga henne.
    För ca ett halvår sen ramlade Luke ute (på väg till dagis) och när jag plockade upp honom i famnen började hans ögon rulla bakåt. Det var Mama Elf mer oroad för än dagens händelse. Hade han slagit sig på andra sidan idag (han slog sig på höger sida idag) kunde han ha träffat mjälten, och det hade inte varit bra...
    Jag ringde sjukvårdsrådgivningen här i Stockholm också och sjuksköterskan jag pratade med sa att det verkar som om han är ok. Han har ätit och lekt som vanligt. Inga konstigheter.
    Men det är klart jag har tittat extra på honom sen det hände!
    Hon (sjuksköterskan) tyckte vi skulle titta till honom några gånger under nattens gång.
  • hejlis

Hedda: Läskigt...Kan just tänka mig att det kändes som en evighet ..usch! Men idag har han varit sitt vanliga pigga jag?

............

Hanna har börjat kaxa till sig...Kan nu på ett mkt kaxigt sätt svara (om man tex ber henne om ngt, eller säger att snart är det läggdags, eller annat) " Trooooor inte det" samtidigt som hon kollar in en med MYCKET testande blick...Suck! 

• HeddaBigBum

Mia:
    Jo, allt som vanligt. Men jag är fortfarande lite extra observant. Luke & Dino busade på golvet och helt plötsligt börjar Luke gråta sådär hysteriskt och jag trodde han skulle tuppa av igen. Men han hade bara klämt fingret lite... Generad

Testande och förnurliga ungar. Härlig ålder... eller? Räcka ut tungan
    Jag satt på soffan i eftermiddags och Luke kommer springade och kramar om mig och pussar på mig överallt.
    Förlåt mamma! Det var inte meningen mamma! Förlåt!
    Puss puss, kram kram, överdrivet gosig.
    Vad hände? Vad har du gjort? Visa vad du gjort.
    Nej, jag vill inte. Det var inte meningen. Förlåt mamma!! (trycker ner mig i soffan med pussar och kramar)
    Han hade lindat in ett av mina halsband runt ett av hjulen på dockvagnen och sen kört. Halsbandet hade gått av och ca 100 små svart pärlor låg över hela hallgolvet... och en viss Poppy Alexis hade minst 5 av dem i munnen! Kyss

• hejlis

Hedda: hehe... Just det, var på MVC i onsdags. Allt såg bra ut. Lite lågt hb ff. Får öka på pillermängden. Magen hade växt, men inte så fasligt mkt, så nu låg jag på normalkurvan. (men fortfarande en bra bit över "Hannamagen" ). Bebis ligger med huvudet ner, men är helt rörlig, så den kan snurra hur den vill. Dock känns det som att h*n ligger kvar och faktiskt har legat så ett tag. Ligger med ryggen ut mot min högra sida och har fötterna mot min vänstar sida. Det sparkar alltid där coh trycker och buffar. Hoppas den inte snurrar och vänder ner rumpan! Kom att tänka på (igen) att det faktiskt skulle kunna bli snitt om den inte lägger sig rätt...Men jag har läst att om första barnet låg rätt så är risken att andra ligger "fel" ganska liten. Men det finns ju dom som föder vaginalt i säte. Men det är väl lite större risk för barnet då tror jag. Näe, den vill nog ut med huvudet först!! Visst?????Gillar inte tanke på op.*ryser* Vet inte varför jag tänker på det nu. Med Hanna existerade inte ens möjligheten. Inte att det kunde bli akutsnitt heller.

• Maria från Bahia

Hejlis: Det verkar som om de flesta oroar sig över mer saker med andra barnet.....Det hör väl till

Angående kaxig så säger dagispersonalen att Naomi började sitt 3örs trots lagom innan ledigheten typ.
    Det hon gör nu mest är att be mig plocka upp eller ge henne något som ligger precis framför henne och skriker hysteriskt i ca 30 min om jag inte gör det.
    Häromdagen hade hon lekt affär på vardagsrumsbordet och Mark bad henne städa. Hon vägrade att ta undan en endaste grej trots att vi hjälpte till. Så tillslut låg bara några DVD kvar som hon skulle ta och då började bolibompa. Vi sa att det blir inget för än hon tagit undan dem. Jag gick på Me&I träff efter ca 40 min hysteriskt skrikande och pölar av saliv och tårar på golvet. När jag kom fram ringde Mark och sa att hon skrek tills hon somnade. Snacka om envis unge!!!!!!!

Svar på tråden Go Fika!