• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    Skydiver --> Japp. 13.30 börjar det. Och sångstunden brukar börja vid 14 om jag inte missminner mig. Och textiltryck blir det imorgon också. Tjoho vad kul! Oj, 13000:- Vad köpte ni då?
  • Armino

Hörni... vad lustigt... Jag gick in på Tradera för att kolla om de hade några overaller som det var värt att bjuda på och hittade en på en gång som det var 4 minuter kvar på. Det vinnande budet var på 35:- så jag bestämde mig för att bjuda upp till 200:-. Och tror ni inte att jag fick den! Visserligen för 80:- men ändå... 80 spänn för en overall är ju inte så mycket. I rule! Cool

Vad tror ni? Kommer den att funka i vinter?

images.tradera.com/513/51567513_1.jpg

Det är med kärlek som med whisky, den tar slut.
  • Siljelin

Grattis, Issa! Hoppas du kommer med på träff snart igen!

Camabo, grattis till overallen. Förresten, vi kanske har din Ebony ändå - när vi flyttade hit bodde Tristan under badkaret flera veckor. Det vill säga när vi först dragit ut hela diskmaskinen, dragit ut katten och sedan spikat för den lilla tunneln som ledde in bakom diskmaskinen...

Eftersom Jessica sover oroväckande länge har jag hunnit lägga in nya bilder i galleriet. Titta gärna om ni orkar, hehe...

• strojes

cambo: Vi beställde en ny soffa för 8000:- och så blev det en ny byrå för 1200:- och lite småsaker så det drog iväg...
    Overallen ser jättemysig ut. Jag var inne på tradera igår och fyndade en fleeceoverall för 31:- (helt rätt kurs), en röd. Så nu har vi två fleeceoveraller till småttingarna när de kommer. Blir iof en blå och en röd till två tjejer men det går det med...
    Då kommer jag förbi vid 13.30 så jag får träffa några av er härinne. Ni kan ju kika i mitt krypin så vet ni vem jag är när jag kommer och ser lite vilsen ut...

• Siljelin

Skydiver, pluttarna kommer bli hur söta som helst i varsin lite fleecedress! Blir nästan lite avis, hihi.

Camabo, tack för chokladen. Hoppas Jessica får riktigt, riktigt många prickar nu! Jag tror jag ska äta upp allt själv ikväll, för i morgon ska vi till BVC. Kan ju inte komma dit utan problem. Skämt åsido, känns som om hon skulle behöva ställa in besöket efter mig så jag hinner prata om allt jag har på hjärtat. Det knäppa är att ens tänkta frågor hinner ändras tusen gånger innan det är dags för besöket, för då har problem 1, 2 och 3 gått över och vi kämpar med problem 4, 5 och 6 istället.

Och just ja, däremellan njuter vi i fulla drag av bebistiden och önskar att hon aldrig ska växa!

• Armino
    Siljelin --> Det där med frågorna känner jag igen. Jag har också tusen frågor till Bvc-Lisa. Och jag skrivr alltid upp frågorna på mobilen så att jag inte glömmer bort dem. Men när man väl är där så tycker man att de frågor man skrev upp för en vecka sedan är helt förlegade eftersom man redan kommit på 34 nya frågor Glad

Skydiver --> vad roligt att få köpa möbler! Vi hade vår shopping orgie när vi flyttade in här i februari. Då hade vi inte köpt några nya möbler alls förutom en soffa och en säng sen  våren 2000 då vi flyttade ihop. Så att för en gångs skull få köpa saker som man själv valt kändes som en stor lyx Flört Jag måste säga att jag också blir lite avis på dina tvillingar. Jag vill också ha tvillingar! Fast vi får väl se hur det blir i framtiden. Min farmor var tvilling och det hoppar ju över en generation så jag håller tummarna... Skrattande
    Det är mänskligt att spela fela.
  • Mondino

Nu hamnade man här framför familjeliv igen.. shit, get a life, Ingela!!!!

Är ju inge lockande att gå att göra kladdkakor när man inte får smaka själv. GRRRR!!!! (det är jag som fyller år på fredag... är ju lätt senil nuförtiden men har bestämt för mig att det är 20 jag fyller , nää, helt ärligt.. även om man kan tro att det är så, så är det ju 40 jag fyller... nää, shit kan knappt skriva det, ni kommer ju utesluta mig ur tråden och så kan jag bara hänga på tråden för de som är präktiga och inte äter choklad bara för att ungarna får lite röda prickar i fejjan.)
    Nu känner jag mig dessutom som Becca, sitter mest å pratar för mig själv, men det hör väl till åldern

• Siljelin

oj, då är jag nog närmare 80. Om det hänger på hur mycket, högt och ofta man pratar för sig själv alltså.

• Modesty2000

Puh...idag har det varit ös hela dagen! Var bla på sångstund på Kosmos! Än så länge känns det lite läskigt med öppnis men jag antar att man vänjer sig snart! På fredag hoppas jag det drar igång en kurs med babymassage...än är det bara 3 anmälda och det behöver vara 5 st som är med för att den ska starta så jag lobbar lite här för den!

Efter sångstunden åt jag lunch med en mamma från föräldrargruppen och efter det tog vi en promenad så idag kommer jag inte vara uppe hela natten och snurra...inte Fia heller hoppas jag :D!

När är det megaträffarna på Mysebo brukar vara???

• Camilllla

Inatt var det roligt. Jag kom i säng strax innan 4 (!) efter att ha duschat, ätit nattmacka och haft utlopp för mitt datorberoende.. Ja jag får skylla mig själv..
    Vid 4.30 börjar plötsligt babyvakten pipa, då hade någon av oss (vi vet faktiskt inte vem) glömt sätta i sladden i Noels rum så det var bara att springa dit.. Sen hade jag inte lyckats somna igen när klockan var 5 och Johans mobil låg för nära vår del av babyvakten och ni vet hur det låter då.. Men tror jag somnade sen..

Nu har Noel precis somnat och jag har god lust att springa ut och stoppa tennisbollar i munnen på alla barn som skriker helt onaturligt mycekt här utanför.. De har redan väckt honom 3-4 gånger under tiden han höll på att somna..

Modesty: På torsdag är Johan ledig och vi åker nog och invaderar mina föräldrars hus på landet eftersom de är i Italien just nu.. Dessutom vet jag inte riktigt vart kyrkan ligger? Träffade Elisabeth på Stinsen i torsdags så hon vet nog att vi inte dyker upp..

Siljelin: Är Märsta hemma för dig? Jag kommer ju också därifrån, även om det mer är på landet och det var först på högstadiet man gick i skolan i Märsta..

Camabo: Den där overallen är ju jättefin, jag funderade på att bjuda på en liknande åt Noel förut men eftersom jag har både en vinteroverall, fleeceoverall och vinterjacka åt honom kändes det aningen onödigt Vad var det för storlek?

Svar på tråden Sollentunamammor!!