• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

noodle: bröstmjölk menar du då? har testat, han går inte med på det heller, plus att det är rätt svårt att pumpa numera då jag inte ammar så mycke tlängre... tack ändå!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Krodan: Ja, kanske loven kommer att bli tuffa, speciellt eftersom öppna förskolan har stängt då också, men förhoppningsvis har jag lite andra mammalediga mammor att umgås med och de kanske också har sina storasyskon hemma :)

Sen fyller Hanna 3 år i april vilket betyder att hon går över på det vanliga 25 timmar/vecka. Så sommarlovet är räddat!

Becca: Hur gammal är Alvin nu igen? Har du provat att ge ersättning? Om det är så att det är smaken på vällingen han inte gillar? Konsistensen på välling är ju lite grynigare än ersättning, det kanske är den han har svårt för?

• BeccaGrodan

AnkFisk: har aldrigt testat ersättning nej men har köpt hem för att jag blivit tipsad att blanda ersättning o välling.. så ska väl testa det ikväll tack för tipset.. han är föresten 7 månader (3/8) guud va tiden går fort...

• Krodan
    Ankfisk: Ahhhh du är inte dum du! Kanske man ska göra så, Angelina blir ju tre år i maj För love´n är värst, aldrig nån hemma, alla reser bort och öf stängt
    Angelina och Athena är mina sessor
  • AnkFisk

Krodan: Men du och jag kanske kan kämpa tillsammans?
    Det här är ju helt nytt för mig, Ida är bara 2 veckor gammal, så jag har ingen aning om hur det kommer att vara att ha två barn hemma som ska roas.
    Det är dock skönt att jag har bil hemma om dagarna så att man lätt kan ta sig någonstans. Får väl bli Nickis och Barnens Djungel mån-fre hela loven

Beca: Värsta stora killen ju! Men ändå inte så stor att han inte borde bli mätt på ersättning

• BeccaGrodan

AnkFisk: ja stor kan man lungt säga, han vägde 10.2kg på 7 månaders kollen

ska testa ersättning istället då, det är ju själv flaskmatningen jag vill åt, mysigare att sitta i knät o äta innan nattning än gröt i stolen... får testa ikväll o berätta hur det går

• Krodan
    Ankfisk: Ja vi brukar hänga i barnensdjungel Där får man hoppa i hoppborgen som vuxen Ja du det är lättast första månaderna, sen när den lilla oxå blir vild, då blir dte riktigt svettigt Men all tid har sin charm
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Maria R

BeccaGrodan- Har du testat med olika välling sorter? Samuel åt bara kall tetra välling i början, vägrade röra det jag blanade ihop själv. Men han blev vällinfantas först när jag slutade amma ordentligt.

• Dulia

Becca, vi blandade ersättning och välling i början och det tog ett tag innan Bianca åt ordentligt. Nu äter hon bara välling på mornarna men tydligen har hon hoppat över det nu när hon är hemma hos min mamma eftersom kusinen bara har vatten i sin nappflaska och då ville Bianca också ha det

AnkFisk och Krodan, vad jag har förstått så skriver man ett kontrakt på 1 år om man ska ha barnen på dagis 22,5 tim/vecka så även om barnet fyller 3 år under tiden så har man kontraktet.
    Vi ska ha Bianca på dagis 22,5 tim/vecka och på hennes dagis är det redan bestämt vilka tider som gäller (mån-ons 8.30-14.30, tors 8.30-13.00 och fredagar ledigt eller nåt sånt )

• Oltine

här har ni en till!

Agnes Cecilia Diamond 051021
Svar på tråden Sollentunamammor!!