• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

Jag måste skriva att jag inte anser mig vara duktigare än nån annan. Jag tycker det är kul att baka (både tårtor och bullar) och allt går om man bara vill.

• Camilllla

Dulia: Jag tror alla är duktiga på olika saker Jag är INTE duktig på att ta mig tid till att baka Och en tårta skulle jag nog aldrig ge mig på, jag har sett vilket humör andra i min familj fått när de gjort det och då är de ändå tålmodigare än mig...

• Modesty2000

Vilken skön natt!!! Var uppe lite för länge bara för att njuta av att vara ensam uppe och veta att jag ändå inte skulle dö av sömnbrist eftersom jag skulle sova i gästrummet. Gick in vid 1 och gav loppan en liten slurk så att tuttarna inte skulle sprängas och sen sov jag till 8.45...låg ett tag och funderade på om jag skulle lyckas somna om men då var det så blött i sängen och så ont i tuttarna att det bara var att gå upp...och i sin spjälsäng låg Fia morrandes med mannen som hade en hand på nappen för att hon inte skulle spotta ur den...de hade dessutom varit uppe en gång och ätit...och han sa"-Nu får DU ta henne"..

Kändes skönt eftersom han bestämt hävdar att det är ju inte så jobbigt att hon är vaken lite på nätterna...

• Armino
    Camilllla --> Vi har en City Jet med en City korg. Funkar jättebra nu när vi slipper Emmaljungas pruttiga service Flört. Ja, Barnens Hus sa också att Emmaljungas vagnar ofta funkar bra. Men när, eller om, det blir nåt fel på dem så är det svårt att få dem reparerade. De sa att andra tillverkare (Brio, Teutonia) ofta byter traiga delar utan att tjafsa medan Emmaljunga måste se bevis på att det verkligen är trasigt. Man måste alltså skicka ned vagnen till dem, de måste testa den och om de också tycker att de är trasig så fixar de den.
    Den som väntar på någon som gått behöver inte vänta längre.
  • noodle

camabo ah ok det låter ju inget vidare alls det där med emmaljunga :( Kanske får ändra sig då. Var idag igen i barkaby och slank in en sväng och kollade på vagnar och teutonia S4 såg ju också helt ok ut även om den var lite större än emmaljungan. Sen har jag funderat lite på en sån här oxå: http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=93129 men då har de ju inte svängbara hjul.

Dulia ok, finns det att köpa marsipan i olika färger där lr färgar du den själv? :) Och jo det är klart, man kan ju faktiskt låsa hjulen om det blir jobbigt i snön. Håller med om att det är mycket tyngre utan så får nog tänka om igen ;) Problemet är bara att jag helst vill ha en med vändbart handtag, och då finns det inte så många bra billiga att välja mellan :(

• Dulia

noodle, det finns att köpa marsipan i olika färger.
    Varför vill du ha vändbart handtag?

• noodle

Dulia vill inte att lillbebben ska åka framåt direkt när han får sitta upp. :)

• Mondino

Beccagrodan: hur går det med nattsömnen för er och Alvin? Har du fått honom att passera vakenstunden vid 5?
    Blev så inspirerad av din plan att gå ut och gå direkt efter att du matat Alvin på morgonen, så jag tog tag i mig själv i mitten på förra veckan och tar nu en rejäl promenad direkt på morgonen. Riktigt skönt! Tack för inspirationen!!

• Dulia

noodle, ja det är ju ett problem. Jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det när Alma inte längre vill sitta kvar i liggdelen Fundersam Jag tror att vi under en tid kommer använda oss av två vagnar tills hon kan sitta framåt.

• BeccaGrodan

lillmondionos mamma: han vaknar vid fem för det mesta fortfarande dessutom har han de senaste dagarna vaknat till vid fyra oxo, vi tror han har tänder på g... så jag har inte orkat promenera nått alls än kul att jag fick ut dig iaf då haha...

ammar ju typ inget alls längre o fick just höra att många känner sig tröttare om de inte får sova ordentligt på natten om de inte ammar, hormonellt, för jag har inte kännt mig trött tidigare, inte ens när jag ammade varannan timme på nätterna i en period...

well nu ska här hoppas ner i sängen..

god natt!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
Svar på tråden Sollentunamammor!!