• Lady Sylvana

Downs syndrom

Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.

Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.

Det med kommer ha downs syndrom.

Vilket barn väljer ni?

• Svar på tråden Downs syndrom
  • maddiz

Cullinan - tilläggshandikapp, vilka är det som är otrevliga?

♥Har en drös med ungar♥
  • Cullinan

Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 21:07:48 följande:

Men båda var ju friska?
    Den ena hade en störning. Låter det bättre?
  • Cullinan
    maddiz skrev 2007-06-26 21:13:40 följande:
    Cullinan - tilläggshandikapp, vilka är det som är otrevliga?
    Alzheimers redan i 30-års åldern, epelepsi, autism, leukemi osv.
  • maddiz
    Cullinan skrev 2007-06-26 21:17:30 följande:
    Alzheimers redan i 30-års åldern, epelepsi, autism, leukemi osv.
    Ja det kan väl alla få?

Så vad är problemet?
    ♥Har en drös med ungar♥
  • Cullinan

I och för sig så tycker jag samtliga typer av tilläggshandikapp är väldigt otrevliga.

Skulle inte själv vilja löpa större risk att drabbas av depression, fetma, hjärtfel, tandproblem, hörselskada, överrörlighet i lederna, thyreoidearubbningar, glutenintolerans, infektionskänslighet, myopi, katarakt osv.

• Cullinan
    maddiz skrev 2007-06-26 21:18:37 följande:
    Ja det kan väl alla få?Så vad är problemet?
    Ojdå, visste inte att det var vanligt för normala människor att få alzheimers redan vid 30.

Problemet min vän, är att de med DS löper STÖRRE risk att få dessa handikapp än människor utan DS.
  • Verkligen
    Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 21:07:48 följande:
    Men båda var ju friska?
    men hellre ett normalt barn, ingen ds...
    vi emot världen dragi!
  • Cullinan

De har en såkallad "ökad risk för sjuklighet", som människor utan DS inte har.

Är det verkligen så svårt att förstå?

• anne h
    fru vanheden skrev 2007-06-26 21:10:02 följande:
    Oj, kan man välja barn ?Då vill jag ha en blond liten flicka med korkskruvar, hög intelligens, stark empati förmåga med en bitchig ton som ingen sätter sej på. Hon ska ha en hög vilja att få ett bra yrke med en hög lön så att hon kan försörja mej när jag blir äldre, hon ska sen gifta sej med en karriärsman och de ska skaffa två barn tillsammans, via adoption så att hon inte fördärvar sin vackra figur!Hon ska aldrig bli ledsen, aldrig må dåligt, alltid vara populär, aldrig bli dumpad och hon ska alltid få vara frisk!

Nä, det lät ju faktiskt ganska trist.....Jag väljer nog en liten kille med ds...Han ska heta Melvin och han kommer att bli mammas och pappas älskling Min önskan med honom är att han ska få vara frisk och lycklig
    Men hallå!! Du beskriver ju min lilltjej, förutom det med adoptera pga figuren.. det lär hon inte göra, men allt annat.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Downs syndrom