• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

NU är jag tillbaka!! Och jag blir alldeles rörd av era vacka ord om min närvaro här på tråden Generad För jag har bestämt mig för att ta det som komplimanger och inte som pikar över att jag bara hänger här inne hela dagarna och skiter i Armica som skriker och skriker och bara vill ha lite ömhet Glad För så är det inte. När jag läser era inlägg om nattugglor och gnällmånsar så inser jag ju att Armica är rena rama ängeln i jämförelse. Hon sover hela nätterna. Från 23 till 9 typ. Och på dagarna är hon för det mesta nöjd. På kvällarna kan hon vara lite grinig, men det brukar bara ta några timmar så går det över och hon somnar.

Är det förresten nån mer än jag som ska gå på föräldragruppen som startar den 18/9 kl 10.30-11.30 på Sollentuna bvc?

Overaller ja... Det har jag fundererat på också. Vad kostar de, ni som vet? Vilken stl ska man köpa till en 3 månaders Armica som har stl 62 nu?

Vi kan gå kurs den 28:e!

Modesty --> Du kanske kan ladda ned den där boken du vill lyssna på? Och om inte du vill ladda ned illegalt och riskera att kastas i fängelse av Antipiratbyrån så kan jag ladda ned den åt dig om du bara säger vad den heter. Men säg inte till nån att jag erbjudit mig. Polisen har varit mig på spåren länge och jag vill inte avslöja mig...

Issa --> GRATTIS!!! Vad kul med en liten William! Och jag förstår att det känns skönt att han äntligen är ute! In i bebiskokongen nu. Vi ses om nån månad Flört

Det här blev förståss superlångt...? F'låt.
    Det är inte lätt att vara tung om man inte väger nåt.
  • BeccaGrodan

Issa: GRATTIS! va härligt att han är här nu!!!!

camabo: hahaha, du är ju knäpp på ett bra sätt då...!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

Issa98: massor med grattis!

BeccaGrodan & Noodle: jag skojade til det lite i lördags och drack lite likör...man nöjer sig med så lite nuförtiden!

Camillla: loppan tycker inte heller att mamma och babygymet är tillräckligt skoj...puh...idag ska jag iaf till öppnis i Rotebro på sångstund. Hon kanske sover bättre om hon får hålla igång på dagarna...tyvärr är ju jag världsbäst på att ta det lugnt men idag börjar Mark jobbet på allvar efter att ha varit hemma i snart 3 månader (förutom 2 veckor på jobbet) så nu gäller det att aktivera sig! Kommer du med till kyrkan på torsdag med BVC-gruppen?

Camabo: ack vad jag önskade att boken fanns att ladda ner men den är från 97 och då ägde de flesta knappt en mobil så det är kassett som gäller men jag har faktiskt lånat den nu och tar ett kapitel varje kväll. "Målarens döttrar" av Anna-Karin Palm...riktigt bra!

Inatt har loppan inte prioriterat sömn utan utvecklat sina röstresurser istället...jag ska börja skriva upp hur mycket hon egentligen sover på dagarna...det känns inte som det är så mycket men kanske mer än jag tror!

• Mondino

haha.. välkommen tebax Camabo!! Looovar att inte säga nåt om några nedladdningar. En av mina bästa kompisar har just börjat på polisskolan så värsta ångesten... Måste vi tänka på vad vi säger och gör nu?! , och va less hon ska vara å höra varenda gång: hehe.. å shit nu kommer snuten!! Sköt er nu!!

Ang BVC träff så frågade jag sköterskan sist men hon var tveksam eftersom det inte är mitt första barn (taskigt!! e ju för sjutton 12 år sen sist, kan ju inte gärna hänga med dom morsorna!!!Dom har ju rullatorer och hänger på ett helt annat Tors Backe än där Mysebo ligger!!) Men får väl se om jag hamnar i nån grupp.
    Helgen har varit lugnt. Va å käkade lunch hos kompisar i Viby i lördags, så tog en promenad hem därifrån. Och söndag hade jag kiosktjänst på Vallen för Elinas fotbollslag, och då var pappan hemma alldeles själv med Theo i fyra timmar. Stolt som en tupp att han både flaskmatat utan problem och gullat och myst och sen fått honom att somna igen. Oj oj så duktig man kan vara! Sen var svärisarna här å fikade.
    Jag tror inte jag dyker upp på Mysebo på tisdag, måste ladda för födelsedagen på fredag...blir lite bakande och matlagande hela veckan

• Siljelin

Tur att det tog lite fart här igen, höll på å bli orolig. Var med i en annan tråd hela graviditeten och när vi äntligen skulle börja ses med bebisar så dog den bara. Tur den här dök upp som ett brev på posten istället.

