• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • GoåGlad

I dag har det tack o lov varit mindre kräkningar o mer sömn. Höll på att bli galen igår.
    Hade en min första mammaångest attack igår natt efter att "kräkmonstret" äntligen somnat vid två tiden. Gick inte att stoppa tårarna. Fick för mig att jag orsakat kräkningarna för att jag ätit nåt olämpligt, grinade för att mannen ska börja jobba på måndag o vi ska klara oss själva. Grinade över allt ansvar det är att vara mamma. För att mannen kan åka o handla eller gå ner i garaget o vara helt själv medan jag har en bebis på bröstet hela tiden...osv osv. Ja, ni förstår säkert precis vad jag menar.

Men Isac sov jättebra resten av natten och i morse vaknade vi kl 11, pigga o glada igen!Idag har jag till o med hunnit sy nya köksgardiner o klätt om köksstolarna.  Och duschat o tvättat håret, vilken lyx!!!Skrattande 

Nisa-Grattis till dottern!

• Armino

Nu är vi hemma igen! Har ni saknat mig och mina 7 miljoner inlägg? Räcka ut tungan Det var såå skönt att vara på landet! Vi har inte gjort något alls. Bara tittat på film, solat, gått promenader och köpt onödiga saker Glad Armica har upptäckt sina händer lite smått. Om man lägger nåt i handen på henne tar hon tag om det, tittar på det en stund och sedan glömmer hon att hon håller i det när det försvinner ur synfältet. Kan man säga att hon upptäckt sina händer då? Fundersam Dessutom försöker hon vända på sig. Hon kommer så långt att hon ligger på sidan, men sen är det en arm som är i vägen och som förstör allt. Men hon verkar inte lida av det så jag tror att vi väntar med att träna vändningar ett tag till.

Idag fick jag veta att min styvsyster och hennes kille som har en son på 1 år (3:e augusti) ska ha barn igen!! Hon är alltså  (Jag var ju tvungen att skriva den meningen. När ska man annars använda den här --> ??) I maj tittar nån ut! Jag blev så glad att jag fällde en liten glädjetår. Och sååå avundsjuk också! Jag vill ha en till. Nu på en gång! Kan man ta hand om en unge så kan man väl ta hand om två. (Dulia, jag ser att du står och viftar med varningsflagg där borta, men jag har satt på mig mina jag-ser-bara-vad-jag-vill-glasögonFlört) Fast det begäret lägger sig nog om några dagar. Jag har det bra med en. För tillfället...

Goåglad --> Exakt så där tänkte jag också: Hur ska jag klara mig själv med en bebis när Jörgen åker och jobbar?? Jag såg framför mig hur jag och Armica tog taxi till Infra City där han jobbar och hur vi kom in i kontorslandskapet där han sitter och var fullastade med blöjor, nappar, babystolar, -kläder, -leksaker och Gud vet vad och Armica skriker och jag gråter och snorar och alla hans medarbetare bara stirrar... Som tur är gick allt bra och vi behövde inte åka till Infra City och skämma ut Jörgen. Sen har det bara flutit på. Fast idag kände jag för att gråta när Jörgen kunde sitta och mumsa i sig sin pizza medan jag var tvungen att mata Armica med flaska och bara fick sitta och titta och lukta på min pizza. Och jag var sååå hungrig! Gråter

Nisa --> Grattis! Vad kul!!

Den som väntar på något gott får aldrig hål i tänderna.
  • BeccaGrodan

heeej välkommen hem klart vi har saknat dig, faktiskt har det vart rätt lungt här i tråden senaste dagarna, veckan...

men hallå
    "Fast idag kände jag för att gråta när Jörgen kunde sitta och mumsa i sig sin pizza medan jag var tvungen att mata Armica med flaska och bara fick sitta och titta och lukta på min pizza. Och jag var sååå hungrig! Gråter"
    om det ändå va flaskmatning varför kunnde inte han ge o du få äta??????

hehe det lät kul det där scenariot du byggt upp när han skulle börja jobba o du skulle åka till hans jobb hehehe..

här är det full fart, jag har inte gjort annat än bakat tårtor och cupcakes heeela dagen känns det som.. ska snart slänga ihop en omgång cupcakes till o sen städa lite smått o sen soooova ... maken jobbar till 23, stackarn...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino

Becca --> Jo det hade han kunnat göra, men på nåt sätt så började jag mata innan han började äta och när man väl börjat mata så kan man lika gärna fortsätta liksom. Och Armica har mycket bestämda åsikter om avbruten matning. Inte okej är hennes uppfattning om den saken Glad Och på det här sättet så fick jag ju nåt att klaga om också Räcka ut tungan

Det du inte gjorde idag behöver du inte göra om i morgon.
  • BeccaGrodan

camabo: hehe oki då är jag me :)

pust o stön det är jobbigt att baka... har en plåt cupcakes i ugnen (varför heter dem så när de typ är muffins?) som snart ska ut, ska blanda ihop frostingen nu o sen när de svalnat ska de dekoreras o sen är jag typ klar.. pust..

• Armino
    Becca --> Jag tror att skillnaden mellan cup cakes och muffin är just glasyren. Och sen låter det ju coolare när det är på engelska. Allt låter coolare på engelska. Shit låter coolare än bajs. Vomit låter coolare än kräkas. Phlegm stavas i alla fall coolare än slem. I stort sett alla kroppsfunktioner låter coolare på engelska. Och nu ska jag sluta skriva om kroppsfunktioner. (Varför började jag ens...?)

*tänker febrilt för att hitta nåt annat att skriva om än kroppsfunktioner*

Varför bakar du så mycket Becca? Skrattande
    Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.
  • BeccaGrodan

camabo: haha oki tack för den utförliga förklaringen om varför cupcakes heter cupcakes o inte muffins

jag bakar för att jag fyller år i morgon o det kommer folk hit som ska få äta tårta och cupcakes typ

• Camilllla

Go å Glad: Jag hade riktig ångest innan Johan skulle börja jobba och funderade på hur jag skulle klara allt och hur jag ens skulle hinna äta frukost.. Becca tipsade mig om att man kunde förbereda mackor kvällen innan och äta samtidigt som man ammar så det gjorde jag de första dagarna och allt gick ju bra
    Skönt att ni fick en bra natt inatt! Här var den stökig men kanske är det pga tanden som är på väg... Får nog bli lite alvedon inatt

camabo: Jag har inte skrivit upp nån gång som Noel upptäckt sina händer.. Sånt där är jättesvårt ju! Vet att jag skrivit nånstans när han började ta tag i saker...
    Noel var länge fast i att vända sig på sidan och fastna där, med armen i vägen Men nu rullar han på som bara den när han känner för det...

Becca: Det påminner mig om att jag fortfarande inte gett dig det där receptet... Jag säger muffins, tycker det verkar enklare än cupcakes Och glasyr istället för frosting Men tror iofs det står så i den där muffinsboken jag har så det kan nog va därför...

Nisa: Grattis!

• Armino
    Becca --> Nämen, nämen!  Grattis i förskott får jag lov att säga!  Hoppas du får många och dyra presenter!

Nu ska jag ringa till Jörgen och kolla om han och Snuttan crusar runt i bilen och om de kan hämta upp mig vid snuskjobbet som jag egentligen slutar på om en timme men som jag tänker lämna nu. Så det så. I annat fall kan jag kanske övertala dem att börja crusa nu Glad
    Det finns inget dåligt väder, bara fula kläder.
Svar på tråden Sollentunamammor!!