Downs syndrom
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Om ni fick välja ett barn, antingen utan downs syndrom, eller med downs syndrom.
Det utan kommer då vara helt friskt, inga syndrom, inga sjukdomar.
Det med kommer ha downs syndrom.
Vilket barn väljer ni?
Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 20:51:32 följande:
Det friska. Inga tvivel om det.
Oj, kan man välja barn ?
Då vill jag ha en blond liten flicka med korkskruvar, hög intelligens, stark empati förmåga med en bitchig ton som ingen sätter sej på. Hon ska ha en hög vilja att få ett bra yrke med en hög lön så att hon kan försörja mej när jag blir äldre, hon ska sen gifta sej med en karriärsman och de ska skaffa två barn tillsammans, via adoption så att hon inte fördärvar sin vackra figur!
Hon ska aldrig bli ledsen, aldrig må dåligt, alltid vara populär, aldrig bli dumpad och hon ska alltid få vara frisk!
Nä, det lät ju faktiskt ganska trist.....Jag väljer nog en liten kille med ds...Han ska heta Melvin och han kommer att bli mammas och pappas älskling
Min önskan med honom är att han ska få vara frisk och lycklig
Vilken konstig fråga.
Såklart man skulle välja det barnet utan DS, men det betyder ju ingalunda att man skulle välja bort ett DS barn eller ens tycka att det var ett problem om man fick ett.
Om det handlar om att önska ett barn ds eller inte så säger jag att jag väljer det utan. Om det däremot handlar om att det står två barn framför mig varav ett jag ska adoptera (tex) och det ena barnet har ds skulle jag mycket väl kunna tänka mig att välja det barnet. Då handlar det inte om att önska att sätta ett barn med ds till världen utan då finns det redan och då finns det ingen anledning att inte välja det.
Om jag skulle välja, så önskar jag mej ett barn som blir bemött med glädje.
Ett barn som samhället inte klassar som ett "problem".
Ett barn som ingen "tycker synd om".
Jag skulle önska mej ett barn som blir bemött som andra barn.
Som skulle ha samma chanser som alla andra.
Som kan spara till en moppe, och får gifta sig utan att andra människor rynkar på näsan.
Jag önskar att alla barn kan bli betraktade som barn,
inte som ett hinder eller som ett syndrom.
Konstig fråga...