• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Krodan
    Camabo: Jag tycker du ska vara stolt över att det gick så bra, trist att hon inte var mer engagerad än så. Jag gick oxå på vattengympa där i mörby och tyckte dte var supernice. men annars berodde min låga viktuppgång på att jag var mmycket sjuk under gravidteten. och aldrig hann sitta stilla

Noodle: Ja det är såna bm man hatar, för jag känenr många som säger så "du är ju ung, det ska inte synas att man fåttbrn då"
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino

Krodan --> Ja jag är stolt Skrattande Och jag tror inte att det handlade om att hon inte var engagerad. Hon, eller de ska jag säga för jag hade två bm, var nog bara för snälla. De vågade inte riktigt ligga på så mycket som det behövdes. Och det är väl rätt vanligt inom vården. Man vågar inte riktigt kommentera folks vikt om de väger för mycket. Vilket bara leder till tråkigheter Glad

Den som tar, han har.
  • AnkFisk

Krodan: Ja, det är om man har de hemma på loven som man får ha 22,5 timme. Men över 3 år är det väl bara 25 timmar?

Jag har inte riktigt bestämt mig än för hur jag vill göra. Och idag var vi på dagis och hälsade på efter sommaruppehållet och de visste inte hur de skulle lägga upp tiderna för 22,5 timme i så fall. All personal på Hannas dagis är ny och det är ju detta alternativ också, så de hade ingen plan än.
    Jag tror iofs att det bara är Hanna som blir deltidsbarn i höst, i alla fall på hennes avdelning, och då kanske vi får friheten att bestämma tider själva, jag vet inte.
    Annars brukar 15-timmars barnen gå tis-tors.

• BeccaGrodan

tjing!
    en liten fråga till er som har lite större barn... Alvin vägrar välling! jag vill hemskt gärna att han ska ta vällingen för att det känns smidigt vid 6 på morgonen att ge en flarra välling o samma sak det sista innan han ska sova... dessutom känns det lite tårta på tårta att han ska äta gröt vid 6 på morgonen o sen vid 9 äta gröt igen... men främst är det av bekvämlighetsskäl
    någon som haft ett barn som vart svår att få att äta välling som har några tiiips? ibland får han för sig att dricka 150ml o ibland inget alls, har hört en del där barnen inte tog välling ordentligt förens mamma slutade amma helt o har funderat på om det kan va så att han vet att tar han inte vällingen så får han ju tutten o det är ju mysigt tycker min tutttokiga unge ..

well alla tips tas tacksamt emot

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Krodan
    Ankfisk: aha, kanske bara 25 timmar Jag vet ju inte eftersom hon bara är två år Jag kommer inte vilja ha henne hemma hela sommrarna och 3 veckor i dec plus påsk och sportlov, då behöver jag mer avlastning lite varje dag istället   angeilna går varje dag men tre timmar
  • Krodan
    Becca: JHag har inga tips, Athena vägrar välling och angelina vägrade amma när hon fick välling så hon slutade självmant när hon var 8 månader för då ville hon bara ha välling.
  • BeccaGrodan

krodan: oki doki... ja vi fortsätter väl försöka o se om det ger med sig.... vad äter Athena istället? blir det gröt då?

• Krodan
    Becca: Jag har ju precis senaste 2-3 veckrona fått henne att börja äta lite, innan så helammades hon, så fortfarande kan hon amma på dagarna ibland

Hon äter ungefär så här

7:30 gröt
    11 lunch (halv stor burk) (ibland ammas hon efter)
    14 mellis Yougrut och frukt eller bara frukt (ibland ammning)
    17: middag (halv stor burk)
    19 Försöker få i henne gröt men hon vägrar
    Ammas på natten typ 2-3 ggr.
  • BeccaGrodan

krodan: aha jag försår.. ja här har inte mat o gröt vart nått problem men som sagt välling vill han vist inte ha.. inte det att han inte tar flaska för han har fått utpumpad mjölk i flaska förut  utan problem men men är ju inte hela världen hade bara vart skönt ...

• noodle

Beccagrodan testa att blanda mjölk och välling och sen sakta ta bort mjölken. :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!