• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Dulia ok ja jag förstår inte riktigt att de inte tänkt på det i vagnarna som inte är vändbara. Så mycket svårare kan det ju inte vara att få till.

• Modesty2000

Ni som har koll...jag skulle fylla i datum då jag ville att Fia skulle börja på dagis men saken är den att det för min del inte spelar någon egentlig roll, alltså...jag tar inte ut några föräldrardagar just nu så dagarna räcker ju länge men min plan är att hon ska börja hösten 08, när brukar de stora inskolningsdagarna ske? Jag vill ju att hon ska börja tillsammans med alla andra...

Inatt är det min tur i sovrummet och mannen sover i gästrummet. Han har sett ut som ett slagfält hela dagen och varit ovanligt tystlåten....

• Dulia

Modesty, jag tror jag har fyllt i att vi önskar plats åt Alma den 1 aug men dom skolar ju in barn tillsammans ändå så det spelar nog ingen större roll.

• Camilllla

Modesty: Jag har skrivit 080801, för enkelhetens skull.. Tror ändå det hamnar på samma dag som alla andra men vet inte exakt vilket datum som gäller, troligen omkring 15/8
    Ses vi på onsdag förresten? Jag funderar på hur jag ska lyckas roa Noel där nu, det är ju trots allt lite annat än för två månader sen... Kommer ensam också för nu är det "fel" veckor för Johan, du vet ju hur hans schema ligger... Men skulle det bli helkörigt är det väl bara att dra hem i förtid
    Lycka till med Fia inatt!

Becca: Hmm kanske är därför jag börjat känna mig helseg också? Iaf på nätterna.. Fast det har jag nog gjort i perioder förut också egentligen... Noel ammar ju fortfarande morgon och kväll men det blir väl totalt typ 10 minuters amning per dygn.. Idag var vi iväg på hand eftermiddagsmål och då provade vi att ge fruktpuré som mellanmål för första gången och det gick ju suveränt Han åt upp hela burken och man märkte ju när vi kom hem vem som fått mat och vilka som inte fått mat

camabo: Jag har fått lite ångest ibland nu när vi bytt till sittdel om man skulle valt en City Jet istället, men nästa sekund är jag supernöjd med City crossen.. Går nog inte riktigt att säga vad som är bäst Hoppas du slipper mer strul nu!

• BeccaGrodan

camilla: haha ja fruktpureerna har Alvin aldrig ratat, i perioder (tror det är när han har ont av tänderna) så äter han dåligt men frukten går alltid ner

jag lyckades skära mig i tummen igår när jag lagade middag, eller skära i snarare skära av hehe hmm toppen hänger på en liten slamsa men jag plåstrade fast den, det gör fortfarande rätt ont, tog bort plåstret nyss för att se hur den mådde, biten som jag plåstrade dit är ju död vad händer då? läker det underifrån? tur att det va på vänster hand iaf

nu frukost o sen är det nog dags för Alvin att sova lite till.. han vaknade halv sex o drog otroligt nog i sig 220 ml välling, nu ligger han o ålar på golvet nedanför o övar sig på att komma upp i krypställning, går inte så bra

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

Tack! Då skriver jag oxå 1 augusti!

Camillla: tror det kommer att gå toppen! Barn har ju en tendens att vara A-barn så fort det är mycket folk i närheten :D...jag tar med mig Mark den här gången...han är mycket skeptisk men är man pappaledig så är man...dessutom var det ju mat och smakisar osv som skulle tas upp och vi har ju ännu inte börjat med det...känner mig lite osäker eftersom vi ännu inte fått komma till läkare och kolla för allergier. Dock skulle det vra skönt att kunna börja med gröt eller så på kvällen...det där nattmålet som hon har börjat med igen tycker jag är riktigt drygt men uppenbarligen behöver hon det för hon kastar sig över tutten!

• Mondino

Becca: Ingen höjdare med knivskadan . Lyckades själv med samma bedrift för några år sen (kunde visst inte se skillnad på gul lök och pekfinger) men det läkte underifrån men med ett ärr som minne. Men saaatan va ont det gör. Märkligt, föda barn det går bra, men sårskador, brännsår från plattången etc, det kan man inte härda ut...

• BeccaGrodan

lillmondinosmamma : haha ja jag trodde väl att tummen va en purjolök jag jaja det läker väl men det är ändå jobbigt att gå med plåster på tummen o att tänka på att inte slå i eller så, inte jätte lätt när man har en liten vilde lixom ;)

gud Alvin kämpar o kämpar för att komma upp i krypställning o han blir såå frustrerad när det inte funkar, stackarn...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

Becca: Jobbigt och ont! Har för mig att nån i min familj gjort nåt liknande men minns inte vad som hände sen så det läkte nog Min pappa kommer hem med lite fina sår från verkstaden ibland...

Modesty: Jo jag hoppas det kommer gå bra. När han var mindre så var det ju så lätt att slänga fram tutten så var han tyst en timme i bästa fall men det ska väl gå att ordna på nåt sätt nu med...
    Förstår att ni inte vågat börja med smakisar om ni har allergier att kolla.. Jag hoppas få lite inspiration att försöka göra egna puréer

• Modesty2000

Puh...vilken dag! Först kom grannen på morgonkaffe...hon har en tendens att jaga upp lilla Fia till max, så efter varje besök sover hon gott men idag skulle vi iväg o hämta mormor som kom på besök...tillslut var loppan så arg att hon svimmade av ren utmattning!
    Ikväll fick mormor ge flaska och loppan fick i sig 70 ml innan hon sedan tömde båda tuttarna...hoppas, hoppas, hoppas att hon sover hela natten nu...egentligen hade jag velat köra på bara bröstmjölk tills hon blev 6 månader men jag inser nu när jag fått smak på att sova hela natten hur mycket roligare allt blir och att jag blir en gladare mamma när jag fått mina timmar oavbruten sömn...jag kanske kommer att bli snyggare oxå :D för som mannen sa när vi tittade på bilder han tagit "-Du ser ut som Courtney Love..." och det var inte en av hennes bra bilder han syftade på *grr*...

Förresten BeccaGrodan: sår som blir till med rostfritt stål tar längre tid på sig att läka så var försiktig nu när det är rötmånad och allt...

Svar på tråden Sollentunamammor!!