• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Beccagrodan hahaha.. förstå och att lyda är två helt olika saker när det gäller 2 åringar ;) Vad jag menade var att han förstår ju inte att "om jag häller mjölk där så kommer den gå sönder". Han förstår nog mycket väl att han inte får hälla mjölk nån annanstans än i munnen men det skiter han fullständigt i :) Trots trots trots.

Dulia ja det är otroligt vad tomt det kan bli utan dem. Vad tänkte ni ha för kalas? Är det bara familjen lr kommer det andra barn också? Funderar lite över hur vi ska göra för Felix. Kanske är 2 år ännu för tidigt för att de ska uppskatta barnkalas?

• BeccaGrodan

noodle: ja oki då är jag med.. haha ja trots är väl jätte kul?

va mysigt det låter med kalas !

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Dulia

noodle, det är bara släkten vi har kalas för.

• noodle

Beccagrodan oh ja ;)

dulia ok, ja det blir nog så för oss också. Känns lite mycket att börja styra upp barnkalas när de ändå förmodligen inte förstår vad som pågår :) Nästa år kanske.

• Frediza1980

noodle: trist med dvd.. men han kanske trodde att byggarebob var töstig o då måste det ju går där igenom...

När jag var liten tryckte min bror in en kanelbulle i videon för han trodde att pippi ville ha en bulle, mamma o pappa blev inte heller så glada

• Armino

Om nån hällde mjölk i vår dvd skulle jag bli arg. Men om nån hällde mjölk på datorn eller tv:n skulle jag bli apatisk och sitta och gunga fram och tillbaka och rabbla tv-program som jag missade tills nån köpte nya apparater. Utan tv och dator stannar världen. Flört Det kanske inte är ett så hälsosamt förhållningssätt...

Armica hade i alla fall jätteroligt idag. Jag tolkar det så eftersom hon somnade vid 22-tiden idag. I vanliga fall brukar hon inte somna förän vid 23, 23.30. Och som vanligt fastnar man här istället för att gå och lägga sig. Men efter det här inlägget ska jag gå och lägga mig.

Den som söker, har finnar.
  • Maria R

Hej!
    Hinner aldrig läsa ikapp alla inlägg, men jag såg nånstans att nån hade skrivit om en hopp gunga. Vill bara varna lite; hade en till Sam och han älskade den och hoppade mycket. En dag trillade den ner, med honom i och han slog sig rejält. Den där fjädern som ska hålla upp allt och ge studs gick av bara så där. Det vara bara slumpen som gjorde att han inte fick den i huvudet, vill inte ens tänka på vad som kunnat hända då Jag hade lånat den av en släkting men den var knappt använd innan Samuel haft den Min BVC sjöterska då sa att det var jätte vanligt att det hände olyckor med dom där.

Hoppas att alla har det bra i sommar solen. Snart kanske jag orkar hänga med på en träff också, ni verkar ha de så trevligt
    Men i veckan ska vi till mina föräldrar och stanna ett tag så vi får se när det blir. Jag ser inte fram emot bil resan med en nyfödd och en ett och ett halvt åring men på nåt sätt ska det väl gå.

• Krodan
    Dulia: Vem är din bm? För visst går du på mvc rotebro
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Dulia

Krodan, jag gick på Prima Liv vid DS.

• Krodan
    Dulia: Ahaaaa, tänkte eftersom du vägde dig och hjälpte dig med vikten så blev jag nyfiken Är det de som har de där "våga väga"
    Angelina och Athena är mina sessor
Svar på tråden Sollentunamammor!!