• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • maddiz
    mysrester skrev 2007-06-26 18:18:59 följande:
    Läs ovan.
    Nä finns inget och läsa, och då tolkar jag det som att jag inte fattar dej och du lämnar ingen förklaring??
    ♥Har en drös med ungar♥
  • MansonDust

Dum fråga. Man önskar sig väl inte ett barn med DS ? Även om man kan acceptera att man får ett barn med DS & älskar det, men man VILL väl inte ha det före ett barn utan DS ?

• mysrester
    mysrester skrev 2007-06-26 18:17:06 följande:
    Klarspråk: Jag vill inte ha ett efterblivet/utvecklingsstört barn.
    Vad är det du inte fattar?
  • Zaria

Det utan såklart, hade jag dock väntat ett barn med DS hade jag blivit lika lycklig endå, ett barn är en gåva oavsett om det har downs eller inte.

• mysrester

Klart att barnen är värda lika mycket även om de är annorlunda. Jag skulle hellre vilja säga att alla MÄNNISKOR är lika mycket värda. Jag värderar inte en frisk person högre än en handikappad. Men jag själv vill inte ha ett barn som är efterblivet.

• Zaria

Tycker detta var en ganska elak tråd att starta öht, känns som det är väldigt mycket diskussioner och elaka kommentarer om att man absolut inte vill ha barn med downs...hade jag haft ett barn med downs hade jag blivit jätteledsen.

Har jobbat med funtionshindrade och underbarare människor får man leta efter.

• maddiz
    mysrester skrev 2007-06-26 18:22:07 följande:
    Vad är det du inte fattar?
    Jag tycker man är så snabb med att dömma och tro i många lägen.

Jag tycker folk är otäckt fördomsfulla.

Så är det.

Och den här tråden, syftet?
    ♥Har en drös med ungar♥
  • hannahlilla

Barnet utan DS. Men om jag fick välja mellan ett barn med DS och inget barn alls så väljer jag ju mkt hellre barnet än att vara utan ett.

My finger points.
  • Löööv

Alla vill ha ett friskt barn men ibland så accepterar man sitt öde och tar det man får .

Svar på tråden Downs syndrom