• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • maddiz
    Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 21:39:14 följande:
    Antingen är du för gammal för att ha varit med om rutin-UL eller så syntses det inte på UL eller med hjälp av annan fosterdiagnostik? Som när Olle Palmlöv frågar Jonas Franksson i TV programmet CP Magasinet:O: Varför finns du?J: För att mitt funktionshinder inte går att upptäcka med fosterdiagnostik.
    Tror inte att det syntes på UL som du säger.

Idag avlivar man ju hundar med det här felet, så varför avlivade dom inte mig på en gång.

Jag har verkligen kostat pengar
    Och varit samhället till stor last

Men jag mår helt ok, skam den som klagar.

Men om vi ändå nu ska sanera dom som är bra och mindre bra, så kan vi väl ta alla på en gång, som ut kommer med en tå för lite, eller ett snett öra eller nåt sånt, så får vi det perfekta samhället.

Är det det folk vill då blir jag totalt mörkrädd.
    ♥Har en drös med ungar♥
  • maddiz
    Bebbe2006 skrev 2007-06-26 21:41:13 följande:
    maddiz: Men varför skriver du i tråden då? Då blir ju dina inlägg helt OT.
    Det säger du? På vilket vis, jag har väl diskuterat rätt normalt, och enligt den åsikten en del har, att man ska avliva dom som är defekta, för vi duger inte.

Så vad är det jag är OT på..
    ♥Har en drös med ungar♥
  • maddiz

Tappade alla talförmågan?

Hoho?

Nu är jag OT, men vill ha lite reaktioner

♥Har en drös med ungar♥
  • Cullinan
    maddiz skrev 2007-06-26 21:30:36 följande:
    Men menar du att det här skulle vara allvarligt?
    Du menar alltså att du tycker att de nämda sjukdomarna är "a walk in the park"?

Ojojoj... ja, alla är vi ju olika.

Vissa tycker inte att en 50 procents ökad risk att drabbas av t ex alzheimers när man är 30 år är så farligt, andra tycker det osv.
  • Mamma till tre kottar
    maddiz skrev 2007-06-26 21:42:45 följande:
    Jag har verkligen kostat pengar Och varit samhället till stor last Men jag mår helt ok, skam den som klagar.
    Och livskvalitéen kan ju inte vara särskilt bra? Och den hemska belastningen du är och har varit för dina föräldrar, för att inte tala om eventuella syskon som blivit helt åsidosatta?
  • maddiz
    Cullinan skrev 2007-06-26 21:44:40 följande:
    Du menar alltså att du tycker att de nämda sjukdomarna är "a walk in the park"?Ojojoj... ja, alla är vi ju olika. Vissa tycker inte att en 50 procents ökad risk att drabbas av t ex alzheimers när man är 30 år är så farligt, andra tycker det osv.
    Ja på fullaste allvar.

Vad är det som är så konstigt med det. Som jag nämnde så är halva bekantskapskretsen inkluvsive mig defekta, så då borde vi inte finnas till då eller vad?
    Har en tjejkompis med DS, trevligare och goare tjej finns det inte..och fördommar är det sista hon skulle ha.

Henne skulle ni träffa!
    ♥Har en drös med ungar♥
  • maddiz
    Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 21:45:32 följande:
    Och livskvalitéen kan ju inte vara särskilt bra? Och den hemska belastningen du är och har varit för dina föräldrar, för att inte tala om eventuella syskon som blivit helt åsidosatta?
    Ja fy...
    ♥Har en drös med ungar♥
  • ming

Jag skulle velat ha barnet utan ds.

• maddiz
    ming skrev 2007-06-26 21:55:15 följande:
    Jag skulle velat ha barnet utan ds.
    annikaloppan skrev 2007-06-26 21:55:52 följande:
    Jag skulle välja barnet utan ds.
    Men tänk om det får nån annan skada senare då, vad gör ni då?
    ♥Har en drös med ungar♥
Svar på tråden Downs syndrom