• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Shit vilken lätt unge jag fått (förutom de oändliga klätterskadorna)! Pest eller kolera?
    Eller så kommer all sparad trots på en och samma gång... snart?
    Eller (mer troligt) så sitter Poppy Girl inne med både Lukes och hennes trots. *hjälp*

• HeddaBigBum

För att göra pisseriet innan läggdags till en kul grej kissar ju Luke & Dino tillsammans. Idag när jag kom upp på övervåningen säger Luke:
    Mamma, pappa kissade på mig!!!
    Ehh... what?
    Well, I didn't exactly pee on him, it just splattered a little...
    Ok, well... that's not the story he's gonna tell at dagis and other places...

Nanny, kommer du ihåg att Ken sa till Julie att han brukade stoppade sin stortå i mammas rumphål (vet inte om det var deras grej, men jag antar att han försökte vara rolig), och Linda var ju livrädd för att Julie skulle berätta om det på dagis. Mohahahahaha!

• Fragglerock

Agatons ordförråd är lite för "bra" (dåligt)  ibland. I kväll försökte han prata sig ur tandborstningen med den exakta ordalydelsen:

"pappa, vi skiter i det va?!"Förvånad

AAAAAAAAAw, om jag bara kunde klippa av min jä**a tunga nån gång och sluta säga -Äh, vi skiter i det  när jag typ säger "vi skiter i att hämta paketet typ" och säga vi STRUNTAR i istället! Jag och mitt dåliga ordförråd alltså.... *suck*

Jaja, de har väl hört värre än det på dagis, å Agge lär inte säga att Danne stoppat upp nån stortå i rumpan på mig i alla fall. Han säger säkert att "pappa skiter på (i) mamma" eller nått i den stilen istället! Nää, usch va säger jag nu!??!?! Räcka ut tungan

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Jo, säkert har de hört värre på dagis... det har iaf jag gjort på fritids.

Jag måste faktiskt säga att jag aldrig utvecklat en svordomsovana. Det är inte så att jag inte kan svära Räcka ut tungan. Jag gör givetvis också det ibland, men ett fult språk är en dålig vana helt enkelt.
    Jag tror det beror på att:
    1) Min mamma är förskollärare. Hon svär väldigt sällan och min far är "a man of few words". Han är ingen babblig/bubblig person, utan mer sparsam med sina ord helt enkelt.
    2) Jag har jobbat med barn större delen av mitt vuxna liv, och på jobbet svär man ju inte då. Och får man in vanan att inte svära 8h på jobbet, 8h när man sover... tja, då blev det naturligt att jag inte svor på min fritid heller.

Men, ni svär väl inte heller på jobbet, Nanny?? Oskyldig

• Maria från Bahia

Hmmm...Naomis favorit "Ungjävel". Inte kul! Värst blev det när jag skrek det när ungarna här vandaliserat. Nu säger hon det så fort jag säger typ - Stå still unge - tex när jag byter bläja på Troy. Inte kul Men det tycker hon!!

Skulle framkalla bilder till grandma idag. Bliderna är utspridda på ca 10 ställen i dator, cd, Ipod, återhämtade filer, två kameror mm. Kaos sedan datorn kraschade. Och det gick inte bra - inget fungerade. Datorn bara låste sig och tillslut råkade jag radera från kamerna den allra bästa bild vi har på Troy
    Måste få tag i en ny dator!!!!!!
    Om de bara ille återkomma till mig om hemdatorn på jobbet. Men det var ju bara sedan datorn kraschade så det har väl inte gått tillräckligt länge!! När jag ville återkomma om att gå tillbaka till jobbet ringde jag typ 2ggr per vecka i 2 månader innan de hörde av sig och det är ju viktigare så........ Grrr

• Fragglerock

Usch, ja jag måste skärpa till mig i vilket fall för Agaton snappar upp varenda liten stavelse och använder det gärna!

Jag märker att jag faktiskt tenderar att svära mer efter att ha jobbat men jag får väl helt enkelt jobba hårdare på att sluta upp! Med tanke på att jag alltid fått höga poäng på ordförståelse på Högskoleprovet så kan jag knappats skylla på dåligt ordförråd heller...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

Maria: Nu har R fått sitt schema, och han är hemma måndag kväll. Så jag kommer gärna. Ska bara stänga & låsa butiken vid 20.00 först. Så ni kan börja om ni vill, så slinker jag in ngt försenad.

• fairymi

vilken tid var det förresten maria? 19.30 ca eller så va? mammaminne...

är det förresten någon som hört en amerikansk barnsång som går ungefär så här: "a peanut sat on a railroad track his heart was all a flutter, around the bend came number ten...toot toot peanutbutter". ??

• Maria från Bahia

KOm vid 19.30 så kan vi duka fram och "mingla" lite och hoppas på att mina barn somnat. Mark kommer vid 20.10 och så kör jag min Me&I ramsa så droppar Mia in eller har dykt upp. Sedan får de som är sugna titta och beställa göra det och så fortsätter vi med lite vin och kex (mia får något annat gott att dricka ).

På tal om det, kanske regler med ostar och så med om jag minns men jag köper typ Philadelphia eller dyl så det är ok där med......

• JessicaåIda

Enda var väl att man inte får äta mögelostar, i övrigt är det fritt fram.

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
Svar på tråden Go Fika!