Camabo, vi ska gå i samma BVC-grupp. Du, jag kan väl lika gärna flytta in hos dig med en gång, så får din kisse lite liv i luckan också. Jörgen undrade om jag sett några svartvita bortsprungna små vänner stryka omkring, men jag är rätt säker på att jag köpte mina svartvita små vänner i Kungens kurva. Jag hoppas inte jag snott dina!

Vi har firat Mulle 50 år hemma i Märsta, vid deras friluftsfrämjartorp. Jag är praktiskt taget född in i friluftsfrämjandet så det var lite kul att få gratulationer av en massa gamla (närmast rullatorsberoende) bekanta. En tant lyckades klämma ur sig något till sambon (som hon aldrig träffat förut) i stil med "är det ANNAS barn, det hade man väl aldrig kunnat tro" och ungefär (översatt till modernt språk) "är du den lyckliga som fick in skjutet". Jag känner henne inte särskilt bra och hoppas ännu i skrivande stund att hon blandat ihop mig med nån annan.

• noodle

beccagrodan isf är jag oxå tant ;)

goåglad ok det var ju nyttiga inköp iaf :) Va skönt med syrran! Är ju otroligt praktiskt att ärva av varandra :)

Issa98 oh grattis!!! :D Är det min tur nästa gång lr har vi fler preggossar?

camabo välkommen tillbaka ;)

Modesty haha likör mitt på lördagskvällen, busigt ;) Själv drack jag en alkoholfri öl!

• Armino
    lillmondino --> Jag tycker att det är bra att du inte kommer på tisdag. Vi vill inte ha med dig och din chokladvägran sörru! Skrikandes Så, nu har jag skrivit det alla tänker på. Allvarligt alltså... jag och tjejerna har snackat lite och vi har kommit fram till att om du inte tänker proppa i dig choklad som alla vi andra gör så kan du starta en egen tråd som kan heta "Tråden för de som är präktiga och inte äter choklad bara för att ungarna får lite röda prickar i fejjan. "

Nä. Jag tycker inte att det är bra. Jag maskerar min besvikelse genom att skoja till det. Det är den rena sanningen. Vem är det som fyller år? Och stå på dig mot bvc! Hur kan de säga nej till dig? Flört

Modesty --> Å, jag har också en hel trave med böcker som jag vill läsa. Men än så länge prioriterar jag datorn och tv:n. Usch så borde jag inte skriva, jag som är lärare och allt. Jag borde avsky datorer och tv och bara tycka om griffeltavlor och uppslagsverk Fundersam Hur hinner du med bokklubben då? För visst var du med i en sån?

Siljelin --> Ha ha ha! Ja du får gärna flytta in! Skrattande Asrael är nog rätt ensam nu när de andra två är på bantningsläger eller boot camp eller var de nu håller hus. Ja, hade du av misstag fått våra katter så hade du märkt det. Castor äter upp all mat och Ebony är en riktig fegis som kryper in under soffan när nån utomstående närmar sig. Men hon är en jävel på att fånga ekorrar Glad Vad kul att vi hamnat i samma grupp! Då känner man nån åtminstone. De där Mulle-människorna verkar ju vara ett kul (läs knäppt) gäng förresten!
    Det är inte lätt när det är svårt.
  • strojes

GoåGlad: Vi var också på IKEA i lördags och en miljon andra... rätt mycket folk var det iaf... Nog den längsta och dyraste turen jag gjort på IKEA. Var där drygt fyra timmar och gjorde av med 13000:-

Vilken tid ska ni träffas på Mysebo imorgon? Är det 13.30 eller?

• Dulia

Hej!

Grattis Issa!!!

Nån BVC-grupp får jag inte vara med i eftersom det är mitt andra barn, däremot har dom nån grej på familjecentralen för oss som har fler barn en ett som jag ska anmäla mig till.

Svar på tråden Sollentunamammor!!