• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

camilla: näe jag vet jag letade reda på eget recept .. du föresten hur många pengar vill du ha för blöjorna?

camabo:man tackar man tackar aha du sitter på jobbet din stackare... låter mindre kul...
    så nu försvinner jag lite igen...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • GoåGlad

Camabo- haha jag ser nog ett liknande scenario framför mig oxå. Men innerst innte så tror jag nog att vi fixar det. Men lite läskigt är det ju.

Beccagrodan- Stort Grattis till dig lite i förskott!! Jag som tänkte höra om inte vi skulle ta en promenad i morgonFlört. Men då får vi ta den en annan dag. Ha en riktigt trevlig födelsedag. Jag blev såå sugen på muffins (cupcakesFlört) när alla började prata om det..mmm.

Isac har fått en massa röda små utslag/prickar i ansiktet/halsen och bakom ena örat. Dem byter plats hela tiden och liksom kommer o går lite. Funderade ett tag på om det kunde vara värmetutslag, men i ansiktet och det har ju inte varit speciellt varmt just nu?? Tror ni det kan vara såna där hormonplitor? Hade era bebisar en massa utslag i ansiktet? 

Jaha nähä nu verkar det vara dags för matning igen.
    Trevlig kväll/natt på er.

• 5088

Hej på er!!

Nu va de ett bra tag sedan man va inne här senast, o shit va de hunnits skrivas mycke orkar knappt med o läsa allt!! Vet inte vart man ska börja (hehe)

Får ta o börja läsa någon dag här framöver......

Vi har nu varit på sem i 4 veckor och e äntligen tillbaka säger bara de borta bra men hemma BÄST !! Första veckan va vi som sagt till mina päron i deras stuga, jobbigt vecka de där allt fick man klara själv me en morsa som la sig i precis allt!!
    Andra veckan tillbringade vi hos svärisarnas landställe mycket trevligt me fint väder!! Tuffade runt lite på flotte i mälaren, åkte lite båt o solade så gott de gick... Grillade en hel del o tog de lungt o slappade så mycket som de gick med en bebis som ville göra allt för att inte mamma skulle få ta de lungt!! 3:dje veckan bar de neröver Sverige oj oj vilken fart de blev på bilen tror vi åkte allt som allt över 200 mil på 1 vecka gissa om bilen e populär nu?? Neee ni inte mycke, Jas hon blir helt tokig o börjar skrika så fort man startar den?. Förut somnade hon ju direkt men inte längre. Suck suck!!
    Men förstår henne mycke väl så många timmar som vi tillbringade i den på vår turbo semester.

Vi va en sväng förbi kolmården men orkade inte gå in i parken, jobbigt med en så liten vi får helt enkelt ta de när hon blivit äldre o uppskattar de. Så tänkte vi åka på safarit men jobbigt när man inte får stanna bilen ifall hon skulle bajsat ner sig hur kul e de byta blöja i farten trångt o krångligt. De kan man kalla fartrand de el va säger ni?? Hihi. El om lilla gums blir hungrig o vill amma då ska man ta lös henne o amma o de ska spännas fast o inge vidare o ha henne lös när bilen rullar skippade de också. Vi åkte vidare, helt otroligt hann vi ta 2 färjor från kolmården tills vi va i Söderköping hur vi nu lyckades med detta. Körde utefter småvägar kringelkrokiga o knappt gick o mötas på. Nästan att ja blev åksjuk. Påminner mig om grekland. Gjorde ett antal snabba stopp innan vi kom till Västervik där vi strosade runt ett tag tills i knoppade oss till kojs??.. Dan efter bar de av mot Kalmar o vidare mot Öland. Väldigt mysigt på Öland borde stannat längre men ville hinna med lite fler ställen. Borgholm tyckte ja va charmigt o skön mysig atmosfär.... massa sevärheter på öland han vi me, men missade Solliden.
    Solliden gick vi aldrig in på de hade hunnit stänga innan vi var framme, dessutom tar de inträde trisst/jobbigt så mycke skatt som vi redan betalar i detta land!! Jorå Själv känner ja att man får vända o vrida på varenda öre för att få ihop ekonomin . O man blir ju inte direkt rikare av o skaffa barn.

Att åka runt i Glasriket va mycket spännande/roligt, tror vi va på 4-5 olika glastillverkare köpte lite småsaker här o där oh shit va Kosta va stort alltså om man jämför med de andra ställena. Hade ju som värsta shoppingcentret juh de va märkeskläder o varor överallt! Hann även med o besöka Växjö, Halmstad, Tylösand o Ullared men sedan gav vi upp efter allt shoppade i Ullared. Kunde inte göra annat än o åka hem för hade bilen full med grejer vi såg knappt ut genom fönsterrutorna hihi? O ja va trött o le på allt less på att vara borta. Längtade bara hem till sängen o tur man har så otroligt snäll sambo som ställde upp o körde hela vägen hem verkligen guld värd!! Från att gå upp kl 06.00 på morgonen o sedan shoppa hela dagen började hemfärden mot sthlm kl 20.00 o vi kom hem runt 02.00 nått sånt tror ja?.. fy fan va han måste varit dödstrött!!
    Sj hade ja de gött som f-n sov hela bilfärden hem o kan lätt säga har aldrig varit så glad/lättad över komma hem?? zzzzzzzzz??.. Mattias packade till o med ur bilen på natten de va 10 tals kassar o väskor, blöjor, mat o ja allt man kan tänka sig?.

