• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Beccagrodan ja det är ju märkligt det där. Och vår källare är dessutom inredd, så det är inte så att den är extremt fuktig och spindelvänlig överallt. Men antar att det är för att det är i marknivå och att de lättare kommer in då. Och nej fasar för den dagen Felix kommer med insekter.. Är skraj för de flesta insekter som är större än typ myror ;) Tom fjärilar kan vara lite läskiga om de landar på en.

• Camilllla

Uusch hatar småkryp och kryp överhuvudtaget o grejer... Ibland när vi går ner mot Norrviken (sjön alltså, inte själva området) och det är lite fuktigt på marken går jag och tittar ner hela tiden och måste parera för såna där äckliga sniglar, har världens fobi för att trampa på dem och vill inte ha dem fastkladdade under barnvagnshjulen heller...

Det enda jag kan komma på som är jättebra med att bo i en lägenhet högt upp är att det är så insektsfritt! När vi bodde vid Konsum på 4:e våningen såg jag aldrig en spindel tror jag.. Nu händer det ibland men nu är vi ju bara en våning upp.. Källare är som sagt livsfarliga, fyyy...

Jag visar ingen nåd och dödar allt så fort jag bara kan, om inte Johan är hemma så jag kan ropa på honom...

Dulia: Vad roligt att Bianca ändå verkar ha haft så roligt hos mormor! Och klart de ska uppföra sig exemplariskt på restaurang bara för att mamma och pappa inte är med

• Modesty2000

Dulia: om du inte vet om det är mördarsniglar eller inte så kan du få komma på studiebesök i min trädgård :D...och för övrigt har vi spindlar i källaren som är så stora att de hugger efter en...typ...jag VÄGRAR att ta hand om dem utan vrålar efter sambon...

Idag gick vi från Gillbo-Rotebro till Översjön och tillbaka med alldeles för lite vatten och utan fika och jag har såna skavsår på hälarna att jag har svårt att gå och hasar runt i tofflor..men kan iaf utan det minsta dåligt samvete äta godis ikväll!

• Armino

Det finns inget värre än spindlar! Alla spindlar borde utvisas till nån avlägsen planet långt långt borta! Jag gråter hejdlöst när jag ser en spindel vilket blev lite jobbigt när jag jobbade på förskola och ungarna kom med spindlar på sommaren. Jag kommer inte kunna lära Armica nåt annat än att hata dessa hemska djur, så den delen får kanske Jörgen ta Glad

För övrigt så är jag rätt nere idag. Min syster har åkt tillbaka till Karlstad idag efter att ha varit hemma under sommarlovet. Och jag fick inte säga hej då till henne Ledsen Hon skulle ha kommit och hämtat en säng hos oss i morse men det var bara hennes pojkvän och hans pappa som kom. Först blev jag bara arg för att hon inte tänkt på att säga hej då till mig, men när jag ringde för att skälla ut henne började jag gråta istället (kan alla säga hormoner?) Men usch... det känns inte alls roligt att hon ska vara borta flera månader utan att jag fick ge henne en kram åtminstone Gråter Och jag mår ju inte bättre av att jag fick henne att må dåligt... Blä.

Den som vill har inte nekat.
  • Modesty2000

Är det fler som har kinkiga bebisar mellan 4-5 månader eller är alla barn arga just nu pga av värmen?
    Loppan har härjat som en galning i natt och under dagen har hon bara varit arg..inte ens BB hjälper så tillslut fick hon ersättning för att hon ska tuppa av några timmar så vi får samla kraft...(hon oxå...)Börjar undra om min mjölk räcker eller om det är så att hon just nu är mitt i en ökningsperiod och att mjölken inte räcker tillfälligt...vill inte riktigt börja med välling och gröt och sånt innan vi har varit och kollat om hon verkligen har komjölksallergi...

• Krodan
    Modesty2000 skrev 2007-08-12 14:17:31 följande:
    Är det fler som har kinkiga bebisar mellan 4-5 månader eller är alla barn arga just nu pga av värmen?Loppan har härjat som en galning i natt och under dagen har hon bara varit arg..inte ens BB hjälper så tillslut fick hon ersättning för att hon ska tuppa av några timmar så vi får samla kraft...(hon oxå...)Börjar undra om min mjölk räcker eller om det är så att hon just nu är mitt i en ökningsperiod och att mjölken inte räcker tillfälligt...vill inte riktigt börja med välling och gröt och sånt innan vi har varit och kollat om hon verkligen har komjölksallergi...
    Om hon blir lugn och somnar av ersättning så har du kanske ditt svar i att hon var hungrig/törstig? om du vill öka ammningen, amma oftare ,annars kan du ju erbjuda ersättning när hon är grinig, för dte verkar ju vara nåt hon behöver

Camabo: Ni är syskon, jag tror hon förstår Inget dåligt samvete, skicka ett sms och skriv att dte rä för att du saknar henne
    Angelina och Athena är mina sessor
  • GoåGlad

Hej på er i värmen.

Nån mer än jag som hatar denna äckliga fuktiga värme vi har nu. usch o fy. Svettas hela tiden!! Blir ju knappast bättre av att kroppen är full av "klimakteriehormoner" heller som gör att man svettas ännu mer. Orkar ingenting.

Camabo- Har full förståelse för att du började gråta över din syster, det hade jag oxå gjort.  Jag gråter för allt och ingenting.

Jag längtar till träffen på Mysebo för nu är jag sugen på att träffa lite folk. Orkar ju som sagt knappt gå ut i värmen. Hoppas på svalare luft snart så man kan sova om nätterna. Annars så går väl allt ganska bra här med nya familjemedlemen. Glad En vecka kvar till mannen börjar jobba nu. Undrar hur det kommer kännas att vara själv enda till kl 19 om kvällarna. Kommer man hinna duscha ens?? Äh det går nog bra.
    Nä, nu ska jag sätta mig vid fläkten och äta en piggelin...pust o stånk...
    Ha en bra dag allihop!

• BeccaGrodan

blö jag har pms så det skriker om det, hade glömt hur jobbigt o på hur uselt humör jag blir när jag får mens... samtidigt är jag glad att den har kommit tillbaka nu så  vi kan ge oss in i syskonverkstaden snart fast idag känns det inte alls lockande med ett barn till, Alvin är hur gnällig som helst jag gissar på tänder, han bara skrek o skrek o skrek förut o inget alls hjälpte så fick han en alvedon o blev lung... så jag gissar att stackarn har ont... jobbigt är det iaf o jag hoppas det går över snart, stackarn...
    nu ska jag dricka kaffe o lägga mig på sängen en stund för Alvin sover äntligen...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

Krodan: inte åt hon särskilt mycket ersättning heller...men hon sov iaf en stund och inatt blir det gästrummet för min del (och för att övriga familjemedlemmar ska få en glad sambo och mamma)...funderar på att göra som BeccaGrodan nästa gång och pilla in en alvedon. Bebisar borde ju oxå kunna få huvudvärk av det här slibbiga vädret?

• noodle

Camabo hon förstår säkert om du förklarar, men trist att du inte fick säga hej då!

Goåglad *räcker upp handen* Helt sjukt äcklig värme! Höll på att krypa ur skinnet idag efter att ha plockat upp alla äpplen från tomten. Inte hjälper det ju att gå runt med jättemagen alfons heller.. Första tiden hemma ensam så blev det ingen dusch förän sambon kom hem för mig, men jag hade nog kunnat om jag verkligen velat :) Går ju alltid att lägga bebis på en filt på badrumsgolvet.

Svar på tråden Sollentunamammor!!