Fragglerock skrev 2007-08-16 18:47:46 följande:
Shit va läbbigt! Jag hade skitit i brallorna, det är säkert! Har du ringt och frågat på upplysningen hur man ska göra när barn tuppar av?
Jo tack, jag var mäkta rädd! Det kändes som han låg avsvimmad i min famn i evigheter, men det var nog inte så länge i realtid.
Vi ringde till Mama Elf, som jobbade på Children's Hospital innan hon gick i pension. Hon jobbade på sjukvårdsrådgivningen, så det känns tryggt att fråga henne.
För ca ett halvår sen ramlade Luke ute (på väg till dagis) och när jag plockade upp honom i famnen började hans ögon rulla bakåt. Det var Mama Elf mer oroad för än dagens händelse. Hade han slagit sig på andra sidan idag (han slog sig på höger sida idag) kunde han ha träffat mjälten, och det hade inte varit bra...
Jag ringde sjukvårdsrådgivningen här i Stockholm också och sjuksköterskan jag pratade med sa att det verkar som om han är ok. Han har ätit och lekt som vanligt. Inga konstigheter.
Men det är klart jag har tittat extra på honom sen det hände!
Hon (sjuksköterskan) tyckte vi skulle titta till honom några gånger under nattens gång.