Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
min 1a tanke blir att ja väljer det utan! för vem önskar egentligen sitt barn sjukt?
Håller med MillaN o LillaN
Vilken dum fråga. Det finns väl ingen som önskar att de skall få ett barn med Downs syndrom.
Det som inte har DS såklart. Säger som Millan o Lillan - vem vill ha ett sjukt barn? OM man nu finge välja?
(Och sen så är DS ingen sjukdom, osv osv.... )
Jag älskar vår fantastiska solstråle Lilja, men önskar såklart att bebisen i min mage INTE har samma sak som Lilja har. Det känns som rätt enkel logik tycker jag.
Det utan, så klart, kämpar febrilt för att bli gravid och om det lyckas så hoppas jag på ett friskt barn, det skulle bli så mycket lättare med allt då. Däremot skulle jag behålla barnet även om det hade DS, men finns möjligheten att välja mellan ett friskt barn och ett med DS så väljer jag ett friskt. Väljer inte alla det om den möjligheten finns?
Jag skulle välja att få ett barn, ett som jag kan hålla i min famn, snusa på, busa med och känna värmen av.
Vad är det för fråga egentligen? Ingen ställs ju intför det valet. Antingen får man ett friskt barn eller så får man inte det, men valet kan ju inte göras innan man blir gravid.
När blev DS en sjukdom, tycker du ska ta och läsa på lite mer...
Jag väljer det barnet utan downs syndrom.
Vore valet mellan ett fullt friskt (både i kropp och huvud) barn som t.ex saknade en hand, och ett barn med DS, så skulle jag också välja bort barnet med DS.
Hellre ett fysiskt handikapp man kan leva med, än ett fysiskt OCH psykiskt. Säger inte att folk med DS är efterblivna, men de flesta av dem, som jag träffat, är "speciella".
kan inte välja, eftersom jag har fyra barn; tre nDS, ett DS, de är alla mina barn, inga "syndrom".
.