• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • maddiz
    mysrester skrev 2007-06-26 18:25:03 följande:
    Klart att barnen är värda lika mycket även om de är annorlunda. Jag skulle hellre vilja säga att alla MÄNNISKOR är lika mycket värda. Jag värderar inte en frisk person högre än en handikappad. Men jag själv vill inte ha ett barn som är efterblivet.
    Nu är vi där igen. Barn med DS, skulle det vara efterblivet?
    ♥Har en drös med ungar♥
  • Mamma till tre kottar

Jag har inte läst tråden. Men jag har ju provat båda varianter och gillar båda. Skulle bli jätteglad om kommande bebis också hade Downs syndrom - men man vinner knappast högsta vinsten på lotto 2 gånger

• Molnet

You go girl!!

Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 18:30:16 följande:

Jag har inte läst tråden. Men jag har ju provat båda varianter och gillar båda. Skulle bli jätteglad om kommande bebis också hade Downs syndrom - men man vinner knappast högsta vinsten på lotto 2 gånger
  • anne h
    det finns ju faktiskt de som gör det.

OT:
    Glömde gratta dig när vi träffades.. *skäms* Tänkte på det flera gånger, men.. ja, så blev det inte.. så Grattis till kommande liten.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Lefo
    Zaria skrev 2007-06-26 18:26:26 följande:
    Tycker detta var en ganska elak tråd att starta öht, känns som det är väldigt mycket diskussioner och elaka kommentarer om att man absolut inte vill ha barn med downs...hade jag haft ett barn med downs hade jag blivit jätteledsen.Har jobbat med funtionshindrade och underbarare människor får man leta efter.
    Lessen, trött, arg, galen, förtvivlad och det värsta av allt är att mitt älskade barn med DS och mitt älskade barn utan DS ska ut i detta samhälle och träffa dessa personer.
  • Lefo

GRATTIS kommer från mig också måste meddela att jag viste inte om detta.
    Då får du lika många som anne h.
  • Kwela

Jag som har svårt att få barn skulle inte ens funderar över sådana frågor. Vad är syftet med tråden?

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • Zaria

Lefo: Kan förstå det, även fast jag inte har barn med Downs själv. Man undrar ju vart världen är påväg när vuxna människor kan bete sig helt avskyvärt mot andras barn och säga både det ena och det andra.

• Thessis77

Ja, men frågan var väl om man "måste välja" mellan DS och icke-DS. Inte om DS-barns rätt att existera och leva ett lyckligt liv. Trådsstartarens fråga är helt befängd, eftersom jag vägrar att tro att någon på riktigt önskar att ens ofödda barn skall ha DS. Om ett barn sedan föds med DS är ju en annan fråga. Här gällde det ju att VÄLJA.

Har själv en nära släkting med DS och han är världens härligaste, och lever ett mycket bra och meningsfullt liv.

• mysrester

Ingen i den här tråden har väl varit elak mot någon med DS?

Svar på tråden Downs syndrom