Värst va de när vi äntligen kom hem utanför porten o hade precis parkerat för att börja lasta ur, då kom en jävla bil me en kille som va arg som ett bi för att vi ställde oss där när han skulle dela ut morgontidningen, för han hade ju ett arbete o sköta!! O då va inte Mattias glad grrrr?.. sliten trött, less o hungrig!!

Hallå!! Tänkte vi liksom, va f-n du kan väl parkera bakom o dela ut din post o sedan backa ut men icke sa nicke de ville han inte utan vägrade, för han tyckte vi skulle åka till vår parkering som ligger en bit bort o bära allt!! Shit vilken knäppgök? Surt! Herrejösses har han inte upptäckt ratt o back på sin bil el va e de frågan om?????? Ibland börjar man ju undra!!

Vi kom alltså hem natten till tisdagen o de känns som ja ännu inte hunnit hämta mig ifrån turbo resan! Sambons sista vecka har gått som en raket, hans bror fyllde år här i tis vi va där o grattade o började med hans present bygga en veranda/uteplats. Hade som plan på att den skulle bli klar innan nu på sön eftersom ha ska ha bjudning då o de hann den. Vilken tur . Själv tycker ja de e lite trisst att Mattias la sina sista sem dagar på o snickra o bygga men men va gör man inte.

De e väl typ de vi gjort på sem o besökt lite mindre ställen o sevärheter utefter vägen!

Oj detta blev långt o segt! Nu får ja ta o skärpa mig
    Go natt, natti natti

• 5088

Oj sorry för de långa inlägget! Skrev de i word o tyckte inte de såg sähär långt ut. Men ser de nu i efterhand!

• Dulia

Nisa, grattis till bebis!!!

Becca, grattis på födelsedagen!!!

Camabo *viftar febrilt med en varningsflagga* Även fast jag haft en väldigt jobbig sommar och även fast jag ibland har funderat över vad vi egentligen har ställt till med så går jag ändå och lägger mig i vetskap om att jag har två fantastiska tjejer här hemma så varje dag ger mig något att skratta (och gråta) åt Bianca har också lugnat ner sig och Alma har nu inte blivit "misshandlad" på två veckor. Trevligt va?!

GoåGlad, värmeutslag brukar vara lite större än små prickar tror jag och det är väl rätt vanligt att dom har hormonprickar. Alma hade en hel massa när hon var lite mindre.

5088, välkommen hem!

• Camilllla

Becca: Vi har ju fått så mycket avlagda blöjor och mat från er så det behövs inga pengar för lite blöjor Men nu vet du att de finns på Ica maxi också, förut har det bara varit på Coop va? 85 kronor kostade de tror jag, det är väl samma pris?

Go å glad: Noel fick lite värmeutslag på magen i våras. Men tänker som du att det borde väl inte vara det i ansiktet.. Fast ja, halsen och öronen kan ju bli instängda och varma på de små så jag vet inte.. Det är nog inget farligt iaf men passa på att fråga på bvc nästa gång bara för att veta vad det kan vara

5088: Det låter som en intensiv semester..! 200 mil på en vecka, det är ju en femtedel av vad jag räknat att köra min bil på hela året...

Dulia: Skönt att höra att du är nöjd ändå Ett tag när Alma var ny i världen blev jag nästan rädd för att skaffa syskon Och vad skönt att Bianca lugnat ner sig! Och så är det dags för dagis snart, det blir ju nästan semester för dig nu eller vad säger du

camabo: Fick du någon skjuts från jobbet?

• Mondino

Goåglad: jag ska inte få dig att börja bli nojjig med maten men jag var "elak" nog mot Theo och viftade bort hans prickar på kinderna och neråt hakan som hormon/värmeprickar. Till slut var hela kinderna täckta och dom började liksom flaga... Då undrade BVC-sjuksköterskan om jag funderade nåt på vad jag åt.. kanske sånt som choklad och ost etc. Och insåg då att den där 200grammaren Marabou jag ätit varje dag typ i 4 veckor (sen han föddes) kanske inte var så smart. Slutade med chokladen och redan efter 2 dagar vände det... Oj, vilken hemsk mamma... Men choklad är ju det bästa jag vet, har ätit det hela graviditeten . Nu är det helt läkt, 3 veckor senare!
    Annars är det ju som sagt rätt vanligt med värmeprickar på sommaren.

• Dulia

Camilla, jag har varit lite rädd jag också
    Ja när Bianca börjar på dagis kommer jag ju inte ha något att göra på dagarna

• Armino
    Camilllla --> Japp! Fast det var ju midnattsloppet inatt så jag fick ta mig till Gullmarsplan från Medborgarplatsen för att komma till Taxi Jörgen. Men det var det värt Glad

Dulia --> Ja, jag har nu kommit fram till att jag ska försöka hålla mig tills dess att Armica är åtminstone 1. Eftersom jag jobbat med små barn så har jag sett hur de är från 1 år och framåt, men fram till 1 har jag inte så stor erfarenhet av. Så det kan vara intressant att uppleva det först innan man skaffar en till som kräver uppmärksamhet. Sålunda har Camilla beslutat.

5088 --> Wow! Vilken resa! Hoppas ni har mycket roligt att berätta för jag vill höra allt på söndag. Vet du vad han önskar sig förresten?
    Det gäller att dämma i bäcken och vända vinden efter kappan.
Svar på tråden Sollentunamammor!!