• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • stjernfall

Det friska skulle jag ha valt. Det är väl inte så kontigt att man önskar att ens barn föds friskt?

• Lefo

Mitt barn med DS är inte sjuk, frisk som en nötkärna är h*n faktiskt (förlåt upprepningen men det är inte en sjukdom att ha DS). Sedan gör jag lätt för mig och väljer båda.Jag har ju redan tvillingar där en har DS och en utan DS så jag gör om samma sak en gång till, tyvärr är jag för gammal men man kan ju alltid drömma lite, det enda jag vill ändra på denna gång är att barnen får vara kvar lite längre i magen. 

• mysrester

Maddiz, du vet mycket väl vad jag menade

• Molnet

Jag fattar inte meningen med den här frågan....

• mysrester

Och nej, alla barn är inte speciella. Många är väldigt alldagliga. Sen kan ordet "speciell" ha både positiv och negativ innebörd.

• maddiz
    mysrester skrev 2007-06-26 18:13:07 följande:
    Maddiz, du vet mycket väl vad jag menade
    När jag gör inte det??? Förvånad
    ♥Har en drös med ungar♥
  • mysrester

Jo det gjorde du, men du får spela dum om du vill, det är lugnt, jag vet att du inte är det

Klarspråk: Jag vill inte ha ett efterblivet/utvecklingsstört barn.

• maddiz
    mysrester skrev 2007-06-26 18:17:06 följande:
    Jo det gjorde du, men du får spela dum om du vill, det är lugnt, jag vet att du inte är det Klarspråk: Jag vill inte ha ett efterblivet/utvecklingsstört barn.
    Jag spelar inte dum, jag vill ha en förklaring på vad du menar, så sluta dra ut, utan berätta hur du menar istället...
    ♥Har en drös med ungar♥
  • Thessis77

Vilken fråga alltså... Det finns väl bara ett svar! Vad är det med dig egentligen?!

Svar på tråden Downs syndrom