• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • JessicaåIda

Jupp, hon hade några recept på kakan. Tack för tipset

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Jäklar vad det regnar... det är alldeles vitt när jag tittar ut

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • JessicaåIda

Hittade en intressant sida med konsumenttester. Allt från vagnar, bilbarnstolar, våtservetter etc

www.testfakta.se

• Maria från Bahia

Jag vet att jag nu har blivit en hjärntvättat Me&I:are men gud så mkt kul det var. Naomi äääälskar kläderna. Den med volvo 740 var nog bäst - "som vår bil"

Hur som helst, det kanske inte är så att ni har lust att vara värdinnor men kanske är sugna på att titta? Jag skulle kunna ha en träff hemma hos mig för bara er så kan vi passa på att prata lite skit också? En kväll eller tex sön em?
    Vi har ju inte hunnnit ses på ett bra tag nu allihopa!!!

Finns en del reaplagg från förra säsongen men koftan är slutsåld Hedda

• Maria från Bahia

Jag vet att jag nu har blivit en hjärntvättat Me&I:are men gud så mkt kul det var. Naomi äääälskar kläderna. Den med volvo 740 var nog bäst - "som vår bil"

Hur som helst, det kanske inte är så att ni har lust att vara värdinnor men kanske är sugna på att titta? Jag skulle kunna ha en träff hemma hos mig för bara er så kan vi passa på att prata lite skit också? En kväll eller tex sön em?
    Vi har ju inte hunnnit ses på ett bra tag nu allihopa!!!

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-08-09 09:34:08 följande:
    Jag misstänkte att den skulle vara det.
  • Maria från Bahia

Hallå allihopa!

Jag bjuder in er till en "tjejkväll" och Me&I träff hemma hos mig med mig själv som värdinna Mån den 27/8 kl 19.30.
    Jag kommer också att bjuda på lite ost och kex och för den som vill ha lite vin eller något annat gott.

Sedan kan vi självklart snacka lite skit oxå!!

OSA till mig senast 24/8.

• Gruffalo

Heeej!
    Nu har vi kommit hem efter en tur till landet! Jag kände att hela familjen behövde miljöombyte. Hugo växer och frodas...hehe dubbelhakorna är ett faktum! Nya bilder kommer inom kort. Maja har börjat tjata om dagis men hon börjar först på onsdag pga planeringsdagar... Ska bli kul att se vad hon säger när jag ska hämta henne klockan 14:00...uuuu, dumma mamma!

• hejlis

Hej hej! Nu är vi också tillbaka. Säger som Marie: Borta bra men hemma bäst! Vi har haft det jättebra i Småland, men det är alltid skönt att komam hem till egna sängen (och FLÄKTEN , var typ 35 grader i sovrummet på natten och fönstren gick knappt att ha öppna pga av myggen). Huset vi hyrde var helt Okej, låg jättefint för sig själv med stor tomt. Vi har gadr bra väder med sol mån+tis, 1/2 dags regn onsdag och resten mulet/sol men varmt i luften. I måndags var vi på Astrid Limdgrens Värld. Hanna uppskattade Emil och Pippi, att vi hyrde skrinda som hon fick åka i samt en "vattenspridare" som ungarna kunde springa omkring i. Gillade också alla småhus man kunde springa omkring i. Så dagen var lyckad! Vi har också varit och tittat där de spelade in Emilfilmarna, Hanna fattade inte riktigt, men det var kul för oss att se Sedan lite bad och små utflykter.

Åkte hem igår vid 19 så Hanna sov hela vägen. Vaknade vid 22 när vi var hemma och efter 2 minuter var hon hyperenergiskt, och superglad! Höll väl igång ca 1 1/2  timme med spring, hopp i sängen och ett högljutt, KONSTANT pratande om en massa saker som hänt + en MASSA annat! Det är inte klokt vad hon snackar nu. Kul!

Pott/toa "träningen" går bra/sådär. Inte 100% säker, fortfarande bajset som kan komma lite hipp som happ. Oftast hinner hon bajsa i morgon blöjan innan den åker av, men ibland kommer det en gång till. Vet inte vad man ska göra? Kissar gör hon ju nästan alltid på pottan, men har hon blöja på så kissar hon i den...Vill ju inte sätta på blöja igen pga av bajset då...Undrar vad dagis säger???

Just det: Kissar på golvet kan hon göra ibland. MEN, jag är nästan helt säker på att hon gör det med FLIT!! När vi tex inte kommer då hon ropar, eller om vi "nekar" henne ngt. För har hon troser på sig drar hon av sig dom INNAN hon kissar på golvet....Och, alltså, jag har försökta att "ignorera" det, men ändå kommenterat typ "pottan hade väl varit bättre?" Och ngn gång har man väl blivit smått irreterad...och det märker hon väl. Så nu MÅSTE jag/Vi TOTALignorera tror jag. Eller??? Tips? (har gett muta ngr gånger hon gått på toa/potta, men det verkar inte hjälpa riktigt)

• HeddaBigBum

Maria:
    Smart att lägga partyt precis efter lönedag!
    Jag måste nog vara ärlig och säga att jag nog inte tänker köpa mer me&i-kläder. Det jag köpte till Alexis (som gick på över 600kr) är väl det som passar min stil/smak av me&i-kläderna. Jag hade tänkt köpa koftan till mig själv om den kommit tillbaka, men det gjorde den ju inte...
    Så jag skulle inte bli någon lönsam gäst/kund...

Igår fick Luke paket från Grandma. Han tiggde ju om en Spiderman-tandborste (vi filmade honom och skickade till Grandma)... Vad ska man göra som farmor liksom?
    Så igår kom det 3 Spiderman-tandborstar (2 vanliga, en elektrisk), Spiderman-tandkräm, Spiderman-flaska och Spiderman-pyjamas... plus lite andra "icke-Spiderman"-grejer och kläder. Vår son var lycklig, och eftersom han sover naken och alltså inte behöver någon pyjamas, så har han sprungit runt i hela området i sin Spiderman-pyjamas i 2 dagar nu.

Svar på tråden Go Fika!