• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • AnkFisk

Dulia: Fast jag ringde och kollade det där och kontraktet bryts när barnet fyller 3 år. Då går man över till det vanliga, 25 timmar.

• Dulia

AnkFisk, det låter ju bra Synd bara att Bianca fyller 3 år i aug

• Camilllla

Kan tänka mig att det är ett väldigt pusslande att få till den dagistid som passar bäst när man har en liten hemma, svårt att veta innan liksom.. En del på min gamla förskola tyckte bestämt att har man sagt nåt så ska det va så, men jag tycker man kan va lite flexibel om det inte alls funkar för barnet/föräldern...

Becca: En fundering bara, när jag frågade på bvc om vällingstart vid 6 månader sa sköterskan att det man ska tänka på är att de ska få max två såna mål om dagen, alltså ett mål välling och ett mål gröt eller två av det ena bara.. Är det nåt du hört?
    Sen tar de väl ut varandra om barnet vägrar det ena men jag förtår din tanke av bekvämlighetsskäl...

• AnkFisk

Det stämmer. Man ska inte ge fler än 2-3 mjölmål om dagen. Jag tror det har att göra med att det blir för stort intag av gluten då, och att det i och med det finns risk för att utveckla allergi. Rätta mig om jag har fel någon?

• BeccaGrodan

har jag oxo hört men han äter risgröt ibland så det blir ändå inte mer än 2 mål med gluten...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

Becca: Aha, smart Men då tycker jag inte det är hela världen om han äter gröt två gånger i rad, även om det såklart är lite bekvämare med välling...

• BeccaGrodan

camilla: nä det är inte hela världen utan det är som sagt mest bekvämlighetsskäl

tack för alla tips, vi har testat alla olika välligsorter men ingen är jätte kul, ibland får han i sig 150ml o ibland 30 vi får väl se.. ska testa med ersättning o se om det är godare...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Halloj!
    Vad gör alla i detta klibbiga väder? Här hemma går Pippi-dvd:n varm , men så får det bli ibland om det regnar och man är själv med två barn

Maken var tvungen att åka iväg och jobba trots att han fortfarande har semester, så jag blir själv hela kvällen och natten (det var tydligen en del att göra....).
    Känns halvkul eftersom Ida är lite småkinkig idag, men som tur är har inte storasyster krävt så extremt mycket uppmärksamhet.

Nu sover Ida gott i sjalen och jag hoppas att hon fortsätter med det fram tills att nattningen är klar!

Svar på tråden Sollentunamammor!!