• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Kickans mamma

Becca hade Babytravel from sept 05 till jan 06 sen sålde jg den använd 10-15 ggr

• Armino
    Dulia --> Tack! Det är ju så svårt att veta som nybliven mamma. Och när hon bara sätter sig och ger Armica vatten som om det vore det mest naturliga i världen så är det ju svårt att säga nej om man inte vet. Men nu vet jag. Och nu blir det inget mer vatten för lill-korven.
    Den som väntar på någon som gått väntar alltid för länge.
  • Dulia

noodle, jag skulle rekommendera en syskonvagn med svängbara framhjul. Det är så mycket tyngre men en större vagn och svängabara framhjul gör vagnen mycket mer lättmanövererad. Du kan ju dessutom låsa framhjulen om det skulle vara så En helt ny Babytravel kostar 6000 kr (+ 500 kr för regnskydd) och jag tycker det är ett bra pris

• Kickans mamma

det kan tom störa amningen tex om man ger vatten då de får en mättnadskänsla och äter mindre och det blir en enda röra av alltihop

• Dulia

camabo, jag vet hur det är när man känner sig osäker och någon annan verkar vara så säker på sin sak. Då är det alltid bra att googla

• Modesty2000

Camabo: min BVC syster sa att det till och med kunde vara farligt eftersom det påverkar barnens saltbalans i kroppen...vilket jag också tyckte var skönt att höra eftersom min mams envisades med att tjata om att ge vatten till loppan!

Inatt ska jag sova i gästrummet så att sambon får ta loppan om hon envisas med att vara vaken och dona på natten som hon gjort den senaste tiden. Han envisas med att säga att det är ju inte så farligt att hon är vaken och vill äta...jo, jo...det bästa vore dessutom om hon bajsade ett jättelass som hon gjorde i förrgår...dessutom hade hon lite magknip så vi satt i soffan och vaggade en halvtimme innan det brakade lös...

Vet inte vad som är mest irriterande...att som min väninnas karl gnälla över att han inte får nån sömn när det är hon som ammar varannan timme natten igenom eller som min karl...säga att det minsann inte är så farligt...

• Modesty2000

Förresten...vill ni se en kul film på lagom låg nivå kan jag rekommendera "Blades of glory" med Will Ferrel (tror jag det stavas)...

Dulia: RESPEKT! Vilka tårtor du hinner baka trots att du är 2-barnsmorsa!!!!

• Dulia

Modesty, förutom tårtorna bakade jag även bullar, muffins och rulltårta. Ännu mer respekt eller? Fast nu har jag gjort mitt på bakfronten för ett bra tag framöver

• Camilllla

camabo: Hmm jag fick däremot svaret (men det var när Noel var 4 månader) att när man även ger ersättning så kan man ge lite extra vatten... Och det kan ju stämma på så sätt att bröstmjölken på något magistk sätt reglerar både salt och allt möjligt efter behov men ersättningen är ju densamma hela tiden.. Alla behöver ju mer vätska när det är varmt..
    Noel får vatten i nappflaska ibland när han är gnällig utan anledning (men nu äter han ju både mat och gröt också) men det är inget vi gör regelbundet så det gör nog varken från eller till...
    Vad är det för vagn ni har förresten? Vår City cross är det tack och lov inga fel på än...

Dulia: Håller med de andra, du är verkligen duktig som klarar av att baka så fina tårtor (och annat) och vara 2-barnsmamma samtidigt!

Svar på tråden Sollentunamammor!!