• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Fragglerock

Agaton gick väldigt lätt att lämna. Sen var ju Malin där och han gillar ju båda Malin väldigt mycket så det underlättade nog!

Han hade fått i sig lite laktos i dag av misstag på dagis så det hade blivit en rallybajs. Men de hade varit förutseede och satt på en blöja när de insåg misstaget så det hamnade ju där. Han har ju varit utan blöja i över tre veckor nu och bara bajsat på sig en gång och kissat på sig 3 ggr, varav en gång på natten första veckan. Men han har ju aldrig blivit dålig i magen när han varit blöjfri så jag vet inte hur han kan kontrollera sig liksom. Så det kanske var tur att de drog på en blöja.... Sen vet man ju inte hur det funkar på dagis när de blir upptagna med roliga saker eller massa annat som stör. Hemma står ju dörren till skithuset på vid gavel jämt och påminner ju!

Men jag tycker det är så skönt att det gått så bra med borttagning av blöja. *peppar peppar*. Jag hade nog trott att det skulle ta längre tid faktiskt och jag håller med Hedda, alla är så duktiga fast de inte ens är 3 år ju!

I dag var det tillbaka till verkligheten. Massa jobb och 2 timmar övertid direkt! Puh! Ingen rast och ingen ro!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • JessicaåIda

Ida var överlycklig att komma till dagis idag - hennes riktiga dagis, hon sprang dit & jag fick löpa efter med vagn & packning

Vid 16 tiden packade vi oss i bilen å rullade ner till Årsta havsbad ...... å när vi skulle hem....  Gissa vem som somnade innan vi kommit från parkeringen på Årsta?? Jupp å jäklar vilket grinigt bemötande(mammas humörRäcka ut tungan ) vi fick när hon skulle väckas för att gå in å äta lite middag....  *hehe*  Vadå? Väckas mitt i skönhetssömnen, som att det skulle vara ett problem eller???

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Maria från Bahia

Hedda: Jag kommer även sälja förra säsongens plagg på rea. Har du tur finns det kvar av koftan och storleken du vill ha. Jag har ej fått info på vad som finns än.......

Naomi var också glad att vara åter på dagis, men lite förvirrad.
    På kvällen när hon skulle se på Bolibompa ville hon rita: "Jag har ju varit på dagis och sedan varit ute hela dagen. Har ju inte hunnit rita JUUUUU!"

• fairymi

Skönt för era godingar att vara tillbaka på dagis C är hemma denna vecka oxå...till min förtret *dåliga mamman med världens sämsta tålamod*

Ja det verkar funka bra för alla med kisseriet förutom min tjejja. NOLL intresse what so ever! Är hon utan blöja så säger hon inte till alls och även om vi sätter henne på potta/toa så händer inget. Grr...Men det kommer väl tids nog.

Vilka upplevelser ni haft förresten... Pengar i rumpan, försvunnet bagage

Har ont i magen över att jag insett att jag måste börja jobba i jan. Min lille kille hos dagmamma då redan... Men vad ska man göra när ekonomin kärvar med höjda avgifter här o där. STOR SUCK!!

Maria, ja det är verkligen fina kläder, o rea på förra säsongen låter inte helt fel, snåla jag Hur har det gått med snorungarna då? Håller dom på fortfarande?

• Maria från Bahia

I morgon kommer kläderna, något försenade men vad gö
    r det? Och imorgon läggs de upp på hemsidan och då brukar det smälla till med bokningar. Spännande! Har inte sett till ungarna alls till min förvåning. Men nu börjar väl semestrarna ta slut.
    Vet dock att ett gäng (tror det är samma) har lurat grannens son att kissa på ett bildäck, klått upp honom en gång och begärt pengar från honom. Men hon är inte den som är den och säkert därför han fick stryk. Men precis som hon säger vill man ju att någon berättar om ens barn gjort något!!

