• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Modesty2000

Idag har Fia varit på lika dåligt humör som vädret...önskar att jag oxå kunde sätta på en Pippi-dvd så jag blev glad åtminstone :D! Som tur är somnade hon som en klubbad säl strax efter 7 och planen är att gå och sova i tid så att jag inte blir grinig när hon sedan vaknar allt för tidigt i morgon bitti...det är min tur att ta morgonen om hon vaknar allt för tidigt...

• AnkFisk

Modesty: He he, testa! Fia kanske också gillar Pippi?

Här gick nattningen som på räls. Ida sov i sjalen och Hanna nöjde sig med att jag satt bredvid henne när hon somnade istället för att ligga ned som jag brukar.

Nu är det bara resten av natten kvar...

Men jag blir tokig på detta tropiska väder vi har nu! Man är ju konstant svettig typ! Dessutom har vi två kvällar i rad fått in såna där äckliga gröna stora gräshoppor eller vad det är. Och en liten idag. Men men....det är ju augusti nu så man får väl stå ut med sådant om man vill fortsätta ha altandörren öppen

• Dulia

AnkFisk, förra året hade vi en invasion av grodor så fort vi hade nån dörr öppen men i år har jag inte sett så många grodor men däremot massor av gäshoppor precis som du skriver. Vi har en hel hög med sniglar på uteplatsen på framsidan och jag vet inte om det är vanliga sniglar eller mördarsniglar (dom har iaf inga hus).

Idag kom Bianca hem igen efter att ha varit hos sin mormor sen i tisdags. Så skönt att ha henne hemma igen Fast hon grät när hon sa hej då till mormor och hon och hennes kusin har verkligen haft det hur kul som helst. Dom har varit på restaurang (både Bianca och hennes kusin som är 3 år hade uppfört sig exemplariskt och mammas arbetskollegor hade frågat om mamma drogat dom ), på Junibacke och Skansen. Bianca hade ramlat när dom var på Skansen så hon har ett skrapsår i pannan. När Bianca ramlar så brukar hon alltid ställa sig upp och säga "går bra" men när hon gjorde illa sig hade hon sagt "inte går bra mormor". Men det är sånt som händer.

Imorgon ska vi baka till kalaset och vi lär få mjöl överallt för Bianca ska hjälpa mig Så ska jag göra tårtor med Mumintrollet på eller Muakolle som Bianca säger

Alma har varit lite kinkig dom här dagarna när det varit kvavt. Hon har sovit rätt mycket men när hon varit vaken så har inte mycket varit bra. Jag tycker det är så svårt att roa en 2 månaders bebis.

• AnkFisk

Dulia: Men gud så sött! "Inte går bra mormor"... Dom är för gulliga ibland!

Några grodor har vi inte haft inne, tack och lov, men ibland sitter det sniglar på dörren när vi kommer hem *urk*. Det är ju helt sjukt mycket sniglar på gångvägen som är mot fältet när det är blött ute! Alltså, det måste ju vara hundratals!!!??
    Hanna är road av dem i alla fall, så har man tråkigt kan man alltid gå ut och titta på sniglar

Är det dags för 2-årskalas hos er? Appropå födelsedagar... Kolla här vad Hanna fick för sig igår *s*: lydellan.blogg.se/1186754523_oj_jag_missade_visst_.html

• Dulia

AnkFisk, vi ska ha kalas på söndag men Bianca fyller 2 år på måndag, den 13:e.
    Söta Hanna som ville ha tårta Vem vet, man kanske kan lura sin mamma att tro att ens födelsedag blivit bortglömd

• AnkFisk

Kul med kalas! Men mycket att förbereda också...
    Hoppas ni får en rolig söndag! (...och bak-lördag )

• BeccaGrodan

här kommer det inte in gräshoppor men i förra veckan hade vi en otroligt stooor spindel här inne, ja oki jag såg den inte för min make är smart nog att inte säga nått förens den är borta men efter vad han har berättat så har jag förstått att den va stooor, Christoffer fick syn på den på köksgolvet (han hatar spindlar, iaf stora) insåg att den sprang så fort att han va tvungen att ta den på en gång annars skulle han tappa bort den så han sätter foten på den, grejen va bara att när han lyfte på foten forsätter spindeln springa.. det lät nästan duns duns duns... som tur är han christoffer trampa till igen, hårdare den gången så den dog, sen gick han o hämpta papper o torka upp den, jag stod hela tiden i vardagrummet o pratade med honom men slapp se, märkte inte ens vad han höll på med haha..

men iaf jag har då aldrig sett en mördarsnigel på en dörr men bara för att du skrev det AnkFisk så satt en på balkongdörren nu när jag skulle ut o hämta in tvättställninge, urk va äckligt va gör den där... bläää

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

AnkFisk iuäääh.. om du menar vårtbitare så är jag livrädd för såna ;)

Dulia aaaw va gulligt sagt, hoppas inte det var allt för hemskt skrapsår! Åh mumintårta, du får jättegärna ta kort och visa sen. Har en mumintokig kille här hemma, så är kul att få lite tips :)

Beccagrodan vi har såna där vargspindlar här nere i källaren ibland också och i garaget och på tomten. Dumt nog är sambon jätterädd för spindlar, så det är jag som får ta hand om dem ;) Jag är inte heller helt orädd, men kan iaf vistas i samma rum som dem.

• BeccaGrodan

noodle: varför finns det så mycket äckliga spindlar i källare? om jag nångång skaffar hus ska det va ett utan källare
    när det kommer till spindlar lär jag inte kunna va pedagogisk den dagen Alvin kommer gåendes med en i handen eller nått.. urk...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Oltine

Finns det någon här om har dina krabater hos daghemmer svartmyra?

Agnes Cecilia Diamond 051021
Svar på tråden Sollentunamammor!!