• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Mondino

Håller fullständigt med om att den här värmen är vidrig, och nog påverkar det dom här små oxå. Theo har varit osedvanligt tjurig dom här dagarna och vill tutta titt som tätt. Klart dom behöver fylla på vätska oftare dom oxå precis som vi vuxna...
    Vi har bara för ett par veckor sen installerat en värmepump på vår nyinredda vind som man på sommarn kan "vända" på så det blir AC. Gissa om vi senaste dagarna har tillbringat nästan all slötid däruppe . Bästa vi gjort att köpa en sån meckapär!!!

• Dulia

Nu har vi haft kalas och även fast det var jättetrevligt att ha alla här så är det skönt när det är över Det var jättestressigt i förmiddags att få i ordning allting och några gäster kom 1 tim tidigare än sagt och då stod jag och gjorde tårtor. Men det blev jättebra till slut och Bianca har fått så många presenter som hon älskar så hon har inte vetat vad hon ska leka med

Noodle, så här blev mina mumintrolltårtor. Det var lite svårt att göra dom idag eftersom allting bara smälte hela tiden men den ena tycker jag blev riktigt bra. På den andra blev mumintrollet lite konstigt

• noodle

Dulia men oj! Gud va snygga! :) Hur har du gjort dem?

• Armino
    noodle --> Vi har en Emmaljunga och när den funkar så är den finemang men behöver man service så ska man nog vända sig till nån annan fabrikör. Vår vagn blev 5 veckor försenad och när vi ville ta kontakt med dem för att höra vad det var som tog sån tid fick vi veta av återförsäljaren (Barnens Hus) att Emmaljunga inte pratar med privatpersoner. Så alla klagomål vi hade fick vi ta med dem och sen fick de föra dem vidare till Emmaljunga. När vi väl fick vagnen var de svängbara framhjulen tröga, bakhjulen vobblade och det fanns ett hål i ett av metalstagen. Vi skickade den på service och fick tillbaks den utan nån utförlig beskrivning av vad de fixat och så hade de glömt en del till ett av hjulen. När vi sa det till Barnens Hus som påpekade det för Emmaljunga skickade de delen hem till oss. När vi öppnade kuvertet så var det fel del. Det hela slutade med att Barnens Hus gav oss en av deras delar från ett av skyltexemplaren... Så Emmaljunga har jag inte mycket till övers för. Till och med Barnens Hus tycker att de är knepiga att ha att göra med...

dulia --> Oj vilka fina tårtor! Vad duktig du är! Så där fint skulle jag aldrig kunna göra. Och kunde jag det så skulle ingen få äta dem. Bara titta på dem Glad
    Den som sitter på två stolar samtidigt har ofta bred bak.
  • AnkFisk

Dulia: Wow, vilka fina tårtor!!!
    Kul att kalaset blev trevligt!

Oltine: Barnens Djungel ligger vid Eurostop, Arlanda i det som var gamla outleten. Nu är det väl bara en massa tråkiga bilfirmor och grejer där?? Och en godisaffär iofs

Imorgon börjar vardagen hos oss. Maken börjar jobba och Hanna ska till dagis. Ida är 2,5 vecka nu men det känns som om vi haft henne hos oss i en evighet!!
    Det ska bli spännande att se hur det kommer att funka med hämtning och lämning och andra vardagsbestyr nu när man har ett barn till. Det skönaste av allt med att Hanna börjar på dagis är att man slipper tänka ut TVÅ mål mat om dagen

• Armino

Just det, jag hade ju en fråga till er baby-proffs Flört: Ska man ge vatten till 3 månadersbebisar? Min mamma håller på att tjata på mig att jag ska ge Armica vatten. Men jag har för mig att man inte ska ge det och bara amma eller ge ersättning om de verkar törstiga i värmen. Nån som vet?

I morgon åker vi till landstället (Ingarö) och ska bara slappa, slappa, slappa. Så jag kommer inte att göra nåt väsen ifrån mig alls på hela veckan. Försök stå ut ändå Räcka ut tungan

Den som sålt sitt smör bränner oftare vid.
  • Dulia

noodle, dom är gjorda i marsipan (förutom innehållet förstås ). Jag ritade av Mumintrollet från en bok, klippte till en mall och la den på marsipanen och skar ut. Konturerna är marsipan som jag har rullat för att den ska bli tunn. Det blev två lager marsipan vilket var lite mastigt men både min mamma och min bror fick med sig tårta hemma och det var väl ett bra betyg

Jag köper marsipan på Tårtverkstan i Täby och kavlar ut den eftersom det är lättare än dom där färdigkavlade locken man kan köpa på affären. Det är väl inte så jättebilligt men det är kul att göra tårtorna själv

• Dulia

camabo, man ska väl inte ge dom vatten när dom är så små eftersom dom får tillräckligt med vätska genom bröstmjölk eller ersättning. Jag tror vi började ge Bianca vatten när hon började äta smakisar.

• Dulia

Och tack alla för berömmet av tårtorna

• Armino
    Dulia --> Oki. Då kan jag säga ifrån mer bestämt när mamma kommer och trycker upp en kopp med vatten i ansiktet på Sköldpaddan nästa gång
Svar på tråden Sollentunamammor!!