• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • GoåGlad

Lillmondino- Jag struntar blankt i prickarna och trycker i mig choklad i alla fallGlad. Stackars barn! Men faktiskt så börjar Isacs prickar att ge sig nu... dem är mindre röda i alla fallFlört. Kanske börjar han bli immun mot choklad..haha Min Bvc-tant sa att han förmodligen fått prickarna i alla fall även om jag inte ätit stark brieost o choklad.. Tackar tackar Bvc-tanten. Åh jag lyssnar ju såklart på det o äter snällt min choklad så fort jag kommer åt den...haha

Issa- Stort Grattis!!!

Skydiver- oj det var rejäla inköp ni gjorde. Skoj med nya möbler! Själv gjorde jag ett rejält inköp av "kräklappar", haklappar och handdukar...typ hela Ikeas lager... eftersom jag har fått en liten kräkapa till bebisGlad. Tvättar minst en maskin om dagen med nerkräkta kläder o handdukar så det behövs en del.

Men ons-fre kommer mamma som sedan byts ut av svärmor som kommer stanna med oss en vecka så då får dem tvätta och städa. För då ska jag bara ligga i badet och äta choklad Flört hihi.

Ses på Mysebo i morgon.

• Camilllla

Modesty: Mysebo babyöppet 13.30-16 på tisdagar Var det hon som jobbar där också som ni träffade på Kosmos? Har ju aldrig vart på Kosmos men hon brukar prata med mig om det på Mysebo...
    Vet du om det finns nån åldersgräns på babymassagen?

• Camilllla

GoåGlad: Förr tvättade jag ju ljusa maskiner i 60 grader vara och varannan dag men tro det eller ej, nu är det typ bara en i veckan! Så det finns ljus i tunneln

• Armino
    Camilllla --> Det är storlek 74. Och hon har ju 62 nu. Så den kanske kommer att vara lite stor i början, men det är ju bättre att ha nåt att växa i tyckte jag. Och vintern i Sverige brukar ju inte vara över i ett nafs precis... Och sen får vi väl komplettera med rosa vantar och mössa så att folk fattar att det är en tjej Glad
    Det är som att leda en blind ko på hal is.
  • Siljelin

Camilllla, beroende på vilken del av landet du bodde på i Märsta så kanske vi gick samma högstadium då. Centralskolan gick jag på. Med Odensala- och Skepptunafolk. De från Rosersberg gick väl på Ekilla tror jag. Vilken årgång är du?

• 5088

Issa98: Grattis, hoppas vi snart får se dig o lillan snart!

Skydiver: Åhh va kul att shoppas loss vill oxå ha nya saker

Camillla: Jasså de blir bättre me tvättandet då kan man alltså pusta ut. Här tvättas det iaf 1 maskin om dagen känns det som.

Camabo: Vilken storlek på overrallen blev det?? Ska själv köpa nån overall men svårt me storlek!

Min lillskutta e inte lite tokig. Hon har ett helt rum o ta sig fram o leka i men ändå lyckas hon vicka/åla sig fram på nått sätt fram till sin spjälsäng o backa in under den för att lägga sig under o skrika!! Herregud!!

Undra om skruttan har kommit in i någon ny utveckligsfas? Konstigt nog har hon börjat o "banta" vill knappt ha någon mat alls. Varken på burk el amning jobbigt jobbigt. De enda som kan slinka ner är ersättning!! Suck de e ju inte hon som behöver gå ner i vikt utan hennes mamma!!! Verkar fått det där om bakfoten!

• 5088

Camabo: Såg inte att du svarat angående storlek! Sorry

• Armino
    5088 --> Ha ha ha!! Skrattande Vilken knäpp syssling Armica har! Lägga sig under sängen och skrika. Jag skrattar så jag dör!! Och bantar gör hom också alltså... Jag tycker det låter som om hon skulle platsa i Top Model. De ligger väl också och gråter under sängen och bantar... Skrattande
    Det är svårare att få in en rik man i himlen än en nål i ett kamelöga.
  • 5088

Jaa de låter ju inte helt obekant att de hör till topmodel, de sakerna hon har för sig!! Ja får säga åt sambon min att de får ta o ha far o dottersnacket innan det är försent!! haha

Hade ju inte tänk modellandet skulle börja såhär tidigt

• Modesty2000

Camilllla: hon sa att babymassagen passade bäst för 2-4 månader men jag tänkte testa med Fia trots att hon är 5 månader...tror det funkar ändå eftersom hon gillar att ligga naken och mysa....frågan är ju om hon har lust att ligga STILL och mysa :D...

Somnade strax efter 21 igår eftersom jag var helt färdig av dagens händelser och efter att Fia ville ha mat kl 3 kunde jag inte somna om...snacka om i-landsproblem...

Svar på tråden Sollentunamammor!!