Vi har rekordvärme i poolen - nästan 32grader!! Så ni kan ju gissa vad vi gjort idag

• HeddaBigBum

Marie:
    Men när C sen är redo, då kommer hon säkert vara den där ungen som aldrig kissar eller bajsar på sig från och med den dagen hon sluat med blöja.
    Luke är definitivt inte 100%! Han håller sig och håller sig och man ser ju på honom att knappt kan stå still för han är så kissnödig.
    Behöver du gå och kissa?
    Nej, jag vill inte!
    Han har liksom inte tid för sånt tidsfördriv. Så ganska ofta kommer det ut 5 droppar, men inte mer. Det är i och för sig väldigt skönt att han inte släpper loss 1 liter, för han har en stor blåsa och måste dricka ganska rejält trots att man inte tänker på det.
    På dagis har han praktiskt taget alltid samma byxor som när jag lämnade. Jag tror att det blir lite grupptryck där. Alla kissar (eller byter blöja) innan de går ut, innan de sover, när de vaknar, etc. Ja, då gör man väl som alla andra? Men en gång hade de hittat honom naken på gården. Hahaha! På vårt dagis är en ganska stor del av gården branta backar med massor av trädrötter. Där älskar Luke att vara. Så där hade de hittat honom näck. Hans kläder låg vid ett träd, där han hade kissat... Oskyldig Så gör ju vi när vi är ute hemma! Räcka ut tungan

På tal om att "inte vilja", så vill ju Luke aldrig gå in. Jag har fötstått att jag inte är ensam om det "problemet"...
    Idag tjafsade vi hela vägen hem om att han inte ville, och han ville vara ute och leka, men jag behövde gå och börja laga middagen och han vill vara ute själv... osv osv osv... hela vägen hem. Till slut -vrålar- han:
    DU KAN INTE LAGA MAT, MAMMA!
    Den kändes ju bra... *suck* Och ska jag säga dig en sak, jag VILL INTE laga mat heller, men förr eller senare måste vi ju äta!

• Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-08-07 19:07:51 följande:
    Till slut -vrålar- han:DU KAN INTE LAGA MAT, MAMMA!Den kändes ju bra... *suck* Och ska jag säga dig en sak, jag VILL INTE laga mat heller, men förr eller senare måste vi ju äta!
    *moahahahahahAHAHAHhahaha* Jag tror fan jag dör av skratt! Det var det roligaste jag hört på länge!   Huvudet på spiken Luke!Räcka ut tungan

I går drack Agaton massor med vatten innan sängdags. Vi tjatade lite om att han skulle kvällskissa eftersom vi inte såg att/om han kissade i badet.
    Efter att vi tjatat några gånger säger han med hög röst, "Jag är inte kissnödig säger jag". Helt korrekt och fint uttalatFörvånad!

Vi tjatar lite till då blir han förbannad . "Jag är inte kissnödig, NEJTACK!" Detta skriker han till Danne. Vi kollar på varann, då skriker han igen "NEJTACK SA JAG!"

Ehhh, ok... vi kanske ska sluta tjata... Generad

Å sängen var torr i morse... vilket han sa att den skulle va!
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Ja, förtroendet för min matlagnng ligger verkligen lågt..
    T.ex. kan jag säga något i stil med:
    Hedda: "Maten är klar!" eller "Det är dags att äta!"
    Tillräckligt ofta för att det inte ska vara en tillfällighet svarar min käre son så här:
    Luke: "Jag vill ha nåt annat å äta" eller "Jag vill äta nåt annat."

Vaddå nåt annat?? Jag har ju inte ens sagt VAD vi ska äta??!!

Vi hade samma fight om kväll-kisset igår med Luke. Det har inte varit något problem förrän de sista dagarna. Han hävdade också bestämt (och med darrande underläpp) att "jag är inte kissnödig!"
    Jag bestämde mig för att klippa hans naglar, eftersom det ändå behövdes, och sen kunde vi testa igen. Jag la honom på skötbordet och började klippa och han somnade.
    Men han vaknade precis som Agaton i torr säng.
    Men jag har då ingen lust att tvätta lakan mer än nödvändigt, och ikväll protesterade han igen. Men när han fick kissa samtidigt som pappa... då var det kul kan jag säga.
    Testa det! Räcka ut tungan

• JessicaåIda

Känner någon av er som tillbringat tid/känner någon på andra sidan atlanten till receptet på "Red velvet cake" ????

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • fairymi

Jessica; titta in på www.marthastewart.com om ingen annan har något bra recept. Där finns den o MASSOR av andra smaskiga tårtor o kakor. O allt annat för den delen

Svar på tråden Go Fika!